Ga naar inhoud

Oppepper nodig bij E. Cuniculi, HELP!!


Kim1982

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn Bo heeft E. Cuniculi en ik behandel hem met Panacur. Toen hij de eerste verschijnselen kreeg heeft hij 3 maanden Panacur gehad dit is ongeveer 2,5 jaar geleden. Daarna kreeg hij om de 2 maanden 2 weken Panacur uit voorzorg. Echter de laatste tijd vind ik dat hij niet meer goed reageert op de Panacur en hebben we Albendazole gebruikt, hierbij vond ik geen verbetering zichtbaar en zijn we weer overgestapt naar Panacur. Hij heeft nu net 1,5 maand Panacur achter de rug waarvan 1 maand in combinatie met Metacam. Deze keer heb ik het hem langer gegeven aangezien ik zijn klachten erger vond. Op aanraden van Inge Thas ben ik er woensdag meteen mee moeten stoppen aangezien zij vind dat een konijn niet langer dan 28 dagen Panacur mag hebben ivm aantasting van het beenmerg. Hij krijgt nu wel weer Metacam en ik ben bij mijn eigen dierenarts capsules vitamine B gaan halen, hier moet Inge wel nog de juiste dosering voor doorgeven. We zijn vandaag ook naar de fysio geweest en zij vond zijn klachten op verlammingsverschijnselen lijken, dus ik was meteen helemaal uit mn huisje en zie het ergste al voor me (heb al eerder een konijn verloren aan EC maar toen wist men nog niet van het bestaan van EC af). Toch kan ik me er niet bij neerleggen om hem "op te geven". Hij is hartstikke levendig, eet en drinkt goed dus dat is het probleem niet. Van het weekend liep hij voor zijn doen goed, had zijn achterpootjes netjes onder zijn lichaam dus ik was helemaal in mn nopjes maar sinds dinsdag gaan beide achterpootjes naar rechts als hij loopt. Terwijl hij dan bv een uur later weer "goed" loopt. Wie kan mij helpen met tips, ervaringen etc. want ik weiger om op te geven!!!!!

Liefs,

Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites