Ga naar inhoud

Janis wil geen SS eten!


margreetje84

Aanbevolen berichten

Mijn meisje Janis krijgt sinds twee weken SS van me.

Ik heb het netjes gemengd met haar oude vertrouwde biks maar ze eet echt niks van de SS.

Ze gooit het naast haar bakje en eet alleen haar biks op!

Ze krijgt ook elke dag een zelfgemaakte konijnensalade van me met verschillende groente en onbeperkt hooi,dus ze krijgt naar mijn idee niet te weinig binnen.

Maar die SS is zo verrekte duur! Ik heb 20 Euro betaald voor 3 kilo en ik vind het zonde om weg te gooien...

Iemand misschien tips?

Ik heb ook al geprobeert om het een dagje niet te mengen zodat ze het wel op moest eten, maar toen at ze helemaal niks!

HELP!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry maar mijn koijnen hebben niet zo veel te willen.Ik voer wat ik het beste vind en dat is voor mij ss.Mijn konijnen aten het eerst ook niet,nou jammer dan voor ze maar ik ga niks anders geven.Na een paar dagen gingen het vanzelf eten.Nu vinden ze het heerlijk.Maar door ze steeds wat anders te voeren of te mengen gaat ze het nooit leren eten.Je voert genoeg andere dingen dus omkomen van de honger zal ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ging het in het begin bij Ć©Ć©n konijn ook wat twijfelachtig. Ik heb niks gemengd (omdat dat niet werkte) en alleen ss gaan geven. Tot hij door had dat het toch wel lekker was! Als ze het eenmaal door hebben komt het wel. Er zijn niet veel konijnen die echt geen ss lusten hoor;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is echt het beste voer voor je konijnen, perfect afgestemd op hun behoeftes.

ik zou gewoon alleen SS gaan geven nu niet meer mengen, normaal doe je dit natuurlijk niet.

begin gewoon met een beetje SS alleen en steeds meer zo moeten ze het wel eten.

dit kan niet veel kwaad met de SS.

hou enkel wel de ontlasting in de gaten!!

de SS is idd wat duurder, je kan ook goedkoper kopen maar dit is slecht voor ze.

hope farms is ook goed maar niet alle konijnen lusten dit niet.

en in verhouding scheelt het niet veel met elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een overstap van gewone biks naar SS is mengen gelukkig ook niet echt nodig, normaal zeker wel voor de darmen, maar SS is meestal een stap vooruit voor de darmen dus daar krijgen ze echt niet gauw last van. Het is niet voor niets ontwikkeld voor zieke konijnen/konijnen met darmproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry maar mijn koijnen hebben niet zo veel te willen.Ik voer wat ik het beste vind en dat is voor mij ss.Mijn konijnen aten het eerst ook niet,nou jammer dan voor ze maar ik ga niks anders geven.Na een paar dagen gingen het vanzelf eten.Nu vinden ze het heerlijk.Maar door ze steeds wat anders te voeren of te mengen gaat ze het nooit leren eten.Je voert genoeg andere dingen dus omkomen van de honger zal ze niet.

Bedankt voor je tip, maar dat gaat mij persoonlijk te ver...

Janis keutelde vanmorgen bijna niet (hele piepkleine keuteltjes)

Ik heb haar haar oude gewone biks weer gegeven.

Ik kan Aniek denk ik nog wel blij maken met SS :)

Mijn meisje is gewoon een beetje heel erg zinnig hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaat dat te ver?Je schrijft zelf dat ze iedere dag konijnensalade krijgen en onbeperkt hooi,het is dus niet zo dat je ze uithongert.Het gaat alleen om wat biks.Je konijn is niet gewoon een beetje heel erg zinnig,ze heeft alleen een baasje wat te snel medelijden heeft,wat in mijn ogen niet zo slim is.Zo kweek je lastige eters,maar goed het is jouw keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij te ver dat ze bijna niet keutelt omdat ze haar biks niet eet.

Niet iedereen hoeft zn dier te verplichten iets te eten wat hij/zij niet lekker vind?

Ik ben het al twee weken aan het proberen en ze lust het echt niet.

Jij eet toch ook geen dingen die jij vies vind?

Waarom zweert iedereen bij SS terwijl ik de laatste tijd heel wat fokkers en opvangen gezien heb waar ze geen SS geven.

Ik heb genoeg meegemaakt de laatste tijd met mn dieren waardoor het niet gek is dat ik me zorgen maak en snel medelijden heb.

Ze heeft nu andere biks en eet daar heerlijk in, dus het probleem is opgelost.

Iedereen weer bedankt voor de tips!

Dus dit topic is niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt groot gelijk hoor

Als de gezondheid in gevaar komt kan je wel stug volblijven houden maar wie heb je daar mee

SS is eigenlijk gemaakt voor konijnen met darmproblemen

Maar het is harstikke goed voer maar niet iedereen hoeft het te geven en niet ieder konijn lust het en vindt het lekker

Zoek iemnad die het over kan nemen of breng het naar de opvang

En gewoon der oude biks geven als die goed is van samenstelling

Het gaat mij te ver dat ze bijna niet keutelt omdat ze haar biks niet eet.

Niet iedereen hoeft zn dier te verplichten iets te eten wat hij/zij niet lekker vind?

Ik ben het al twee weken aan het proberen en ze lust het echt niet.

Jij eet toch ook geen dingen die jij vies vind?

Waarom zweert iedereen bij SS terwijl ik de laatste tijd heel wat fokkers en opvangen gezien heb waar ze geen SS geven.

Ik heb genoeg meegemaakt de laatste tijd met mn dieren waardoor het niet gek is dat ik me zorgen maak en snel medelijden heb.

Ze heeft nu andere biks en eet daar heerlijk in, dus het probleem is opgelost.

Iedereen weer bedankt voor de tips!

Dus dit topic is niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij te ver dat ze bijna niet keutelt omdat ze haar biks niet eet.

Jij eet toch ook geen dingen die jij vies vind?

Waarom zweert iedereen bij SS terwijl ik de laatste tijd heel wat fokkers en opvangen gezien heb waar ze geen SS geven.

Als een konijn voldoende hooi en groente eet dan kan het in feite prima zonder biks leven,dus het lijkt me stug dat ze niet keutelt vanwege een beetje biks wat achterwege blijft.

Ten tweede moest ik als kind vaak genoeg dingen eten die ik niet lekker/vies vond,maar waarvan mijn ouders wisten dat het voor mijn gezondheid belangrijk was het toch te eten.

Ten derde zweren mensen over het algemeen bij dingen die men goed vind, je gaat namelijk niet ergens bij zweren als je ziet dat je dieren het er maar halfhalf op doen.En waarom zouden fokkers en opvangs het nu niet voeren?Wat dacht je van het kostenplaatje?Een fokker met meer dan 15 konijnen of een opvang met 50 konijnen,dat is nogal een verschil met iemand die 2 konijntjes aan de ss wil houden.

En verder maakt het mij niet uit hoor wat je jouw konijnen voert,al geef je ze appeltaart te eten,maar je opent hier zelf een topic over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we wel een beetje aardig blijven naar elkaar?

Je toon komt behoorlijk boos en dreigend op me over, vind ik niet prettig.

Laten we elkaar in elkaars waarde laten en elkaars mening respecteren zonder er boos op te reageren, dat lijkt me niet de bedoeling van dit forum.

Lees het Topic 'Toon' maar even, en laten we daar wijsheid uit halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om wel even te reageren op je opmerking waarom opvangen en fokkers het niet voeren.. Nou, inderdaad, het kostenplaatje. Maar wij voeren in de opvang wel SS aan de dieren die wat extra's nodig zijn hoor. Alle dieren SS voeren is onbetaalbaar, maar voor konijnen met gebitsproblemen, darmproblemen, ondergewicht.. Levert het zĆ³ veel op om SS te geven. Mijn pleegnijn (uit de opvang dus) krijgt nu bijv. SS Junior.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie: Tja daar heb je wel gelijk in. Voor opvangen is SS niet te betalen. Dat spul is niet normaal zo duur. Ik zou het ook zo aan mn nijn geven als ze gezondheidsproblemen had. Ik heb hier nu 3 kilo staan en ik denk dat Aniek het wel kan gebruiken! Ik ben nog steeds erg blij met de opvangen. Jullie doen goed werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we wel een beetje aardig blijven naar elkaar?

Je toon komt behoorlijk boos en dreigend op me over, vind ik niet prettig.

Laten we elkaar in elkaars waarde laten en elkaars mening respecteren zonder er boos op te reageren, dat lijkt me niet de bedoeling van dit forum.

Lees het Topic 'Toon' maar even, en laten we daar wijsheid uit halen

Pardon?Boos en zelfs dreigend?Ik reageer puur op wat jij schrijft,dus misschien moet je eerst eens even lezen wat je zelf hebt geschreven.Nu krijg je van mij tegengas en staan mijn antwoorden je niet aan en dan ineens vind je het niet prettig.Vraag me nog steeds af waarom dit topic is geopend,wat zelfs eindigd met HELP,als je het allemaal zelf zo goed weet.Prima hoor,succes met Janisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie: Tja daar heb je wel gelijk in. Voor opvangen is SS niet te betalen. Dat spul is niet normaal zo duur. Ik zou het ook zo aan mn nijn geven als ze gezondheidsproblemen had. Ik heb hier nu 3 kilo staan en ik denk dat Aniek het wel kan gebruiken! Ik ben nog steeds erg blij met de opvangen. Jullie doen goed werk!

Ik denk dat Aniek er ook zeker heel blij mee is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .