Ga naar inhoud

onkruid en groentjes


Zotte_bien

Aanbevolen berichten

Hoi hoi iedereen,

Wat geven jullie je konijnen zoal van groentjes? Mijn inspiratie is een beetje op aan het geraken.

Geven jullie buiten gras soms ook iets uit de tuin van onkruid? Zoja, wat en hoe ziet die plant er dan uit?

Bij mij krijgen ze geregeld een paar takken treurwilg en blaadjes van de paardenbloem.

Maar mogen ze ook brandnetels bvb? Ik heb dit ergens gelezen dacht ik, zoja hoe geef ik dit en hoeveel?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

wortel, wortelloof (vinden ze vaak nog lekkerder dan de wortel!), rucola, broccoli, binnenkort citroenmelisse en andere kruiden (stekjes moeten nog ff groeien:)), basilicum, witlof. eeeeuhm. ga zo maar door :) Niet heeele speciale groenten haha.. Gras heb ik hier niet staan jammergenoeg. qua fruit heel af en toe ; een hapje van mn banaan of appel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel eten ze ons grasveld op, verder halen ze keurig het onkruid en het gras tussen de stenen op het terras weg :love:.

Maar verder krijgen ze witlof, broccoli, wortel (bedtijdsnack), andijvie, paardenbloem, peterselie, thijm, basilicum (alleen de plant is op sterven na dood..). In de winter kreeg meneer ook zo nu en dan een spruitje.

Kruiden elke dag van 2 planten, of soms zelfs 3.

Groente: probeer elke dag 2 soorten te geven, maar da's afhankelijk ook van 't aanbod in de winkel en de kwaliteit ervan. Ze moeten er wel een paar dagen mee doen en dan is 't niet de bedoeling dat het ligt weg te rotten in de koelkast ;)

Takken krijgen ze ook: appelboomtakken, (treur)wilgtakken etc. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze daarstraks al een paar brandnetels gegeven, aangezien mama dit weekend onkruid aan het uitdoen was en ik gevraagd had om wat op zei te leggen, maar ze zijn er precies niet zo gek op...

Misschien omdat ik er ook een treurwilg tak had bijgelegd :D

ALvast bedankt voor jullie ideeën.

Ik ben daarnet gaan winkelen en heb wortelen met loof meegebracht, radijsjes, witloof.

Daar zullen ze wel een paar dagen mee verder kunnen ;)

Hoe doen jullie dat met kruiden, wat das soms wel erg duur he.

Kopen jullie dit in een plantje of dat je het zelf nog moet planten of afgesneden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kruiden: we hebben laatst van mn tante een aantal stekjes gekregen,die moeten nog even groeien en dan hebben we eigen plantjes ! Verder staat er wel is een peterselie/basilicum plantje op de aanrecht , en dan pluk ik hier een paar blaadjes van;) Koop eigenlijk nooit online gedroogde kruiden oid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

owke, ik ben ook niet zo voor gedroogde kruiden.

Kben een tijdje geleden met mijn moeder op een rommelmarkt gaan staan waar het ook bloemenmarkt was en daar heb ik een plantje peterselie gekocht,...

nu ben ik aan het verder kijken of ik niet nog zo'n plantjes vind, veel goedkoper dan een trosje in dewinkel kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .