Ga naar inhoud

Middenoor-onsteking


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie wel weten, is de gezondheid van mijn Fleurtje (sinds de komst van mijn ram achteruit gegaan).

Sinds twee weken zit ze weer aan de antibiotica ivm een snurkje in haar ademhaling (Pasteurella wellicht!). Doordat ze al langere tijd middels verkrijgt en ik haar gisteren weer eens betrapte op klappertanden was voor mij vandaag de maat vol.

Om 15.45 uur heb ik een KKDA gebeld voor een second opinion. Die gaf aan dat ik direct langs mocht komen. Dus Ollie & Fleurtje ingeladen en om 16.00 uur waren we daar. Fleurtje der oren waren knalrood en der is huid afgenomen en onderzocht op mijt. De mijt was niet te constateren dus alles duidt op een middenoor-ontsteking. Want de gehoorgangen (de zichtbare delen) waren erg schoon.

Antibiotica heb ik en dat moet ik nog 2 volle weken geven. Mocht dat niet zorgen voor afname in krabben aan de oren dat moet ze Duplico-injecties (al de weerstand het toelaat). Ik mocht ook een verwijzing naar het UMC DA voor een scan. Maar dan ben ik 350 euro kwijt aan enkel een rontgen-foto. Ik hou onwijs veel van mijn Fleurtje, maar dan loopt het allemaal wel ernstig inde papieren. Ze heeft me dit jaar al meer dan 350 - 500 EUR gekost (ben gestopt met bij houden).

Ik ga dus nog even door met AB. Anders naar optie twee.

Ben wel blij dat ik een second opinion heb gedaan maar ben wel beetje verdrietig... Mijn kleine kleine meid!

Desondanks is ze wel erg levendig! Zo klaagde mijn vriend en ik over de slechte verbinding van Ziggo, en belde dat het internet het niet deed :P Na 5,5 uur geen internet kwamen we der achter dat onze nijnen met een :whistle2:-blikje zaten te kijken vanuit die hoek.... Snoertje was doorgeknaagd haha... Dat kan ik dan wel waarderen.

Maar toch ben ik verdrietig :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snurkende geluid komt mij bekend voor. Mijn konijn heeft dat ook en m'n dierenarts zei dat alleen Duplocilline werkt bij deze kwaal. En dat krijgt hij nu ook en dat gaat de goede kant op. Ik had eerst Baytrill maar dat haalde niks uit. Ten eerste was het een gevecht om het te geven, en ten tweede werkte het voor geen meter. Toen overgestapt op de Duplocilline en dat werkt stukken beter. Om de dag krijgt hij een injectie.

En wat dat doorknagen van internetdraadjes... daarom heb ik tegenwoordig draadloos internet :D Geen probleem meer met de verbinding, of ze moeten echt een storing hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zo snel mogelijk overstappen naar Duplocilline (in overleg met je dierenarts dan). Nu ben je medicijnen aan het geven die misschien niet eens werken en dan wordt je konijn misschien alleen maar slapper en zwakker.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet of duplo ook voor de oorproblemen bedoeld is? Ik weet dat in ieder geval voor het neusprobleem het bij mijn konijn heel goed helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje ik snap je twijfel goed. Ik heb inmiddels vertrouwen in m'n da nu ik m vaker gesproken heb etc. Maar twijfel hou je toch, zolang konijntjes niet kunnen praten.. Verder kan k je helaas

niet helpen..

Heel veel beterschap voor Fleur! En bij gegronde twijfels de DA of eventueel andere KKDA bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen aanval naar jou hoor, maar ik snap eerlijk gezegd niet dat als je nu weinig resultaat boekt. Dat je dierenarts niet beslist om nu over te stappen naar Duplocilline. Als die nu al weet dat dat zeker zal helpen.

En ik snap je twijfels ook wel hoor, gelukkig zit er hier eentje die het net zo serieus neemt als ik, dus die discussie hoef ik gelukkig niet te voeren. Succes ermee in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las in je bericht dat bij het klappertanden de maat vol is.. misschien een domme vraag maar wat wil klappertanden zeggen? Mijn konijntje is ook niet in orde en zat een week geleden ook te klappertanden, inmiddels niet meer hoor! Maar toen ik het op internet opzocht kwam ik alleen uit op agressie :P

Verder wil ik je veel beterschap wensen met je konijntje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag telefonisch contact gehad met hudige da over second opinion Da. Zij vond het vreemd dat gedacht wordt over een midden-oor-ontsteking: doordat Fleur aan 2 oren krabt en niett aan 1, en infectie aan twee zijden lijkt onwaarschijnlijk.

Ze is het eens met second opnion da dat ik nog 2 weken doorzet. Wanneer AB niet aanslaat - situatie slechter wordt en geen licht herstel te constateren - dan kan ik injecties overwegen. Injecties hebben wel nadelige gevolgen: impact of maag- en darmflora.

De keuze s aan mij...

De Stronghold herhaal ik nog op recept van second opnion arts; weet je wat k niet snap? Dat de hudige da werkt met Ivomec injecties wat Fleur stress aanjaagd en dat stronghold 1x pipet betreft... Ik snap dat ECHT nie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .