Ga naar inhoud

Konijn en cavia, hoe eten ?


AnoukAnimallover

Aanbevolen berichten

ik ben zelf van mening dat je het konijntje geen cavia voer mag geven mischien denken ze hier anders over hoor

ik ben in de gelukkige positie dat ik ze gewoon apart voer geef en gewoon de cvia veel groente en fruit met vitmine c en ook geef ik mijn caaf vitmaine illen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ze voor het voeren ff afscheiden en dan bedoel ik enkel voor het voeren van hun korrels he. Konijnen hebben namelijk andere korrels nodig dan caafjes en als je ze apart hun korrels voert dan kan je netjes afwegen en weet je hoeveel ze eten. Makkelijker om hun lichaamsgewicht in de gaten te houden plus je hebt het probleem van de vitamine C niet want ieder beestje krijgt zijn eigen bakkie. Zet gewoon ff een tussenshot in het hok ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus al 3 jaar konijnen en cavia's samen wonen en dat gaat prima.

Ik geef idd dwergkonijnenmengeling aan iedereen. Ze krijgen voldoende groenvoer voor de vit C. Ik heb vit C gekocht in druppelvorm en in tabletjes.

De tabletjes wilden ze niet eten, de druppels moet ik in het water doen, maar dat gaat alleen bij de beren, daar kunnen de konijnen niet bij.

Ik merk alleszins geen vit C tekorten, mijn caafjes zijn in blakende gezondheid.

Ik geef dan ook véél groenvoer, niet zo een blaadje witlof, maar ik verdeel een kilo of zo en geef een ganse andijvie, selder...Het gaat er grif binnen. Ze hebben uitstekende stoelgang, kortom, het lijkt wel een health farm voor ze hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

hallo,

ik heb ook een konijn en cavia sinds kort samen zitten en dat gaat super!!

ik heb het voer gemix (Speciaal cavia voer en voer voor cavia en konijn bijde met extra vitamine c) het is namelijk zo dat alles wat het konijn teveel aan vitamine c binnenkrijgt gewoon weer uitplast.. als je zorg voor genoeg lichaamsbeweging ben ik van mening dat er niets aan de hand is..

groetjes iverna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .