Ga naar inhoud

zwarte puntjes op de oorschelpen


Joseeke

Aanbevolen berichten

Het konijn van mijn collega heeft allemaal zwarte puntjes aan de binnenkant van beide oorschelpen. Het zit echt op de huid.

Zelf denkt ze dat het beestjes of eitjes hiervan zijn.

Wat denken jullie?

Zelf denk ik ook aan 1 of andere mijt.

Mss herkennen jullie dit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is ze ook bereidt toe :)

Maar...haar konijn loopt momenteel dagelijks lekker los door de hele tuin.

Hierdoor is het beestje op een bepaalde manier verwilderd, waardoor het helemaal niet mensgericht is.

Het komt veel in contact met wilde konijnen, waardoor het makkelijk iets op kan lopen van hen.

Klinkt behoorlijk ingewikkeld allemaal, maar ze heeft echt het beste met het beestje voor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft dat volgens mij ook is gehad, dat kunnen toch ook poriën zijn die verstop/vies zijn? Mijn zwarte konijn had dat wel gewoon maar dat waren van die haarzakjes die waren dus donker van kleur. Maar andere nijn had ze in lichtere kleur. Mijn DA in het dorp zei toen dat het niks was. Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je die puntjes ziet, ik zie natuurlijk geen foto. En weet dus niet hoe het bij dat konijn eruit ziet. Dus je weet het maar nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar konijn is ook zwart van kleur, maar ze kan het er zo afkrabben.

Het blijkt zelfs een beetje roodsig van kleur te zijn, als ze het eraf gehaald heeft (hoor ik net).

Ik denk niet dat het om haarzakjes gaat in dit geval, maar super dankjewel voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja misschien schilvertjes? Ja poriën kan ook, misschien zoiets als mee-eter? Ja ik weet het anders ook niet. Misschien gewoon de oren even goed wassen? En dan kijken of het gelijk terug komt? Maar ziet het echt als eitjes uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit er echt op, volgens mij...

Ze vroeg me vanochtend wat het kon zijn, maar omdat ik het beestje zelf ook niet gezien heb, is dit best lastig inschatten.

Dus ik dacht: ik laat mijn BB-vriendjes even meedenken :$

Eruit wassen zal niet lukken, denk ik, aangezien ze het er echt af moeten wrijven/krabben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .