Ga naar inhoud

mijn konijn is lusteloos


dierenvriend20

Aanbevolen berichten

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoi, idd ja zal een zeer moeilijk nacht worden, ze leeft al zo lang bij mij, bedankt, en ik begrijp dat jullie beetje boos waren, maar ben machteloos. liefs

Boos is denk ik een groot woord maar hier aan de andere kant van het scherm voel je je enorm machteloos als je leest dat het konijn van iemand ernstig ziek is en je kan niks meer doen dan advies geven en hopen dat diegene ook de adviezen opvolgt. Je hebt in ieder geval de dierenarts gebeld en ook zijn/haar advies opgevolgd. En daar heb ik respect voor!

Nogmaals heel veel sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat een naar verhaal! Ik heb het zelf ook eens meegemaakt dat ik s' nachts geen vervoer had, we hadden de auto uitgeleend. Dat

was echt vreselijk, ik woonde toen ook nog eens in the middle of nowhere. Dus een taxi nemen kon ook niet. En we waren toen erg

blut. Het konijn stierf toen ook vrij snel maar ik heb nog uren lopen ploeteren met kruiken etc. Het is iets vreselijks om een konijn

te zien sterven, zo te horen had ze veel koorts en kreeg ze insulten, tenminste jij noemt het tia's. Dat zijn tonisch-klonisch insulten

en daarbij raakt het konijn buiten bewustzijn. Dus die ellende heeft ze niet meer meegemaakt. Maar ik weet hoe erg dat is, en ook

hoe weinig behulpzaam dierenartsen kunnen zijn als je even niet veel geld hebt. Dieren mogen ze wel zorg weigeren als ze liggen te

sterven, eigenlijk oneerlijk. Iemand noemde een betaalplan, daar doen ze bij ons niet aan hoor. Meteen betalen en anders gaat de

rekening naar de deurwaarder. En dat is als ze niet weten dat je geen geld hebt. Als ze dat wel weten, helpen ze je niet eens. Ik

had een keer mijn portemonnee thuis laten liggen, mocht ik niet eens de druppels meenemen! Alsof ik niet terug kom ofzo, ik heb

ze toch nodig. Maar goed, denk niet teveel aan de laatste momenten, is mijn advies. En neem jezelf niks kwalijk want het was een

hopeloze situatie en bovendien had je er geen geld voor. Zes jaar is best een respectabele leeftijd voor een konijn, zeker als ze

blind was. Nou, veel sterkte met het verlies, geef jezelf maar een dikke knuffel. En...als je weer aan een konijn begint, dan weet je

waar je moet zijn voor hulp en advies, hier dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

super lief, dat jullie allemaal mij sterkte wensen,

ik ben nu ook super verdrietig.

ik heb bij mijn ouders nog 5 konijnen,

waar van 1 de laatste tijd een soort epilepsie aanvallen heeft,

maar die is van 2000 of 2001, dus ben bang dat die niet meer leeft, hij eet en drinkt wel!!

dus ja zullen het zien,:( het vreemde ik heb nog gezegd tegen mijn ouders dikke 4 weken terug, toen er nog niks aan de hand was!, ik zal niet raar op kijken als Fleur eerder gaat dan Dennis en het harde van is, ik spraak zonder dat ik het wist de waarheid!!:heart: :(

liefs dierenvriend 20 (Friesland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta er iedere keer weer verbaast van te kijken dat mensen denken dat je in het weekend of savonds of snachts niet naar een dierenarts kan :$:$

Er is er altijd een die dienst heeft

En bellen kan altijd

Je krijgt altijd een noodnummer

Ik bel in zulke gevallen altijd eerst de dierenarts en gan dan later pas op dit forum wat vragen

Sorry :P

Misschien kan het ergens vermeldt worden dat een da 24 uur per dag bereikbaar is

hallo,

natuurlijk wil ik haar reden,

ik kan nu toch niet meer naar de dierenarts,want het is weekend?!

kan ze ook uit eenzaam heid sterven?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat een verhaal. Sterkte met het verlies.

Verder wil ik er ook niet echt veel meer over kwijt, je zat in een vervelende situatie, misschien wel een optie om je huidige dierenarts te vragen wat in tijden van nood mogelijk is als je op dat moment evt niet het volledige vedragvan een consult kunt betalen. Bij onze da is ook een regeling mogelijk, en evt een ehbo doos voor je nijnen maken als je die nog niet hebt, dan kun je dit soort zaken toch al ene beteje opvangen door te dwangvoeren en warm te houden voordat je terecht kunt want een nijntje zien doodgaan is hartverscheurend, zelf ook meegemaakt enkele maanden terug, dan breekt je hart inderdaad.............Nogmaals sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte!

Een tip voor wie nog eens met een lusteloos, niet-etend konijn te maken krijgt:

Lepeltje pindakaas, jam, roosvicee. een beetje suiker kan al energie geven om toch wat te eten/drinken.

Babysoyamelk is ook een wondermiddel: 5 ml per dag kan het leven al redden. En het poeder blijft 2j goed, altijd nuttig om in huis te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel vervelend wat er gebeurd is dierenvriend!

maar vlinderkonijn, ik ben het neit echt eens met jouw advies. Heeft een konijn een flinke verstopping, stille darmen of een gasaanval is het enige wat telt zo snel mogelijk naar een dierenarts voor een diagnose en een behandelplan. Daar helpt een beetje suiker echt niet aan. ook nutrilon soja niet. het bevat helemaal geen vezels wat juist zeer belangrijk is als de darmen van slag zijn. Sojamelk is een noodoplossing, geen oplossing, net als wortelhapje.

Gedraagd je konijn zich anders dan normaal, ga met hem langs een dierenarts. dat is het enige juiste advies wat we hier op een forum kunnen geven.

Dierenvriend20 nogmaals sterkte emt het verlies van Fleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heeft het niet meer zolang geduurd. Ik hoop dat je konijn niet teveel pijn heeft gehad.

Natuurlijk wens ik jou veel sterkte met het verlies van je geliefde vriendinnetje.

Mijn boosheid van vanacht was eigenlijk een gevoel van machteloosheid.

Ik vind wel als je dieren hebt moet je ervoor kunnen zorgen. Als je weet dat het financieel even niet gaat, moet er wel een huplplan zijn. Daarmee bedoel ik bv iemand die even bijspringt en waarmee goede afspraken zijn gemaakt. Anders is het dier de dupe en dat is wel een levend dier dat ook recht heeft op hulp.

Als je dier niet fit is, kun je beter voor het weekend naar de dierenarts gaan, omdat je weet dat je in het weekend zo ongeveer het dubbele betaalt. Sorry, ik heb geen geld, blijf jij maar lijden, dat vind ik dus niet kunnen.

Ben wel blij te lezen dat je toch de dierenarts nog gebeld hebt en dat je bij haar bent gebleven. Ze heeft het niet alleen hoeven doen,

Nogmaals sterkte met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hard dit ook klinkt: Gelukkig is het snel gegaan... Ik snap dat je je nu heel rot voelt. Veel sterkte met je verlies.

Ik hoop wel dat als je de financiele mogelijkheden niet hebt, je er niet nog een konijn voor terug neemt. Bij de andere konijnen bij je ouders thuis, zijn jouw ouders als er daar wat is wel bereid om bij te springen in de dierenartskosten? Want ik denk dat dit voor jou ook ontzettend moeilijk geweest is, en dat je een ander konijntje dit niet ook wil laten doormaken. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

bedankt voor alle lieve reacties, ik heb het idd heel erg moeilijk, en ze licht daar nu zo in het hokje of ze slaapt, en elk moment wakker kan worden, zo vreemd gevoel, de leuke moment met haar, dat ze mijn neus likt of mijn hand, dan ze lekker in mijn nek kroop. Zal ik nooit meer vergeten, en op dennis betreft, ik weet niet wat het is,als ik merk dat het echt niet goed gaat, wil ik meteen naar de da. ik zal haar een plekje in mijn hart geven, nogmaals heel erg bedankt allemaal!! liefs dierenvriend20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je nog een advies geven voor als dit ooit nog eens mocht gebeuren (wat ik uiteraard niet hoop). Maar als een konijn stopt met eten en niet aanvalt op het eten, zoals ze normaal doen, laat ajb al je alarmbellen rinkelen en ga zo snel mogelijk naar de dierenarts. Het gebeurd maar een enkele keer dat een konijn "even geen zin heeft", meestal is er wel degelijk iets aan de hand.

Ze laten pas enorm laat merken als er wat aan de hand is. Ik ben zelf ook een keer te laat geweest bij een konijn met baarmoederproblemen. Ik had niks in de gaten totdat ik haar onderkoeld onder het hok vond. Ze zat wel vaker onder het hok dus ik zag er niks verkeerd in.

En als het lukt, probeer ergens een spaarpotje voor ze te maken, dit soort dingen komen nooit uit en dus altijd op het verkeerde moment.

En wat betreft je andere konijn, wat doet die dan precies? Als hij die aanvallen krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik ben er nooit bij als Dennis zo aanval heeft, maar om de week gebeurd het ongeveer, dan begint hij te trillen in het hokje, daarna sleept hij met zijn recht voor poot, na 5 min is hij weer normaal, en huppelt hij weer door het hok. heel vreemd. de andere 4 konijnen zijn heel gezond, en is niks mee aan de hand. de konijnen horen bij mijn leven, en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te geven of weg te doen. liefs dierenvriend 20

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik ben er nooit bij als Dennis zo aanval heeft, maar om de week gebeurd het ongeveer, dan begint hij te trillen in het hokje, daarna sleept hij met zijn recht voor poot, na 5 min is hij weer normaal, en huppelt hij weer door het hok. heel vreemd. de andere 4 konijnen zijn heel gezond, en is niks mee aan de hand. de konijnen horen bij mijn leven, en kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weg te geven of weg te doen. liefs dierenvriend 20

Heeft daar al wel eens een dierenarts naar gekeken? Met andere woorden is vast komen te staan dat het om epileptische aanvallen gaat?

En zo ja wat is dan als advies gegeven? Medicatie misschien?

Lijkt mij niet zo geweldig voor je konijntje, bovendien kan het ook nog eens zo zijn dat de rest van de groep hem aan gaat vallen (zo gaat dat helaas in de natuur als ze zwakker worden)

aangepast door Zilverspar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah! Sorry dat ik geen medelijden kan hebben!

Als je geen geld hebt dan neem je ook geen konijn lijkt me.

En zoveel dagen geen eten... Gaat je niks opvallen?

Sorry maar hier kan ik alleen van walgen. Dierenmishandeling vind ik het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah! Sorry dat ik geen medelijden kan hebben!

Als je geen geld hebt dan neem je ook geen konijn lijkt me.

Dit is wel wat kort door de bocht. Stel je hebt dieren en je krijgt qua financien enkele tegenvallers, wat dan? Moet iemand dan zijn/haar huisdier dan ook nog gaan missen?

Ben het wel met je eens dat dit alles niet een schoonheidsprijs verdient hoe dit is gegaan. Dierenmishandeling daarentegen gaat me echt wel te ver, dat is moedwillig een dier leed toebrengen en daar is hier geen sprake van. Wel ben je verplicht om de zorg van je dier op je te nemen en je daar dan ook voor in te zetten...

Blijft wel een punt dat dieren soms medische zorg nodig hebben, dit kost geld en laat zich ook niet sturen. Je kunt zomaar in een weekend of in de nacht bij een dierenarts terecht komen omdat ziek zijn zich niet beperkt tot kantooruren. Met de meeste dierenartsen is wel een regeling te treffen over het algemeen.

aangepast door Zilverspar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet voor je dier (kunnen) zorgen valt ook onder verwaarlozing toch?

verwaarlozing valt onder mishandeling

Anyway tsja misschien kort door de bocht maar ik hou zowieso altijd geld apart voor me konijnen.

Heb nu onderhand genoeg op me spaarrekening voor de 'konijnen'.

Als ik de gelegenheid niet had om geld apart te kunnen zetten voor mijn konijnen zou ik er ook echt NIET aan dieren beginnen.

Nou denk niet iedereen er zo over maar tsja...

aangepast door Blue
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je ook wel en geld is mij persoonlijk nooit een issue, daar mag ik van geluk van spreken.

Maar je hebt het niet altijd in de hand. Wat ik bedoel is dat ik iemand ken met 2 oudere honden, zij is door haar partner in de steek gelaten omdat deze een ander leuker vond. Zij heeft geen baan en zit nu tijdelijk in een caravan. Omdat het financiele deel van de scheiding nog niet is afgerond (ze hadden een eigen huis samen) heeft ze geen geld om over te beschikken. Haar hondje werd ernstig ziek. Zij heeft hem wel laten opereren en een regeling kunnen treffen met de dierenarts maar heeft nu nog nauwelijks geld om eten te kopen.

Zo zie je maar weer dat je niet altijd alles in de hand hebt. Dus het is niet altijd een kwestie van keuzes, soms overkomt het je en zit je met de gebakken peren.

Het klopt dat verwaarlozing onder mishandeling valt, dat is een terechte opmerking. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg moeite mee heb hoe dit is gegaan. Maar ik denk dat de topicstartster wel degelijk om haar dieren geeft maar niet de juiste keuzes heeft gemaakt........helaas voor het diertje.

En ik zou wel afstand doen van de rest, in mijn ogen is het te egoistisch om ten koste van alles je dier te willen houden. Maar het lijtk me wel 1 van de moeilijkste dingen die er is.

Ik vraag me wel af hoe de ouders hier in staan, zij hebben toch de rest van de konijnen onder hun hoede? Nemen zij geen financiele verantwoordelijkheid?

Verder vind ik de dierenartskosten voor konijnen ook niet enorm hoog, oke je bent het consult kwijt maar verder vind ik het meevallen. Ik heb hier een hondje die maandelijks iig 140 euro aan medicijnen kost:bad::bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, ik snap dat er altijd wat kan gebeuren dat er geen keus is wat betreft geld. Maar er zal toch altijd wel iemand zijn die kan helpen??

Ouders, vrienden??? Ik denk als je echt moeite doet.....

Maarja, Het leed is al geschied. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .