Ga naar inhoud

Nou ja, zeg!


Nufnuf

Aanbevolen berichten

Omdat ik bij mij in het stadje geen hennepvezel voor de toiletbakjes kon krijgen, heb ik een grote zak kattebakkorrels (geperste houtkorrels) gekocht en dat gisteren gebruikt. Een uurtje later stond ik verbaasd te kijken.. Mylo zat voor de toiletbak alsof het een voerbak was en knabbelde bedachtzaam aan een korrel. Even kijken, en ja hoor, hij nam er weer een en knabbelde die ook op.

Ik weet wel dat de vorm erg lijkt op de biks, maar... houtvezel smaakt toch nergens naar? Ik kan me voorstellen dat hij even in de war is, maar dan ook nog een tweede pakken?

Gelukkig zag ik vanmorgen dat de bak weer gewoon als toiletbak in gebruik is genomen, want anders zou ik me toch zorgen maken :mdr: Ik weet niet wat er verder nog in die korrels zit behalve hout, maar als hij er veel van binnenkrijgt lijkt het me sowieso niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of verstopping echt een gevaar is. Die korrels vallen uit elkaar zodra ze nat worden, en in de mond zowel als in de maag komt er vocht bij. Tenzij de spijsvertering van konijnen echt anders is, neem ik aan dat het al een prutje is geworden zodra het van de maag naar de darmen gaat. De reden dat mensen extra vezels eten om verstopping te voorkomen is omdat vezels vocht vasthouden in de darm, zodat de darminhoud makkelijker door"glijdt" en niet te hard wordt. Sorry voor de expliciete beschrijving:beurk:

Maar ik heb toch ook meer berichten gezien van mensen die die houtkorrels juist wel graag gebruiken. Hebben die er geen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben recentelijk overgegaan op houtkorrels, omdat zaagsel/houtvezel een absolute ramp is bij mijn pluizenkont-dierenwinkelschatje.

Hier laten ze de korrels gewoon liggen en heb ze nog niet betrapt op smikkelen van houtkorrels. Ze eten alleen het stro op, wat ik ook niet zo geweldig hygiënisch vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is het hetzelfde, maar als ze er 1 keer geplast hebben is het ook weer over, ik gebruik het nu ruim een half jaar en er is absoluut geen spraken van verstopping geweest. Ik zal eens kijken naar iets anders, maar ik weet niet zo snel een redelijke vervanger ook qua prijs...

qua prijs zijn die houtkorrels ideaal, hetzellefde spul maar dan goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua prijs zijn die houtkorrels ideaal, hetzellefde spul maar dan goedkoper.

we hebben nu strokorrel, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Welke korrel je ook hebt, als ze het opeten, kan de korrel in het maagje vijf keer groter worden.

Maar als ze houtkorrel wel laten liggen, dan zou het beter zijn natuurlijk. Als het maar goed absorbeert en ze toch minder eten van de korrels...... Wat heb jij dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben nu strokorrel, maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Welke korrel je ook hebt, als ze het opeten, kan de korrel in het maagje vijf keer groter worden.

Maar als ze houtkorrel wel laten liggen, dan zou het beter zijn natuurlijk. Als het maar goed absorbeert en ze toch minder eten van de korrels...... Wat heb jij dan?

ik heb houtkorrels die volgens de verpakking bedoeld zijn voor de kachel, maar even goed werken als die voor de toilet. wat ik uit zou geven aan geld voor 8kg toiletkorrels, koop ik 30kg kachelkorrels voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb houtkorrels die volgens de verpakking bedoeld zijn voor de kachel, maar even goed werken als die voor de toilet. wat ik uit zou geven aan geld voor 8kg toiletkorrels, koop ik 30kg kachelkorrels voor.

even wat gekeken via google, maar waar koop je die pellets voor de kachel? We hebben volgens mij wel een zaak in dordt zitten voor de kachel, maar via internet vind ik het ook altijd wel handig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten daar geen rare stofjes in ?

nee die zijn gemaakt van 100% hout.

Ik koop ze in Aveve, maar ik denk dat ze ze ook wel zullen hebben in doe het zelf winkels of heel misschien (als Aveve en Boerenbond nog wat op elkaar lijken) in Boerenbond.

Vorige keer heb ik het zaakje wel wat onderschat... Aveve zit zo'n 2,5km bij ons vandaan en ik had alleen een zak van Dirk meegenomen... volgende keer neem ik zo'n plank met wielen onder mee :P

In Aveve waren ze dacht ik tussen 3,5 en 4,5 euro voor 15kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tao, jij moet later verkoopster van houtkorrels ofzo worden, hoor...

Wij gebruiken ook de houtkorrels, maar gewoon, die die voor konijnen zijn. Merknaam (niet met de bedoeling reclame te geven):

Multifit.

Is best een gemakkelijk productje. Als de korrels nat worden, vallen ze uit elkaar. Met een handje stro er bovenop, heeft ze absoluut geen behoefte om aan de korrels te gaan knabbelen...

Ze eten alleen het stro op, wat ik ook niet zo geweldig hygiënisch vind.

gelukkig maar, dat jij dan geen konijn bent ;):lol:

aangepast door Tigger
Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig maar, dat jij dan geen konijn bent ;):lol:

:lol: Soms ben ik wel jaloers op die schatjes hoor! Wat een leven hebben ze hier ;)

Maar ik bedoelde wel 't stro uit het 't toilet en niet alleen het verse en schone stro (dat vind ik wel oké en niet vies ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .