Ga naar inhoud

Hooi


Sher

Aanbevolen berichten

Ik haal eigenlijk altijd hooi bij Welkoop, maar heb het idee dat je bij een boer beter hooi kunt krijgen. Hoe kom je nou aan een geschikt adresje om hooi te kopen? Is dat een kwestie van lukraak boeren opbellen? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen in een boerendorp en er is een boer die altijd zakken met hooi en stro aan de straat zet. Voor 1,50 kun je dan zo'n hele grote zak pakken en het geld gewoon in een bakje doen; geweldig! Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een boer die wat stro/hooi kwijt wil, ik zou gewoon eens een rondje fietsen en hier en daar vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal het nu bij een bedrijf dat altijd hooi en stro verkoopt. 1 baal stro is 4 euro en 1 baal kruidenhooi is 6 euro. Ik weet niet waar je woon en of het te ver is voor je anders zou ik je en pb kunnen sturen met het adres. En inderdaad op marktplaats staat ook best veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manege's hebben vaak het beste hooi,en dat is Jacobskruidvrij want dat is giftig voor paarden.Ik voer zelf "Mountain Hay"van Versele-Laga maar dat is wel € 2,95 per 500 gram best aan de prijs dus.Maar mijn verwende dames aten eerder niet graag hooi en met dit merk gaat het redelijk goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral om deze tijd van het jaar goed uitkijken en je baal grondig controleren voor je hem meeneemt.

Er is namelijk bijna alleen nog maar oud/schimmelig hooi over.

Het hooi moet goed ruiken, nog een mooie groene/gele kleur hebben, geen zwarte/witte schimmelvlekken bevatten. Verder goed opletten dat er niet veel kruiden in zitten, de kans op het dodelijke Jakobskruiskruid is dan erg groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had altijd een goed adresje dat op een gegeven moment fluthooi ging verkopen, en in de opvang hadden we juist echt heel goed hooi en nog goedkoper ook.. Dus de opvang is mijn adresje :yes: opvangen halen natuurlijk ook niet van die 1kg pakjes in de dierenwinkel, dus ik zou dan bij een opvang in de buurt vragen war zij het vandaan halen. Omdat ik wekelijsk in de opvang kom, nemen zij een baaltje voor mij mee, maar je zou het natuurlijk ook zelf direct opkunnen halen bij de boer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal het zelf altijd bij de boer waar mijn pony's staan. Die hooit zelf, waaronder ook mijn eigen land (wat ik van hem huur). Dat hooi zit vol kruiden, maar is stof en JKK vrij. En het kost me maar 2,75 per baal :)

Maar vooral na het slechte hooijaar van vorig jaar is het ontzettend lastig om aan goed hooi te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .