Ga naar inhoud

EC overlevenden gezocht


tumtum

Aanbevolen berichten

Begin maart jl. is bij mijn Fransoos EC geconstateerd :grrrrrr: Dankzij bij elkaar verkregen informatie van allerlei sites, de fokker van mijn andere Fransoos en de inzet van de dierenarts en assistentes, gaat het gelukkig de goede kant op met hem :yes: Hij heeft de wil om te overleven en heeft ook veel gehad (denk ik) aan zijn vriendinnetje :love: Weliswaar zie je dat aan de linkerzijde blijvende schade is zoals tijdens het opstaan als hij heeft gelegen en het dan scheef weghuppen, blind aan het linkeroog en bijna doof. Is het allemaal nog konijnwaardig: ja! Het is wonderbaarlijk hoe een konijn zich aanpast. Hij is nog steeds een blij konijn :mdr: en doet ook allemaal wat hij voorheen ook deed. Wel heeft de ziekte veel energie van hem gevraagd. Maar nu wil ik heel graag weten van anderen hoe het gaat met hun konijn, liefst een Fransoos, na EC. En vooral konijnen die buiten vertoeven (winter?). Het gaat mij echt om de positieve en negatieve ervaringen (liefst van konijnen-eigenaren zelf) die zij hebben opgedaan, zodat ik niet het derde wiel :idee: hoef uit te vinden. Je mag ook via mijn e-mail reageren. Ik weet niet of ik de sites, fokker of dierenarts mag vermelden, vandaar dat ik geen namen heb genoemd :regels: . Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntje ben ik nu nog aan het behandelen, maar ik weet zeker dat ze erboven op komt ! :D ze loopt alweer bijna recht, scheve kop heeft ze nu eig helemaal geen last van. Ik hoop alleen dat het niet terugkomt oid en dat ze snel nóg meer aankomt:) Ze wordt alsmaar blijer en blijer: gekke sprongetjes, vaker het hok uitkomen, goede eetlust (had ze al wel:p) duss, ook een WIL om te overleven:D

-Alleen dat vieze kontje nog af en toe... Had jij dat ook later nog tumtum? (of nooit gehad?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft 2 EC rammetjes die samen binnenshuis leven. De ene is gecastreerd, de andere niet. Beide hebben ze al 4 jaar EC, en hebben er een héél scheef hoofdje aan over gehouden! Af en toe gaat het wat minder met de jongens, maar dan wordt er terug een behandeling opgestart van Panacur/Metacam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt voor je reactie! Nee tot nu toe geen problemen met zijn urine of keuteltjes, afkloppen maar. Ik houd het wel allemaal in de gaten. Alleen is zijn vacht verschrikkelijk om te zien, plukken hier en daar en een kale plek (geen vachtmijt o.i.d.) waar langzaam weer haartjes groeien. Wel heel vaak bij de DA geweest de afgelopen drie maanden. Drie weken terug injectie gehaald voor myxamatose, daar had hij een flinke "klap" van gehad de dag erna. De andere injectie VHD wacht ik nog even mee. Beterschap met je nijn gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb afgelopen december een fransoos gehad met EC, verlamming aan de achterkant,

naar de da en gestart met de behandeling, na een dag of 5/6 ging het beter, ze stond weer (wankel) en hupte wat

dus positief allemaal, helaas op dag 6/7 heb ik haar na mn werk dood gevonden met der vriendinnetje langs haar.........

Leek dus de goede kant op te gaan en helaas is het toch fataal afgelopen ondanks de inspanning van haarzelf en van mij!

de da kon het verder ook niet verklaren dus moet ik er vrede mee hebben nu, uiteindelijk misschien ook beter want een verlamt konijn wat NIET meer hersteld word helemaal vies aan de kont en is dus in de zomer ten dode opgeschreven met de vliegen........

Fijn dat het met jouw konijn wel goed gaat ondanks de mankementjes die hij heeft maar daar valt prima mee te leven denk ik,

alleen zal hij wel kwetsbaarder blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben in de opvang een konijn wat afgelopen zomer is binnen gekomen en die EC had. Ze heeft een tijdje hier bij mij gewoond en we dachten toen dat ze het niet ging halen. Nu een jaar later gaat het erg goed met dit konijn en zijn we zover dat we onder strikte voorwaarde opzoek zijn naar een huisje voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy heeft EC gehad. Hij is perfect hersteld maar kreeg een paar maanden later andere klachten waardoor ik alsnog genoodzaakt was hem binnen te halen, hij is in de loop van de winter overleden.

Wij hebben net zo'n konijntje als Mus van Sef in de opvang, had ook een behoorlijk scheve kop en is hersteld. Heeft deze winter gewoon met buitentemperaturen in de opvang gezeten. Helaas snottert hij ook aldoor wat en dat hersteld minder goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties :-) Mijn Fransoos gaat heel goed op het moment. Is nu 3 weken van de medicatie af en krijgt (tijdelijk) jonge konijnenvoer van SS om energie op te doen en wat ook lukt! Nu hopen dat het in ieder geval zo blijft of alleen nog maar beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn voedster is vorig getroffen door ec en is er wonderbaarlijk goed vanaf gekomen.

Ze had al een redelijk scheef koppie maar die is na een intensieve periode van medicijnen helemaal weggetrokken.

Ze leeft nu erg gelukkig met haar vriendje binnen (door verhuizing naar een flat) en genieten van de dubbele kooi en een enorme ren (Ik zal eerlijk toegeven ik heb de logeerkamer opgeofferd aan de konijnen)

veel sterkte met jouw konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .