Ga naar inhoud

Wat geven julllie voor groenten, fruit en kruiden aan de konijnen?


Nicky_the

Aanbevolen berichten

Ik had 2 grote planten gekocht: peterselie en basilicum en beiden in een pot in de ren gezet.. Het is net een klein bosje en ze zitten er maar wat graag tussen in. Af en toe zie ik ze er ook van eten.. Zelf plukken is blijkbaar lekkerder als kant en klaar ;) Ik zal meer planten halen en neer zetten in de ren!! Kervel ga ik ook proberen :)

Spinazie en sla zijn ze weer op uitgekeken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soeplepels zijn min of meer eetlepels. Ze is fel tegenstander van biks, volgens haar moet een konijn hooi (duh), kruiden en groenten krijgen. Mijn 30 gram HF is nog altijd te veel (terwijl hij al 10 gram minder krijgt dan dat moet, en extra groenten en kruiden).

Ik denk dat jij het over een jus lepel hebt ;) Een soeplepel is toch echt wel groter.. Als ik met een soep lepel 2x soep schep, heb ik een soep kom vol.. Dat zijn veel te veel biks!

Maar het ging me niet om de biks ;)

Ik denk dat ik van de week bloemkool ga eten en de bladeren ervan aan de nijnen geef, wie weet vinden ze dat ineens wel hot.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Vlaanderen lieve schat, daar noemen ze de dingen anders. Ik wist het eerst ook even niet hoor, maar toen ze het uitdrukte in grammen wist ik genoeg. ;)

Bladeren liggen soms ook los in de groentenbak, ik neem ze (de verse) wel eens mee hoor. Kost niets, en ik ben toch niet zo een bloemkoolfanaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gent is Vlaanderen (of België, of Oost-Vlaanderen, of 'onder de rivieren' ;) ). Broccoli moet hij hier maar een beetje van, bij de dierenarts eet hij het wel! Witlof is hij normaal gezien ook fan van, worteltje krijgt hij elke dag (een kleintje maar) omdat hij dat zo lekker vindt. Peterselie (en selder) ook dagelijks eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn nijnen, zijn allemaal dol op basilizum. We hebben er nu nog maar 1, fred. Onze vorige konijnen waren dol op alles wat groente heet, maar vooral ook kruiden, selderij, basisilicum, peterselie. En waar ze echt dol op waren is pruimen. Nou las ik ergens dat ze geen steenvruchten mogen, maar mijn eerste konijn is ruim 10 geworden en heeft altijd veel pruimene gegeten in het seizoen. AMar ja die vrat ook de kerstboom kaal, en is hier ook nooit ziek van geweest, en niet te stoppen, wat ik ook deed. Hij rook wel lekker, ;)

Maar Basilicum is een aanrader.

Ze worden al weer wat beter geloof ik he? FIjn, nijnen die niet lekker zijn is balen.

Groetjes Mérikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn konijnen zijn inmiddels weer 100% op en top ;)

Ik ben wel van de groenten af gestapt, want nu dat ze beter zijn liet mijn ram ineens de bdk liggen als hij groente had gehad. Kruiden krijgen ze nog wel vol op en vinden ze heerlijk. Ik heb gelukkig geen problemen meer ;) Ze zijn zelfs veel meer hooi als ooit te voren gaan eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier in het topic dat mensen vrij veel groente geven aan de konijnen, terwijl ik eerder gelezen had dat ze daar diaree van krijgen.

Is het nodig dat konijnen groenten eten, naast hun biks, hooi en water?

Nee, dat is niet nodig. Ik ben nu ook gestopt met groente geven omdat mijn ram zijn bdk's anders laat liggen. Hooi is het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .