Ga naar inhoud

Nog niet eten.......


docentje

Aanbevolen berichten

Rufus is woensdag aan zijn gebit geholpen, maar nog steeds eet hij niet. Hij spurt wel op een peertje af, neemt een hapje en draait zich dan om. Maak me grote zorgen. Ik geef hem extra eten via dwangvoeren en da's een heel gevecht. Ook krijgt hij tweemaal daags pijnstilling. Maar zo onderhand begin ik radeloos te worden.

Net de dierenarts gebeld omdat ik zo niet met m'n mannetje het weekend in durf. Hij was bezig en de assistent zei dat de da me terug zou bellen. Dus nu zit ik vol spanning te wachten.

Ik hoop dat het iets "simpels" is, zoals bijvoorbeeld een vergeten haakje of zo. Maar in mijn achterhoofd speelt ook die waardeloze gedachten dat ik misschien mijn nijntje moet laten inslapen. Een k-u-t gedachte. Want Rufus is verder gezond. En ik wil eigenlijk helemaal nog niet zonder hem. Hij is nog maar twee.

Nu probeer ik positief te blijven voor mijn kleintje. Spanning straalt af. En maar hopen dat die dierenarts supersnel belt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte, hopelijk weet de dierenarts een simpel antwoord om Rufus te helpen.

Probeer tot die tijd dingetjes te geven die zacht zijn en die hij in feite makkelijk zou kunnen wegkrijgen. Al is een peer natuurlijk ook al vrij sappig en zacht. Misschien een stukje brood in water dompelen en hem daar van laten eten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je imagina. DA belde net. Ik kan vanavond om 18.00 uur langskomen. Over een half uurtje ga ik hem weer dwangvoeren. Geweekt brood (zelfs brood met wat perensap) eet meneer ook niet.

Het enige wat meneer nu doet is woest aan het telefoonboek knagen. (Doet ie altijd als ie last van zijn gebit heeft). Voel me echt wanhopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Sharon. Ik vermoed dat dat bij Rufus ook is. Net heeft hij wel twee stengels wortelloof gegeten. Hij ging zelfs bij de tweede op zijn achterpootjes staan om toe te happen. Maar na die twee was het klaar en ging hij weer ineengedoken in zijn hok zitten.

Ik geef hem straks toch een beetje dwangvoer, want zijn keutels worden steeds kleiner. Heeft ie in ieder geval iets in zijn maagje en darmen voor het geval hij weer onder narcose moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is goed gegaan. Rufus heeft wat last van gas. De DA heeft hem extra pijnstilling gegeven, boven op de Carprofen die hij al krijgt voor zijn mondje. Verder heeft hij een injectie voor zijn darmpjes gekregen. Ik moet hem nu 4x daags 0.2 ml van dat spul geven. Gelukkig gaat het nu al weer wat beter. Ruuf scharrelt lekker in het hooi en oogt een stuk levendiger. Hij kwam zelfs vanavond zijn hok uit gehuppelt om even met mijn voeten te spelen. Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .