Ga naar inhoud

Weven


molly

Aanbevolen berichten

Sinds kort hebben wij een wit hangoorkonijntje. Heel slecht van mij, bij de boerenbond vandaan, omdat ze er zo zielig uit zag en heel raar met het hoofdje doet.

Kon haar niet laten zitten. Af en toe zit ze stil en beweegt heel langzaam met haar hoofdje, een soort weven zoals paarden doen maar heel rustig. Iemand enig idee wat het kan zijn? Ze eet en drinkt goed, keutels zijn normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met weven dat ze heel langzaam van links naar rechte bewegen met hun koppie? Dat doet Woppy namelijk ook! Woppy heeft veel haar en ik dacht altijd dat hij het daarom deed, omdat hij het niet goed kan zien. Ik lees mee, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Albino's kunnen vaak slechter zien, weven doen ze dan om scherp te stellen. Dit is overigens zo bij albino's die uit niet-albino ouders komen, niet die als albino zijn gefokt.

Het antwoord is volgens mij allang gegeven ;) Albino's doen dit inderdaad om scherp te stellen. Niks om je druk over te maken dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pucks, het kan wel zijn dat jouw konijn ook gewoon scherper stelt toch? Probeer het eens te filmen en zet een link hier? Ik heb ook geen albino-konijn en zij kijkt soms ook trager rond zich heen. Ik ben 100% zeker dat ze goed ziet - maar ik denk dat ze het doet om de diepte van iets in te schatten. Ik heb de indruk dat konijnen soms moeilijkheden hebben met dieptezicht?

1) Soms vliegt ze hier het ganse huis door zonder iets te raken, maar dan plots om te eindigen tegen de salontafel. Ziet er een slippertje uit, maar is precies alsof ze dacht dat de salontafel toch nog ietsjes verder stond

2) Als ze op iets springt, lukt dat meestal. Maar soms heeft ze precies "haren stap niet". Dwz: wilt ze springen, maar dondert ze naar beneden. Ik heb het dan niet alleen over in de zetel te proberen springen (gisteren 4 geslaagde pogingen, maar 2 misstapjes!), maar ook bv op het schapje onder de salontafel (zo'n 10 à 15 cm qua hoogte).

3) Ze doet er heel lang over om naar beneden te springen van iets. Again, ik heb het dan niet over onze zetel, maar ook over het borduurke om naar het terras te gaan - and again, 10 tot 15 cm qua hoogte.

Precies of ze schat de hoogte en diepte van iets in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .