Ga naar inhoud

baarmoederhalskanker?


snuffiehvj

Aanbevolen berichten

Om maar te beginnen, een half jaar geleden is ons konijn snuffie overleden aan baarmoederkanker. Ze werdt steeds dunner en ze kreeg plakpoep.

Toen hebben we later een nieuw konijntje gehaald; maya.

We hebben haar uit het asiel en zou in augustus gecastreerd worden!

Maar nu hebben we dus het idee dat maya ook baarmoederkanker heeft, want ze is ook erg dun geworden terwijl ze goed eet en als we haar kammen vallen er echt plukken haar uit. Terwijl het haar niet erg geklit is, zo heb je een hele hand met haar na 1 kambeurt. Nou is onze vraag, zou ze dan baarmoederkanker hebben?

Zo ja, zou er dan nog wat aan gedaan kunnen worden of moet ze ingeslapen worden?:(

Het is echt een heel lief, ze is een maand geleden gekoppeld en hoort nu echt bij de groep!

In het asiel heeft ze al wel een nestje gehad, ik weet niet of dit een kans op baarmoederkanker vergroot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze nu baarmoederkanker heeft of wat anders, het klopt in elk geval niet. Dus inderdaad even langs de dierenarts.

Wanneer er inderdaad sprake van een probleem met ed baarmoeder blijkt te zijn, kun je haar laten castreren, de hele baarmoeder en eierstokken eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn bij de Da geweest!

Die heeft eerst naar haar gebitje gekeken en ja hoor, maya had haakjes op haar kiezen..

Hij heeft het toen gelijk weggeslepen! Wat betreft de vacht, bleek dus dat ze stofmijt had..

Heeft de Da haar een middeltje gedaan tegen mijt, dat hielp ook gelijk tegen wormen mocht ze dat hebben.

Dus nu maar hopen dat ze weer aankomt, ze was namelijk een halve kilo afgevallen, van 2 kilo naar anderhalf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

We zijn dus naar de da gegaan!

Maar het is alleen maar slechter Gegaan in die 2 weken!

Ze is echt 1 en al bot, heel zielig

Ze heet ook heel goed, maar het mag niet baten.

We zetten haar nu eerst een tijdje binnen en we gaan haar bijvoeren!

Wat is goed voer om haar dikker te maken?

Ze krijgt nu ss met groente en hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het beste weer even contact kunt opnemen met de DA. Ik denk dat er toch vanbinnen iets niet helemaal goed zit. Zeker als ze wel gewoon goed eet, zou het daar opzich niet aan mogen liggen. Keutelt ze verder ook goed? En drinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA is ook in het weekend bereikbaar, dus even bellen kan altijd. Dan krijg je de dienstdoende DA. Zou even vragen wat die denkt. Ik denk persoonlijk dat apart zetten verstandig is omdat je dan goed kunt zien wat ze eet, drinkt en poept.

Voer om dikker te maken zal geen zin hebben. Als ze goed eet, ligt het daar immers niet aan.

aangepast door Nella
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet, als ze al een beetje ziek is is misschien binnen een goed idee. Dan kan haar temperatuur ook beter onder controle worden gehouden (met die regen en wind nu).

Ligt het misschien aan stress binnen de groep? Gaat het wel lekker met de andere konijnen? Door zulke zaken kunnen ze misschien ook wel uit hun doen zijn (hoef niet hoor, ik denk ook maar mee :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is sinds half april/mei ongeveer met de groep samen.

Het gaat nu echt lekker tussen haar en de groep, ze hoort er echt bij zegmaar.

Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. We hebben haar nu binnen gezet en ze krijgt erg veel eten.

Zouden we er nog een maatje van haar erbij zetten ofniet?

Dat we zegmaar nog een rustig konijntje naar binnen halen en dat de andere 2 buiten blijven?

Ze kijkt nu zo zielig naar buiten toe..

Uiteraard doen we dan even het hokje dicht als maya moet eten.

We gaan Dinsdag naar de konijnkundige da in rijssen,

hopen dat ze hier ontdekken wat er aan de hand is!

aangepast door snuffiehvj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .