Ga naar inhoud

E Cuniculli, nieren aangetast


Domino

Aanbevolen berichten

Hoi,

het konijn van m'n zus heeft hoogstwaarschijnlijk E Cuniculli en de nieren zijn waarschijnlijk aangetast.

Ze eet nog goed, maar drinkt enorm veel en wordt erg mager.

Ondertussen zit ze al aan de panacur, maar wat kan m'n zus nog meer doen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is rond de 5 a 6 jaar oud. Ze heeft geen neurologische problemen (geen scheve kop of verlamde poten ofzo)

Ze dronk heel veel, nu lijkt dat wel weer iets minder volgens m'n zus.

Ze is benauwd (wijd uitgaande neusvleugels en groter deel van lichaam beweegt mee als ze ademt).

En is erg mager.

DA vond haar nieren klein en dacht wat littekenweefsel erop te voelen.

Vanochtend at ze nog goed, maar vind het nu erg tegenvallen een paar brokjes en een beetje gras, maar misschien omdat ze moe is van al het onderstaande dat ik haar net gegeven heb, aangezien ze benauwd is. Ik geef haar straks weer wat.

Ze krijgt nu dus:

Panacur, tegen E. cuniculi (vanaf afgelopen maandag, 1x/dag, een maand lang);

Metacam (meloxicam), pijnstiller/ontstekingsremmer, vanaf vanavond (2x/dag);

Enrofloxoral: antibioticum (2x/dag, 7-10 dagen) tegen mogelijk bacteriele infectie in luchtwegen/longen.

Dit heeft m'n zus geschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de twijfel is er nu wel een beetje of het nu echt E Cuniculi was of toch kanker. Want ze was ook heel erg benauwd en dat lijkt mij meer op longkanker lijken. Maar het kan ook een longinfectie zijn geweest. En dan die nieren nog...

Dit was ze:

Foto-YAMYKCDV.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .