Ga naar inhoud

konijnen eten bdk,s niet meer op


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

de laatste tijd (ongeveer 2 weken) zie ik steeds vaker blindedarmkeutels in het hok.

ik merk steeds vaker als ik het hok uitveeg dat ik de blindedarmkeutels die helemaal aan de tegels zijn vast geplakt ervan af moet schrapen.

Vandaag zag ik een normale (dus niet helemaal plat en vast geplakt) en heb er even een foto van gemaakt.

m9jYvqbAZ.jpg

RCfsdub.jpg

dit zijn toch blindedarmkeutels?

ik vind het echt raar normaal eten ze die altijd op, naja ik zie ze nooit eigenlijk dus ik neem aan dat ze die altijd opeten.

ik heb helemaal niks aan de voeding veranderd en hun etenstijl is ook helemaal niet veranderd ze doen nog steeds alsof ze nooit te eten krijgen.

Dus mijn vraag is hoe kan dat dat ze die niet meer opeten en is er een reden om je zorgen te maken naja is het heel erg en wat kan ik er dan tegen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jopelien had vorige week ook dat ze haar blindedarm keutels niet meer op at. Afwisselend geven mijn moeder en ik de konijnen voer. Ik weet dat mijn moeder de neiging heeft om vaak wat te veel te geven aan onze dieren. En dit bleek dus inderdaad de oorzaak te zijn. De volgende dag na de avond ff geen SS te geven lagen er de volgende dag geen blindedarm keutels meer. Dus misschien kan dit een oorzaak zijn, te veel SS voeren? Heb nu een handig maatbekertje gemaakt waar voor de verschillende konijnen een lijntje opstaat hoeveel voer ze per keer mogen hebben. Niet alleen handig voor mn moeder, ook voor mij ^^.

Maar ik zou inderdaad ook sieben zijn suggestie even uitproberen, vaak helpt dit wel. En even goed kijken hoeveel je ze nu voert per dag, misschien moet dit wat minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef 55 gram voor hun samen aan mijn konijnen (2,5 kg en 3 kg) verder krijgen ze onbeperkt hooi en 's avonds groenten en tussendoor krijgen ze een paardenstek, wortel (heel klein stukje) en 5 cm korstje gedroogd brood.

Nooit zie ik bdk's en nu opeens wel en ze zijn niet aan de medicijnen.

tja ik heb ze zelf nog nooit onwormt omdat ze nooit wormen hadden denk ik dan, ik zag nooit wormen in hun keutels.

ik controleer hun kontjes ook altijd enz.

dus ik zal het echt niet weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA (jaja, KKDA - Inge Thas) liet mij weten dat tamme konijnen praktisch nooit wormen hebben. Op de 100den konijnen die zij ziet passeren, heeft ze zo maar 1 of 2 gehad al. Wilde konijnen worden er vaker mee geconfronteerd, maar hebben er praktisch geen last van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb al 2 konijnen gehad met wormen en gok dat er wel meer mensen hier op BB zijn die konijnen met wormen hebben gehad.

TS misschien toch even een idee om een kuurtje tedoen?Kun je zo bij je DA ophalen.

En idd even ene dagje op alleen hooi en water zetten en dan even kijken of ze hun bbd opeten.

En misschien het brood gaan laten staan:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij deden ze dat ook en dat lag aan de groente ;) Nu dat ik een week geen groente geef, hebben ze de laatste 3 dagen wel hun bdk opgegeten. Nu ga ik weer rustig proberen de groente opnieuw op te bouwen..

Ik heb ook wel eens gehoord dat konijnen die snoepjes krijgen (je weet wel: die dingen die hier afgekeurd worden) hun bdk ook laten liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .