Ga naar inhoud

Zooplus: aardappels voor dwergkonijnen?!


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zag net dit: 186423_jrfarm_ratatouille_1.jpg

Het is een mix waar oa aardappels in zit. Ze zeggen dat het gezond is voor dwergkonijnen, terwijl aardappels op de giftige lijst staan!!

Ik vind het allemaal een beetje erg vreemd... Heb ook direct op die site een beoordeling voor dat product gegeven met de tekst erin dat het giftig is voor konijnen.. Maar zooplus kennende plaatsen ze mijn reactie niet en passen ze ook hun tekst niet aan..

aangepast door Emilyrose
link verwijderd, zie regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast wel getest zijn, ze zullen er heus niet ziek van worden, er staan wel meer dingen op de lijst van giftig wat niet zo is :)

Of het gezond is, is weer wat anders.

Edit: Misschien kun je beter zooplus mailen, dat schiet meer op dan hier neer zetten lijkt mij :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode klaver is ook giftig:

Rode klaver is niet giftig, maar kan gasaanvallen veroorzaken volgens mij:

Rode Klaver zuivert bloed en kalmeert. Het kan ook gebruikt worden bij het behandelen van bacteriële infecties, huidaandoeningen, nier en leveraandoeningen, en het verbeterd het immuunsysteem. Het is ook mogelijk dat rode klaver tumoren tegengaat. Let wel op! Als je konijn snel last van gas heeft dan moet je zeker geen klaver geven, daarnaast verdunt klaver ook het bloed en moet je het dus ook niet geven aan konijnen die bloeden (intern of extern)! Klaver mag je ook niet geven tijdens de zwangerschap of het zogen. De bloeiende toppen van klaver kunnen gevoerd worden, zowel vers en als afkooksel.
aangepast door Emilyrose
link uit citaat verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode klaver staat op de lijst van giftige planten.

Ik heb zooplus gister al gemaild en dus bij die links een review neergezet, maar wat ik eerder in dit topic al schreef: zooplus kennende past die niets aan..

Mijn Quote komt ook van BB. Rode klaver is zeker niet giftig, maar kan blijkbaar wel problemen veroorzaken. Ik denk dat er daarom voor gekozen is om rode klaver op de lijst van onveilige planten te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is: zijn deze dingen ook giftig in gedroogde vorm?

Want dat maakt een HEEL groot verschil.

Neem bijvoorbeeld zemelen. Zemelen zijn ongekookt puur vergif, maar gekookt is het een van de beste dingen die je (een paard, wist zo snel geen ander voorbeeld) kan geven.

Ik zie (even snel op google) bijvoorbeeld dat de bosanemoon en de kruipende boterbloem bijvoorbeeld planten zijn die giftig zijn, maar niet in de gedroogde vorm. Op google zie je ook dat gedroogde rode klaver niet giftig is en er zelfs van gezegd wordt dat het tumoren tegengaat.

Dus niet te snel paniek lijkt me.

aangepast door sjaak en floortje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode klaver is een twijfelgeval op de giftige plantenlijst. Als het in een kruidenmix zit die als beloning / extratje gegeven wordt kan het geen kwaad voor konijnen. Vers mogen ze het ook hebben, maar dan moet het wel echt goed vers zijn. Als ze aan het verleppen zijn kan het je konijn ziek maken. Dus of echt goed vers, of goed gedroogd. Het is wel een plant met risico op gasvorming, dus wel voorzichtig mee zijn! En met mate geven!!!

Van aardappel is de gehele plant giftig. Alleen gekookt is een aardappel voor een konijn eetbaar. De aardappel die in de mix zit moet dus bewerkt zijn (gekookt en gedroogd??). Overigens raad ik het voeren van gekookte aardappelen toch af, het hoort niet bij de natuurlijke voeding van een konijn. Echt gezond is het ook niet volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .