Ga naar inhoud

Omvallen


RogerBunny

Aanbevolen berichten

Zoals Suuzz al aangeeft, je konijn vertoont eigenschappen van EC

Ehm, ik kan haar bericht verkeerrd gelezen en begrepen hebben, maar ze vraagt naar de eigenschappen, of mijn konijn die vertoont.. En ze waarschuwt me dat als het EC is dat het snel kan gaan.

Maar zoals ik al zei; ik kan het verkeerd begrepen hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als konijnenbezitter hoor je op zijn minst op de hoogte te zijn van de mogelijke ziektes met symptomen! Dus ja, ik vind dit een kwalijke zaak.

Dat je dan ook nog geen geld hebt voor primaire zorg, vind ik helemaal niet kunnen. Jullie blijkbaar wel, dat is dan ieders mening. In Nederland hebben we nog altijd vrijheid van meningsuiting....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja prima. Op het moment maakt ze de tuin onveilig, samen met Roger, en rennen ze de kat achterna.

Op dít moment zitten ze onbegrijpend te kijken naar het kippengaas wat om de planten gespannen is, haha.

Ik heb je hele verhaal gelezen en als ik jouw laatste bericht bekijk ziet het er al weer beter uit toch? Echt konijnengedrag... ;)

Hopen dat ze zo door blijft gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rian, wat kan jij gemeen reageren zeg... Rogerbunny gaf duidelijk aan, al over EC gelezen te hebben en de symptomen niet te herkennen. Ook werd van in het begin duidelijk dat het slecht eenmalig omvallen was.

En ik heb de link gelezen, die had ik van te voren al gelezen, maar haar kopje staat mooi recht, ze drinkt niet meer dan normaal, en ze is 1x omgerold. Mocht dit vaker gaan gebeuren, dan ga ik wel naar de DA.

Waar maak jij je in godsnaam druk in? Het komt heel cru over! Je trekt trouwens conclusies over dingen die je maar half leest. Rogerbunny zei niet geen geld te hebben om primaire zorg te verlenen, maar om geen geld te hebben om met het geringste en het minste naar de DA te gaan = Dat is NIET hetzelfde! Ik heb ook geen geld teveel om voor alles en nog wat naar de huisarts of de DA te lopen...

Blij dat alles zo goed gaat met, Mona!

aangepast door Tigger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op de hoogte zou zijn van álle ziektes en symptomen.. waarom zou ik dan nog een DA nodig hebben? Voor de medicijnen en operaties? Nee, ik weet niet alles, maar de belangrijkste dingen weet ik. Ik weet hoe mijn konijntje is, en wanneer de grootste alarmbellen gaan rinkelen.

En primaire zorg is bij mij eten, drinken, schone kooi, kammen, en eventuele entingen. Voor dat laatste ben ik hard aan het sparen, maar ze hebben altijd eten en drinken. Daar heb ik echt wel geld voor, anders koop je geen konijn, als je geen voer kunt kopen.

Het komt op mij over alsof ik eerst honderden euro's op mijn rekening moet hebben, voordat ik een konijn aan kan schaffen. Als een consult nou een tientje was, prima. Maar het zit hier tegen de 40 euro aan, en 's nachts en in het weekend zit het tusesn de 75 en 80 euro.

Ik heb geen zin in ruzie: ik weet dat mijn konijnen niks te kort komen.

& ga nou niet de opmerking maken 'Het had fout kunnen gaan!', alsjeblieft.. Als we zo gaan redeneren moeten we ze 24 uur in de gaten houden, het kan elk moment in 1x over zijn, zonder reden. Het kan dus altijd fout gaan, hoe goed je je best ook doet.

En @wijsbeekie Jaa, ze is weer helemaal zichzelf! En indd, hopen dat ze zo door blijft gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DA heb je nodig voor behandeling, dat kun je zelf niet!

Ik heb ook geen zin in ruzie, dat is zo zinloos. Gemeen reageren..ach, dat valt reuze mee. Het is maar waar je je om druk kunt maken :mdr:

Dus, nogmaals, ieder zijn mening. Succes met je konijn! (En met de financien...ooit zul je je bijbaan verruilen voor een echte baan, en hoef je je om geld ook niet meer druk te maken. Das fijn!)

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel je konijn om of liet ze zich vallen?

Waarom ik dit vraag... Mijn konijn heeft ook wel eens haar dolle vijf minuten, sjeest dan als een gek door de ren heen, om zich vervolgens, midden in een "run" te laten vallen om lekker door het zand te rollen en vervolgens uit te gaan liggen rusten. In het begin schrok ik hier ook wel eens van, maar na een tijdje werd me duidelijk dat dit gewoon speelsheid is. Gebeurt hier regelmatig en ik maak me er dus ook totaal niet druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, ik kan haar bericht verkeerrd gelezen en begrepen hebben, maar ze vraagt naar de eigenschappen, of mijn konijn die vertoont.. En ze waarschuwt me dat als het EC is dat het snel kan gaan.

Maar zoals ik al zei; ik kan het verkeerd begrepen hebben

Nee hoor, je had het goed begrepen. Het was meer een tip van wat je in de gaten moet houden. Ik ben het ook wel met je eens dat je niet meteen naar de DA gaat rennen, het kost best veel geld!

En natuurlijk hebben we allemaal het allerbeste voor met onze konijnen! Maar als het beestje een keer omvalt en zich daarna gewoon weer normaal blijft gedragen is de kans ook niet zo groot dat het EC is. Dit verspreid zich door het lichaampje en de symptomen verdwijnen dus niet zomaar. Het is alleen iets om in de gaten te houden, zodat je er snel bij kan zijn als het wel de verkeerde kant op zou gaan :)

Maar hoe gaat het nu met het konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu hartstikke goed met haar! Ze is gewoon zichzelf gebleven en geen vreemde dingen meer, haha.

Over het speelsheid, dit was echt gewoon; * ik hup naar de keuken, misschien moet ik wel een plasje doen* en halverwege viel/rolde ze in een keer om. Ze is nog niet zo op haar gemak daar dat ze dat zou doen, en ze bewoog ook helemaal niet. Toen ik daar aankwam bleek ze op haar rug te liggen. Dusja, maar het is allemaal goed gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .