Ga naar inhoud

vechtende vlaamse reuzen


bert

Aanbevolen berichten

hey hey

ik heb hier 2 rammen zitten prachtige beesten zijn 4 maanden oud.

nou hebben we vorige week er 1tje laten castreren en deze week 1

maar sinds de eerste geholpen kunnen ze mekaar niet meer luchten.

het is zo erg ik had ze vandaag gescheiden rondlopen ivm met castreren.

nu is er 1 over de afzetting gesprongen en hebben ze weer gevochten zo erg dat er 1tje een haal op zijn neus heeft. naar mijn idee niet zo erg want het bloed niet en ziet er schoon uit.

nu is mijn vraag kan ik deze lieve beesten nog bij elkaar zetten en wat moet ik er voor doen.

en kan die wiek kwaad?

gr bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee rammen gaan vaker niet samen, en hoewel jouw rammen technisch gezien gecastreerd zijn nu, zijn ze dat hormonaal gezien nog niet. Ik denk dat het ook beter was geweest om ze tegelijk te laten castreren, mag ik vragen waarom je dit niet gedaan hebt?

Het is niet zo dat het nu absoluut geen kans van slagen meer heeft, maar zolang de rammen bij elkaar kunnen/in de buurt zitten neemt die kans wel steeds meer af. Ik zou ze de komende zes weken compleet scheiden. Zodat ze elkaar niet zien, ruiken, horen. Daarna rustig gaan koppelen op neutraal terrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dollie

het zit zo

ons is verteld dat ze pas bij de 5 tot 6 maanden gecastereerd mogen worden,en als we ballen voelen mocht het pas.(hebben nu ook een andere dierenarts)

alleen de eerste had zoon drang op het ander mannetje dat we na advies hem hebben laten helpen. na de vecht partijen hebben we toch besloten de andere ook te doen in de hoop dat ze dat weer gelijk zal maken.

maar vanwaar je advies ze uit elkaar te plaatsen voor 6 weken hoor van wat mensen dat je ze juist in elkaar zichtveld moet houden.

gr bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je je niet van te voren hebt ingelezen, dat 2 mannen de slechtste combinatie is....die je kan bedenken.

Aangezien ze voor de castratie's al op de vuist gingen geef ik je weinig kans van slagen samen.

Beste combinatie is geholpen ram en voedster, beide heren willen duidelijk de baas zijn.....happen uit oren zijn hier ook geen uitzondering bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dollie

het zit zo

ons is verteld dat ze pas bij de 5 tot 6 maanden gecastereerd mogen worden,en als we ballen voelen mocht het pas.(hebben nu ook een andere dierenarts)

alleen de eerste had zoon drang op het ander mannetje dat we na advies hem hebben laten helpen. na de vecht partijen hebben we toch besloten de andere ook te doen in de hoop dat ze dat weer gelijk zal maken.

maar vanwaar je advies ze uit elkaar te plaatsen voor 6 weken hoor van wat mensen dat je ze juist in elkaar zichtveld moet houden.

gr bert

Zo te horen wekt het nu juist agressie op als ze elkaar zien. Door ze 6 weken uit het zicht van elkaar te plaatsen vergeten ze elkaar en kun je daarna weer een schone start maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit aan beginnen 2 rammen,en in onze opvang worden ze met 3 a 4 maanden al geholpen...vaak kunnen dierenartsen het niet op z'n jonge leeftijd en geven ze de meest vreemde redenen op om ze later te helpen..Ik weet niet wat je voor een ruimte hebt maar heb je voldoende ruimte dan zou ik beide heren een dame geven en kijken of je dan een 4 tal kunt maken,heb die ruimte niet dan zou ik een ram omruilen voor een voedster,dan heb je de meest stabiele relatie en kun je zonder zorgen geniet van je konijnen..Het is niet leuk maar voor de dieren beter dan ze alleen te houden omdat je het zielig vind er 1 om te ruilen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen wekt het nu juist agressie op als ze elkaar zien. Door ze 6 weken uit het zicht van elkaar te plaatsen vergeten ze elkaar en kun je daarna weer een schone start maken.

Inderdaad :yes: en het duurt zo'n zes weken voor de hormonen verdwenen zijn. Als je het eerder gaat proberen, of toch bij eklaar in de buurt laat, dan kun je het denk ik wel vergeten. En zo'n hele grote slagingskans is er al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .