Ga naar inhoud

Oké, ook wij zijn over op SS


Phebe

Aanbevolen berichten

Het voer dat mijn man normaal kocht was op in de dierenwinkel, dus hij heeft SS Mature meegenomen voor onze konijnenmeiden, het was namelijk ongeveer dezelfde prijs als het voer dat ze normaal krijgen

Mooie brokken, reukt heerlijk.

Molly stoof op het bakje af en begon als een bezetene te eten (alsof ze al in geen week te eten had gekregen)

Pluis heeft even de kat uit de boom moeten kijken, maar ik heb haar er toch (eindelijk) van zien eten.

Maar wat een verschil.

Normaal heeft Molly vrij snel last van poepkontje en met ik heel precies zijn met het afmeten van het voer, als ik het goed afmeet heeft ze niet zo snel problemen maar mijn man en de kinderen kunnen soms wat te 'royaal' zijn met het voeren.

Als ze per ongeluk te veel snacks krijgt kan Molly ook wat extra last krijgen van plakpoep (de afspraak is dat alleen ik de konijnen hun lekkers geef, maar mijn man kan de smekende blikken van die 'arme uitgehongerde' konijntjes niet weerstaan en gaat er dan van uit dat ik het ben vergeten :mdr:)

We gebruiken nu bijna 3 dagen SS voer, en Molly's kontje is schoon, en ik bedoel ook echt schoon, niet eens een beetje nattig of een heel klein drolletje, echt superschoon.

En dat terwijl ze momenteel ook op gras loopt!

Wauw! Ik had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken. Dus ook wij zijn hier over op Science Selective voor onze meiden.

Zeker omdat ze al wat ouder zijn leek mij het ook verstandiger om ook een aangepast voer te kopen voor oudere konijnen.

Het is dus zeker geen miskoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is de SS ook heel goed bevallen! Echt fijn dat je zo'n verschil merkt. In de opvang zetten wij de konijnen met darmproblemen ook altijd op (een beperkte portie) SS en dat helpt altijd erg goed. En SS Mature was ik helemaal erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is echt supervoer.Mijn Polen kreeg ik een jaar geleden en die waren echt tonnetje rond zo dik.Ze aten een merkloos biks bij de vorige eigenaar.Ik heb ze vanaf dag 1 meteen op SS gezet en ik gaf ze 20 gram per dag/per nijn en ze vielen keurig af en hun pels werd beter en de ontlasting was ondanks de plotselinge overgang gewoon helemaal in orde.Ik vind het wel duur,maar ach je doet ook best lang met zo'n zak dus omgerekend valt het nog best mee.Ik zal nooit meer wat anders geven dan SS.Vanaf waarneer moet je eigenlijk overgaan op Mature?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is echt supervoer.Mijn Polen kreeg ik een jaar geleden en die waren echt tonnetje rond zo dik.Ze aten een merkloos biks bij de vorige eigenaar.Ik heb ze vanaf dag 1 meteen op SS gezet en ik gaf ze 20 gram per dag/per nijn en ze vielen keurig af en hun pels werd beter en de ontlasting was ondanks de plotselinge overgang gewoon helemaal in orde.Ik vind het wel duur,maar ach je doet ook best lang met zo'n zak dus omgerekend valt het nog best mee.Ik zal nooit meer wat anders geven dan SS.Vanaf waarneer moet je eigenlijk overgaan op Mature?

ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Supreme Science Selective Mature rabbit

Voeding speciaal ontwikkeld voor oudere konijnen. Dit voer kun je geven vanaf 4-6 jaar, afhankelijk van de conditie van jouw konijn. Dit voer bevat weinig proteïne en veel vezels uit Timothy hooi om overgewicht te voorkomen plus extra vitamine C, versterkte anti-oxidanten en co-enzymen Q10 ter ondersteuning van het immuunsysteem, hart en bloedvaten.

Onze konijnenmeiden zijn een jaar of 8 oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen hier krijgt Hope Farms, gemengd met SS. Ik heb hier zo'n leuk balletje waar dan wat lekkers uit komt als je het rolt, daar doe ik stukjes SS in. En SS is ook een beetje als afleiding en als beloning voor mijn konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Ik zou een konijn over zetten op SS Mature als je het idee hebt dat dat nodig is. Als je konijn "ouder" begint te worden. Voor sommige konijnen is dat met zes jaar al, bij anderen met tien. En sommige konijnen worden hoogbejaard zonder ooit ergens last van te hebben. Gewoon kijken waar je konijn het goed op doet.

Mijn Indy heeft vanaf zes jaar op SS Mature gezeten, hij had heel veel gezondheidsproblemen. Ik heb Fred (7) er dit jaar een tijdje mee bij gevoerd (ze krijgen verder BBT) maar doe dat inmiddels al niet meer, hij is rdelijk op gewicht en doet het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Pluis merkte ik de laatste tijd dat zij 'al' ouderdoms verschijnselen begint te vertonen, ze begint wat moeite te krijgen met verharen en haar vacht is ook wat stugger dan eerst.

Ik moet haar echt 'pluizen' om de dode haren eruit te krijgen, ik heb nu een 'handschoenborstel' gekocht, en daar krijg ik een hoop losse haren mee weg.

15117_sinopet_fellpflege_ha_1.jpg

Bij Molly merk ik er nog niet heel veel van dat ze al wat ouder is (verklaard ook waarom we dachten dan ze een stuk jonger was dan ze daadwerkelijk is) Ze begint hier en haar wat grijzer te worden, vooral op de plekken waar ze donkerdere haren heeft. en ze heeft altijd al wat moeite gehad met haar darmen (plakpoep) en de neiging om wat te dik te worden (ze is nu niet echt wat je noemt 'actief' nooit geweest trouwens, af en toe even een huppeltje door de tuin, maar het liefst ligt ze gewoon te luieren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .