Ga naar inhoud

Kan een konijntje een nachtje zonder drinken?


Cath

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal , ik heb net 2 nieuwe konijntjes van een vriendin , maar het was dus gepland dat we de konijntjes binnen 2 weken meenamen, en nu heb ik dus nog geen drinkbus die steriel is, want mijn vorige konijntjes zijn waarschijnlijk gestorven aan coccodiose, maar kunnen de beestjes nu een nachtje zonder drinken? wil iemand hier op antwoorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een stevige bak, een caviabak en die krijgen ze echt niet omver. Idem voor de voerbak. Als ze wild in het hok doen, klotst er wel eens wat water overheen, maar verder vind ik een waterbak helemaal fijn!

Maar water zou ik ze zeker geven! Bakje vinden ze vaak veel fijner dan een fles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik heb geen stevig bakje meer, en ik heb het er net ingezet , was meteen bijna omgegooid, heb het net op tijd vastgegrepen. maar ik heb ze laten drinken tot ze zelf niet meer wouden,en morgenvroeg sta ik om halfnegen op en dan direct drinken gaan geven. is dat ook een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze persoonlijk geen nachtje zonder water laten. Als de konijnen vannacht dorst krijgen kunnen ze niet drinken. Kun je ook niet twee bakstenen in de kooi leggen met daar tussen een drinkbakje? Misschien dat ze het drinkbakje dan niet omgooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijnen gaan heus niet dood van een paar uur zonder drinken hoor. Je kan voor de zekerheid nog een bakje neerzetten, maar als je morgen gewoon een flesje haalt gaat dat heus wel goed.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, want ze hebben een halfuurtje geleden nog redelijk veel gedronken en ze wouden niets meer behalve hooi, en dat hebben ze nog genoeg, en de ene viel bijna in slaap en ze moesten het drinken niet meer hebben , dus ik kan morgenvroeg gewoon meteen drinken gaan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me er niet te veel zorgen om maken als ik jou was. Mijn vier konijnen zitten in de winter elke nacht zonder water omdat het dan toch bevriest, ik haal dan gewoon hun bakje weg. En ze leven nog steeds, in goede gezondheid.

Ik zal het verder niemand aanraden hoor, ik doe alleen een poging om je gerust te stellen dat ze het wel een nachtje zonder overleven. Maar dan morgenochtend wel een beetje op tijd opstaan zodat je ze water kunt geven.

En anders hun voerbakje gebruiken om vannacht even water in te doen? Dan doe de biks in een bakje wat ze om kunnen gooien, dat is niet zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, want ze hebben een halfuurtje geleden nog redelijk veel gedronken en ze wouden niets meer behalve hooi, en dat hebben ze nog genoeg, en de ene viel bijna in slaap en ze moesten het drinken niet meer hebben , dus ik kan morgenvroeg gewoon meteen drinken gaan geven?

JAAAAAAA :) Slaap lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier wel om jonge dieren en die zou ik nooit zonder water laten zitten, het grote gevaar bij jonge dieren wat op de loer ligt is dat ze van de moeder afkomen en dan vol gaan eten met andere aangeboden dingen, niet drinken geen goede doorstroom gevolg onder andere verstopping en dikke buikenziekte. Ik zou dus absoluut jonge dieren geen nacht zonder water laten zitten, veel te risicovol.

Hoe oud zijn de konijntjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallooooo , goeiemorgen allemaal (; nu heb ik nog een vraagje, we gaan straks het hok schoonmaken met detol , en dat ze er dan in kunnen straks. maar de drinkbus , mag ik die geven als ik ze afwas , en met wat moet ik ze dan afwassen? we doen het normaal altijd met wit zand en kleine steentjes (tip voor iedereen, werkt egt!) maar ik vraag me af of de coccodiose daar ook van verdwijnen uit die drinkbus, of moet ik dat ook met detol doen? maar is dat dan niet schadelijk voor de konijntjes als ze daarvan drinken, als er zeep is ingeweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .