Ga naar inhoud

Kàn een gecastreerd rammetje nog paren?


Vlinderkonijn

Aanbevolen berichten

Morgen wordt mijn rammetje gecastreerd. Kan hij nadien nog paren? Dan bedoel ik na een week of 3, ik weet dat hij nog een 2-tal weken vruchtbaar kan zijn. Verdwijnt door de afwezigheid van de ballen enkel de behoefte om te paren of ook de mogelijkheid daartoe? Dus als hij gaat rijden op een voedster, is dat dan rangordebepaling of "paren zonder resultaat"?

Gewoon uit interesse voor de biologie, trouwens:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben hun dan ook niet meer de hormonen die zorgen voor de bevruchtingsdrang, het werkt anders dan bij mensen he ;). (Mannen doen het niet alleen om kinderen te krijgen...:whistle2:) Ze zullen dus waarschijnlijk alleen maar de rangorde bepalen. Je moet niet voor niks ook de ram laten helpen (ookal is je voedster gecastreerd) anders dan wordt de voedster iedere keer verkracht, dit stopt als de ram ook is gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er wel aan hoe oud je konijntje is met de castratie.

Want als de geslachtsdrift helemaal volgroeid is voor de castratie zal het wel even duren voor de geslachtsdrift afneemt.

(is de geslachtsdrift helemaal volgroeid kan het tot wel 2 maandjes duren)

Dat betekend dat hij waarschijnlijk nog wel zal rijden op de 'seksuele' manier maar er kunnen toch geen kindjes van komen!

Als de geslachtsdrift afgenomen is zal het alleen rangorde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 weken na de castratie zal je rammetje idd niet meer vruchtbaar zijn.

Maar de drift kan nog wel een tijdje aanhouden. Bij sommige konijnen zelfs een paar maanden, als ze op latere leeftijd gecastreerd worden.

Opzich hoef je je hier niet teveel zorgen om te maken tijdens de (mss toekomstige) koppeling als er verder niet gevochten wordt & er momenten van rust komen.

In een konijnenhuwelijk kan er verder altijd gereden worden, maar uiteindelijk zal dat dan om de rangorde gaan.

Konijnen zullen niet eindeloos blijven fietsen voor de lust ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .