Ga naar inhoud

castratie bambi (ram) spannend


funny_bunny

Aanbevolen berichten

Heb vandaag gebeld om een afspraak te maken om mijn ram te laten castreren.

Hij is ma. 6 juni aan de beurt, spannend.

Zijn er nog dingen die ik in huis moet hebben ?

En zijn er dingen die ik moet vragen als ik hem afgeef en ophaal ?

Zelf heb ik al de vragen;

Heeft het konijn gegeten, zo ja wat ?

Krijg ik pijnstilling mee naar huis ?

Zijn er dingen die ik vergeet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou ik ga dit toppic volgen staat mij ook in de toekomst te wachten maar nu nog niet Beau is nog maar 8 weken. Mijn andere rammetjes komen uit de opvang dus die waren al gecastreerd. Veel succes en hopelijk verloopt alles goed. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vent is de 6de gecastreerd en sinds zondag pas 4 maandjes, maar hij was al goed ontwikkeld ;) Al jong was het duidelijk en zonder te moeite te zien dat hij een meneer was ;)

Van wat ik hier geleerd heb, is dit wel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg van de dierenarts pijnstillers mee, en hij krijgt antibiotica en iets zodat hij weer gaat eten. Ik zorg hier gewoon ervoor dat alles goed schoon is zodat hij geen vuil bij de wond kan krijgen. Wat ik verder nog in huis kan halen weet ik echt niet. Misschien weet iemand anders dat wel.

Oh ja voor in zijn hok haal ik wel een nieuwe schapenvacht (daar lig Gijs namelijk heel graag op), dan haal ik het stro uit zijn hok, dan blijft het wat schoner. Ik heb ook van sommigen gehoord dat ze hun konijn naar binnen halen na castratie, maar ik weet niet of dat echt moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog 14 dagen en 22 uur dan is het zover.

ff een vraagje, mijn konijn zit overdags in de ren, maar niet alleen de ren maar heel het huis zit onder de hooi, mijn vraag

hoe houd ik het hooi in de ren ipv door heel het huis ? (het konijn rent rondjes enz en dan vliegt het hooi alle kanten op.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou je konijn als die geholpen is overdag een week niet in de ren laten, maar een kleine ruimte tot zijn beschikking geven. Wat je zegt is waar, hij heeft dan mogelijkheid tot rennen en springen en dat is slecht voor de wond en genezingsproces. Alle energie die hij heeft kan beter naar herstel gaan ipv rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend hƩ

Onze Carrot moet komende dinsdag, we mogen hem maandagavond brengen aangezien mijn man al vroeg naar zijn werk moet en ik Carrot niet s'ochtends kan brengen.

Dinsdagochtend gaat hij onder het mes, en als hij voor 4 uur s'middags eet en gekeuteld heeft krijgen we hem weer mee. Als hij dan nog niet heeft gegeten of gekeuteld houden ze hem daar ter observatie.

Ik heb een snugglesafe aangeschaft mocht meneertje dit nodig hebben.

En zo niet is het altijd handig, mocht ik een keer een ziek konijn hebben, weet ik in ieder geval dat ik hem of haar lekker warm kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .