Ga naar inhoud

BDK blijven liggen..


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Kijk eerst eens naar het voedingspatroon; krijgt je konijn teveel biks, of biks met een te hoog eiwitgehalte. Eet je konijn groenvoer, zitten er daar dingen in die mogelijk BDK's kunnen veroorzaken? En hoe eet hij/zij het hooi?

Heb je uitgesloten dat het van de voeding kan komen, dan kan het ook zijn dat je konijn wormen heeft. Wormen zijn niet altijd te zien, vrijwel alleen in hele verse keutels zijn de volwassen wormen te vinden. Mocht dat zo zijn, is het verstandig om een kuurtje panacur te doen, maar doe dit wel even in overleg met een dierenarts om andere problemen ook uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen 60 gram Hope Farm Super Trio per dag (konijnen wegen bij elkaar 4,4 kilo). Mijn ram eet meer hooi (JR Farm Bergweide hooi) als dat hij ooit te voren gedaan heeft.. Ze krijgen verder momenteel aan groente:

- Groene paprika

- Gele paprika

- Witlof

- Bloemkool (heel klein beetje)

- Bloemkool blad

- Brocolli

- Komkommer

Af en toe fruit (banaan, kiwi, sinaasappel, madarijn, appel)

Verder krijgen ze ook nog gedroogde kruiden en verse kruiden.

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar heb ik niet aan gedacht! Toen ze ziek waren wilden ze alleen maar groenten (en dat is vermoedelijk ook hun redding geweest samen met de dwangvoeding).. Als ik stop met de groenten, krijgen ze dan geen voedings tekorten? Binnen welke termijn moet ik verbetering zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

grrr.. Ik dacht slim te zijn door kranten op mijn grinttegels te leggen (dus in de ren) en die vast te zetten met bakstenen... Meneer is gewoon alle kranten aan het versnipperen!!! Mijn bouvier word helemaal gek van dat geluid en is waaks aan het blaffen... Pfff.. Plannetje mislukt!!

Weet iemand anders nog een tijdelijke oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kun je doen om je konijn te stimuleren om zijn bdk op te eten? Ze blijven liggen en daardoor komen er allemaal groene vliegen op af..

Wat kan ik doen om maden te voorkomen?

Opruimen ?

't is maar een gedachte hoor...

:sarcastic:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opruimen ?

't is maar een gedachte hoor...

:sarcastic:

Ja duh.. Ben al 6 weken niets anders aan het doen dan me met hun bezig houden. Heb al 2x m'n vakantie afgezegd en komende week ga ik toch echt met vakantie. Mijn vriend zal alleen 's morgens en 's avonds schrobben, dus dan hebben alle groene vliegen vrij spel. terwijl als het makkelijk schoon te maken is, hij dat wel vaker zal doen (ik ken hem!).

Dat van dat zeil heb ik niet. We hebben wel stuckloper. Dat zijn misdrukkingen van bijv appelsap pakken (heeft dus niets in gezeten). Maar eten de konijnen dat niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha.. Ja wel.. Ik heb er al een stuk of 10 gezien.... Maar dat is een ander verhaal...

Maar kan ik die stuckloper in de ren leggen zonder gevaren?

Die geven de tuin geen beurt.............

Eh....stuckloper...

Je kan het eens proberen....

Voor een restje zeil kan je ook bij Leen Bakker of Kwantum eens kijken..

Die hebben wel simpele restjes en met een beetje mazzel ook nog iets achter liggen wat je zo mee kan nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geven de tuin geen beurt.............

:rofl: Goeie ZaZa ;)

Ik denk dat je die misdrukken wel kan gebruiken, als ze maar niet een hoekje hebben om hun tanden goed in te kunnen zetten. Of je moet je hele hok met van dat vliegengaas afsluiten, maar dat is helemaal gekkenwerk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als vriend zĆ³ vaak verschonen gaat (2x per dag)

Ɖn je hebt bovendien voldoende stuckloper...

Dan zou je kunnen overwegen om dat steeds te vernieuwen ?

Geen idee hoe groot de ren is...maar he tkan een optie zijn..hoewel het misschien wel meer werk is dan 2x per dag keutels ruimen..

De kans dat ze dat stuk maken is niet zo groot dan wanneer het een paar dagen ligt...

Ik vraag me ook wel af of dat stuckspul niet (te glad) is voor konijnen...

Maar goed, door te proberen, merk je dat vanzelf wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram laat die bdk's alleen vlak voor het hok vallen. Dus het is alleen de tegels voor het hok die dan even bedekt worden. De ren is niet al te groot, maar in de tuin zelf laten ze alles schoon..

We proberen het gewoon en anders sta ik morgen al in de kwantum..

Citroenmelisse werkt tegen muggen, maar werkt het ook tegen die groene vlieg? Ander koop ik morgen even een balkonbak met citroenmelisse (moet toch naar het tuincentrum).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik aan drinkkartons denk, zit er een boel spul in die de konijnen niet mogen hebben, onder andere om te voorkomen dat het drinken uit de verpakking loopt. Glad papier is ook minder goed voor ze...

Ik heb hier absolute papiermonsters en zou het dus niet gebruiken, krijgen ze teveel rommel binnen. Maar als die van jou van papier en dit materiaal afblijven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben op vakantie geweest, maar mijn vriend heeft dus op ze gepast. Hij zegt dat sinds ze geen groente meer krijgen, hij geen bdk meer gezien heeft!!!! :):)

Maar..

Kan ik dan nu weer rustig aan opbouwen of kan ik het beter weg laten? En als ik het rustig aan op kan bouwen, hoe rustig aan moet dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .