Ga naar inhoud

Dikke buikenziekte!!! Graag advies!


Mumm

Aanbevolen berichten

Sinds een half uur heb ik 3 konijntjes in huis met dikke buikenziekte. 1 konijntje is er wel slecht aan toe. Ze knarst steeds haar tanden, ik heb begrijpen dat dit door pijn komt. Ik heb het volgende meegekregen:

- olvarit wortel, om te voeren met een spuitje.

- een zakje critical care van Oxbow Animal Health

- meloxidyl

- cisaral

Verder ben ik echt een beetje clue-less met wat ik moet doen! Wie kan mij adviseren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke buiken ziekte word toch veroorzaakt door een bacterie (die zeker besmettelijk is, alle 3 is dus niet gek) waardoor de blindendarm niet meer goed werkt en een hoop slijm produceert ipv van het eten goed te verteren, hierdoor raakt de darm verstopt en krijgen ze een dikke buik? Dat is dan idd iets anders dan gas lijkt me ja.. Of ik vergis mij ook.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

DBZ en gas is idd niet hetzelfde. Waarschijnlijk had 1 vd konijntjes BDZ toen hij/zij binnenkwam en heeft de anderen ook besmet.

Tot nu toe is hun toestand nog hetzelfde. 1 konijntje is wel aan de beterende hand, een ander keutelt inmiddels maar is wel wat onderkoeld. Het 3de konijntje is nog steeds aan het knarsetanden, nog niet gekeuteld en een dik buikje. Ik blijf maar gewoon doorgaan met de medicijnen en massage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .