Ga naar inhoud

Help, alstublieft....


Cath

Aanbevolen berichten

  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

oke, maar ik heb een vraagje, het dwangvoer gaat waarschijnlijk niet in de spuit zonder naald omdat het niet echt lopend is, maar ik houd hem dan vast en mijn mama doet het dan zo in zijn mond, dat mag toch ook hé inplaatsvan in die spuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het op een schaaltje doet likt hij het er dan niet zelf vanaf

En warm houden is belangrijk

Hebben jullie het dan niet te dik gemaakt

oke, maar ik heb een vraagje, het dwangvoer gaat waarschijnlijk niet in de spuit zonder naald omdat het niet echt lopend is, maar ik houd hem dan vast en mijn mama doet het dan zo in zijn mond, dat mag toch ook hé inplaatsvan in die spuit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

"De samenstelling van dit product, op basis van Timothee gras, stimuleert de microbiëlebalans en intestinale peristaltiek. De opgeloste Critical Care kan toegediend worden als brij uit een schaaltje of met behulp van een injectiespuit zonder naald. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, we zetten ze allebei s'nachts binnen, maar in de garage staat de auto en uitlaatsgassen zijn neit goed voor dieren, en in het achterkot is het snikheet dus buiten is overdag het beste denk ik, maar s'nachts zetten we ze in het kot hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Aude en ik was er veel sneller bij en toch had ze het bijna niet gehaald.

Ga naar een nieuwe dierenarts (heb ik ook moeten doen eerste DA zei er is niet veel aan de hand)

je moet minstens pijnstilling ook krijgen (een dierenarts die dat niet meteen mee geeft heeft er geen verstand van een konijn kan niet tegen pijn)

hier heeft Aude 4 dagen in de couveuse (bij de DA met een warmte lamp) moeten liggen en dan nog 2 weken dwangvoeding en pijnstilling gekregen vooraleer alles beetje bij beetje goed kwam.

(had ik geluisterd naar DA1 dan was Aude er niet meer geweest) Maar het is belangrijk om snel in te grijpen van zodra je voelt dat je dierenarts niet voldoende luistert of je denkt dat hij of zij er niet veel van kent zou ik een 2de opinie vragen en dus ook naar een andere dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijnziek is of stil liggende darmen dan kan hij zijn temperatuur niet zelf meer op peil houden

En bij flinke diaree ga je toch geen wortel en appel geven

@lolahethangoorkonijn

Warm blijft?

Mijn konijnen gaan nog eerder dood van de warmte dan van de kou :P maargoed.

Ja binnen lijkt mij ook beter.

En Als je een wortel/ appel heel klein maakt in staafmixer ofzo likt ze dat ook niet op? want dat vinden ze toch wel lekker?!

Suc6 ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, pijnstiller (Carprofen) zal je moeten halen bij de dierenarts. Vanavond nog. Ook heb je vanavond nog darmstimulerende medicijnen nodig (metocloral en/of cisaral). Zonder pijnstilling en darmstimulering gaat je konijn het niet redden. Je kan dan direct toltrazurilzuur menemen tegen coccidiose. De dierenarts die je geraadpleegd hebt, heeft beslist niet juist gehandeld. Dit komt helaas vaker voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .