Ga naar inhoud

kleine keutels en ananas


teddytjes

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.....

Het viel mij op dat Hazel voor het eerst wel erg kleine keutels krijgt.

Hij eet en drinkt wel goed; knabbelt wel aan strostengeltjes en eet zijn groente wel. Een hooieter is hij nooit geweest.

Toen Bloem:star: verstopt zat gaf de DA aan om verse geperste ananassap te geven. Maar goed zij zat toen aan de dwangvoer. Met Hazel is dit niet het geval en lees dat het ook preventief gegeven wordt.

Ik zou hier graag mee willen beginnen zodat ik een evt verstopping bij Hazel kan voorkomen:yes:

1 Hoe dien je het dan toe?

2 Hoe vaak per dag?

3 Hoe veel per keer?

4 Kun je een hele ananas persen en dan deze gebruiken voor de tijd dat je dit nodig

hebt of moet je elke dosis opnieuw persen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haalde een verse ananas geschild en al bij de groenteman, sneed daar wat blokjes van en deed die door de knoflookpers en zoog dit op met een klein spuitje zonder naald , ik deed daar maar een 0,5 ml per keer in en 3 keer per dag , het schijnt dat sommige mensen het hier invriezen , zodat als ze het weer nodig hebben dat ze het gewoon uit de vriezer kunnen halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je invriest gaan volgens mij toch echt wel een stuk vitaminen de lucht in..

Maar het lijkt mij ook niet handig om elke dag een nieuwe annannas te kopen..

misschien gewoon een stuk snijden, persen en het ander stuk in de koelkast bewaren .. ?

Een dag of 3 in de koelkast moet lukken denk ik :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De werking van prozyme (de stof die in de ananas zit en zou moeten helpen) wordt sowieso erg in twijfel getrokken.. De pHwaarde van de maag is dusdanig dat de prozyme eigenlijk helemaal niet op plaats van bestemming zou kunnen komen, voorbij de maag in de darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme kun je inderdaad ook gewoon in poedervorm kopen om door het voer te doen. Komt op hetzelfde neer ja en de werking ervan wordt dus in twijfel getrokken. Zowel van de ananassap als de prozyme.

't Is verder niet echt schadelijk naar mijn weten, dus je zou het op zich best kunnen proberen, zie regelmatig reacties voorbij komen waarin gezegt wordt dat men wél resultaat ziet.

Sowieso is het zaak om te voorkomen dat je konijnen haren binnenkrijgen, borstelen dus. Verder kun je Protexin, een probiotica (o.a. te verkrijgen bij BunnyBin) geven, dat zou ook werken. Ik heb zelf beide wel gebruikt en nooit echt gigantisch veel verbetering gezien, maar goed. Zal misschien ook per konijn en per situatie verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prozyme kun je inderdaad ook gewoon in poedervorm kopen om door het voer te doen. Komt op hetzelfde neer ja en de werking ervan wordt dus in twijfel getrokken. Zowel van de ananassap als de prozyme.

't Is verder niet echt schadelijk naar mijn weten, dus je zou het op zich best kunnen proberen, zie regelmatig reacties voorbij komen waarin gezegt wordt dat men wél resultaat ziet.

Sowieso is het zaak om te voorkomen dat je konijnen haren binnenkrijgen, borstelen dus. Verder kun je Protexin, een probiotica (o.a. te verkrijgen bij BunnyBin) geven, dat zou ook werken. Ik heb zelf beide wel gebruikt en nooit echt gigantisch veel verbetering gezien, maar goed. Zal misschien ook per konijn en per situatie verschillen.

Ik heb laatst gehoord dat Prozyme en probiotica samen nog beter zijn. Ik zie bij Binky wel verbetering als ik hem Prozyme geef. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananas geef je omdat er een bepaald enzym in zit, wat ook in prozym zit. Dit enzym in ananassap gaat snel verloren. Daarom is het van belang om een ongeschilde ananas te kopen, deze zo snel mogelijk aan te snijden en te verwerken en te geven. Daarom vriezen veel mensen het ook in (waaronder ik sinds kort).

Ik geef 2x per dag 2,5 ml per konijn (konijnen zijn 2,2 kilo per stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .