Ga naar inhoud

Kosten verwijderen snijtanden


Vlok

Aanbevolen berichten

Ik heb er geen ervaring mee. Maar je kunt toch even naar wat dierenartsen bellen om te vragen wat het kost. Dit verschilt namelijk per DA, dus ik kan wel zeggen het kost 60 euro, maar misschien kost het bij jouw DA wel 80 euro.

Hier is een lijst met konijnkundige dierenartsen, niet alle artsen hebben namelijk verstand van konijnen. Hoewel ze dit wel tijdens kun opleiding krijgen, maar dit is maar minimaal.

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn pleegkonijn kostte het ongeveer €85,- voor het verwijderen van de snijtanden, het bijvijlen van de kiezen en castratie. Dit was wel met wat korting omdat het om een opvangkonijn ging.

Heb toen echter ook contact gehad met mijn andere DA en die vroeg er €150,- voor.. Wij wisten toen niet dat zijn kiezen niet goed waren en wat het zou kosten incl. castratie heb ik maar niet eens meer gevraagd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is gebeurt het onder gasnarcose. Narcose is altijd het duurste van een ingreep. Maar een castratie van een voedster is ook een tamelijke ingreep en die kost rond de 125 euro. En tanden trekken lijkt mij sneller gebeurt dus 80-90 euro maximaal zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is gebeurt het onder gasnarcose. Narcose is altijd het duurste van een ingreep. Maar een castratie van een voedster is ook een tamelijke ingreep en die kost rond de 125 euro. En tanden trekken lijkt mij sneller gebeurt dus 80-90 euro maximaal zou ik zeggen.

Bij mijn (ene) dierenarts was het niet mogelijk om deze ingreep onder gasnarcose uit te laten voeren. Dit had te maken met het kapje voor het gas, en het toedienen van zuurstof.. Omdat je de tanden er heel rustig en voorzichtig uit moet halen (het allerkleinste achtergebleven stukje kan nog zorgen dat de tand teruggroeit) is het op zich nog wel een redelijk tijdrovend klusje waar wel wat geduld bij nodig is..

Ik weet niet of dat over de narcose bij elke dierenarts geldt, maar dit is mij toen vertelt. Mijn andere DA gebruikt sowieso een andere narcose combi dus daar was het een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de tanden van Tommie 2 weken geleden laten trekken bij dierenklink Wilhelminapark. Was totaal 270 euro kwijt, maar hier zat ook de castratie bij in. Volgens lag deze rond de 80 euro en zat het trekken van de tanden tussen de 175 en 200 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .