Ga naar inhoud

Lola bloedneus!


lola & filou

Aanbevolen berichten

Ik ging net de konijnen eten geven toen ik zag dat Lola's neusje rood zag. Ik heb haar meteen naar binnen genomen om eens goed te kijken, maar ik kan niet zien of het echt een bloedneus is of dat het een snee is. Ze heeft namelijk net met Bella gevochten (door de tralies heen want ik wist dat Bella en Lola niet samen kunnen). Ze is wel levendig en keutelt goed. Moet ik mij zorgen maken? Zijn er ziektes waarvan een bloedneus een symptoom is? En moet ik naar de dierenarts? Die zit om 7u.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als de eigenaar ermee naar het entspreekuur gaat Bunny_Nijntje, en dan nog kunnen ze het krijgen, maar meestal is het dan minder hevig (en daardoor hopelijk niet dodelijk) of ze kunnen het van de inenting krijgen als ze op dat moment een sterk verlaagde weerstand hadden door ziekte bv. dat is waarom je niet mag laten enten als je konijn ziek is. Dat is ook waarom sommige eigenaren het wel eens overslaan, maar dan is je konijn dus wel weer vatbaar ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen als de eigenaar ermee naar het entspreekuur gaat Bunny_Nijntje, en dan nog kunnen ze het krijgen, maar meestal is het dan minder hevig (en daardoor hopelijk niet dodelijk) of ze kunnen het van de inenting krijgen als ze op dat moment een sterk verlaagde weerstand hadden door ziekte bv. dat is waarom je niet mag laten enten als je konijn ziek is. Dat is ook waarom sommige eigenaren het wel eens overslaan, maar dan is je konijn dus wel weer vatbaar ervoor.

Oh oké. Ik dacht dat als ze werden ingeënt ze het helemaal niet meer konden krijgen.

Hoe dan ook, ik zou er zeker mee naar de DA gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen worden hier allemaal netjes ingeënt tegen VHS hoor. Dat risico is me anders te groot. Maar hun voorjaarsenting moeten ze nog krijgen omdat de kat begin mei ook moet. Volgens mij zie je de bloedneus bij VHS ook pas als ze al gestorven zijn, maar ik ben geen expert dus ik ben niet zeker. Lola is ook niet benauwd en ze heeft geen koorts. Ik heb net nog eens grondig gekeken. Lola had haar neusje zelf gewassen en nu zag ik wel een klein wondje in haar neus. Bella moet ze dus toch gebeten hebben. Zou ik dan nog naar de dierenarts gaan? Ze is namelijk altijd zo bang in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het wondje goed zien?

Dan hangt het er vanaf: zitten de wondranden goed bij elkaar? Is het bloeden gestopt? Ziet het er 'rustig' uit?(dus geen vuurrode of opgezette huid/wondranden? Heeft ze er geen last van? Eet, drinkt en poept ze goed?

Dan kun je even afwachten, maar houd de wond zelf wel goed in de gaten om te checken of hij goed geneest en niet ontstoken raakt.

Als je het idee hebt dat ze er pijn aan heeft: heb je zelf pijnstilling in huis die je een beetje kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou haar goed in het oog. Het bloeden is gestopt waardoor ik de wond dus mooi kan zien. De wond ziet er proper uit. Ik ga die ook niet ontsmetten omdat het net in haar neusgat is zeg maar. Toch niet de ideale plaats. Toen ze haar neus waste had ze er wel pijn aan maar nu is ze levendig. Ze is enthousiast naar eten en vraag weer achter knuffels dus pijnstilling is niet nodig denk ik. Helaas heeft ze haar lesje niet geleerd. Ze gaat steeds Bella opzoeken aan de tralies en dan begint het vechten opnieuw (en ik had nog zo gehoopt om ze in juli te koppelen). Ik heb nu een extra tralies geplaatst zodat ze niet meer aan elkaar kunnen. Zodra ik de indruk krijg dat de wond ontsteekt ga ik zeker naar de dierenarts, maar als het niet echt nodig is doe ik haar dat liever niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .