Tao_Gini Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 ik zou met spoed naar een andere DA gaan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ik voelde daarstraks denkik één keer iets rommelen in zijn darmpjes, kan dat? Maar ik weet het niet goed, het was meteen gedaan en hij is niet veel beter geworden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tao_Gini Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 blijven dwangvoeren dan komen de darmen terug op gang... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 oke, maar ik heb een vraagje, het dwangvoer gaat waarschijnlijk niet in de spuit zonder naald omdat het niet echt lopend is, maar ik houd hem dan vast en mijn mama doet het dan zo in zijn mond, dat mag toch ook hé inplaatsvan in die spuit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sofiexsnowy Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 ocharme ik weet er niets van maar heb alle reacties gelezen hopelijk wordt je konijntje beter!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 bedankt... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Als je het op een schaaltje doet likt hij het er dan niet zelf vanaf En warm houden is belangrijkHebben jullie het dan niet te dik gemaakt oke, maar ik heb een vraagje, het dwangvoer gaat waarschijnlijk niet in de spuit zonder naald omdat het niet echt lopend is, maar ik houd hem dan vast en mijn mama doet het dan zo in zijn mond, dat mag toch ook hé inplaatsvan in die spuit? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Nee het ligt op een schaaltje, zoals altijd maar hij heeft geen honger dus we moeten het er zelf induwen, Ik zal even kijken op de bijsluiter of het lopender moet... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ja normaal moet het met een spuitje gaan Nee het ligt op een schaaltje, zoals altijd maar hij heeft geen honger dus we moeten het er zelf induwen, Ik zal even kijken op de bijsluiter of het lopender moet... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Het moeten 1 eetlepel eten en 2 eetlepels water, maar iik zal straks een preoberen in de spuit te doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 "De samenstelling van dit product, op basis van Timothee gras, stimuleert de microbiëlebalans en intestinale peristaltiek. De opgeloste Critical Care kan toegediend worden als brij uit een schaaltje of met behulp van een injectiespuit zonder naald. " Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ja dat moet goed zijnHeb je hem op een kruikje of fleece dekentje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ja op een handoekje in een bolletje, ik ververs het straks nog eens want ik denk dat hij er een beetje pipi op heeft gedaan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Hopelijk gaat bhij gauw keutelenMaar een kruikje een handdoek is niet genoeg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 oke, dan ga ik dat even in het hok leggen ben sebiet terug Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Niet te veel dwangvoeren hoor! Als er geen keutels komen moet je hem niet blijven vol stoppen met eten, het moet er ook uitkomen.1-2 ml per 2 uur is voldoende. Hoevaak geef je ciseral? Dit mag je 4 keer per dag geven.Krijgt hij ook pijnstilling? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ik begrijp dat hij buiten zitEn lees even wat Amatjuh vraagtHeel belangrijkKan je ze niet binnen zetten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 (aangepast) Warm blijft?Mijn konijnen gaan nog eerder dood van de warmte dan van de kou maargoed.Ja binnen lijkt mij ook beter.En Als je een wortel/ appel heel klein maakt in staafmixer ofzo likt ze dat ook niet op? want dat vinden ze toch wel lekker?!Suc6 ermee! 18 april 2011 aangepast door Lolahethangoorkoijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 ja, we zetten ze allebei s'nachts binnen, maar in de garage staat de auto en uitlaatsgassen zijn neit goed voor dieren, en in het achterkot is het snikheet dus buiten is overdag het beste denk ik, maar s'nachts zetten we ze in het kot hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ciseral? Dat hebben we helemaal niet meegekregen?En hij krijgt geen pijnstillers... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Pijnstillers zijn nu heel belangrijk voor je konijntje. Een konijn dat pijn heeft zal niet eten, en dus ook niet beter worden. Misschien kun je aan je vader of moeder vragen of ze eens meelezen hier? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
emkn Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Ik heb hetzelfde meegemaakt met Aude en ik was er veel sneller bij en toch had ze het bijna niet gehaald.Ga naar een nieuwe dierenarts (heb ik ook moeten doen eerste DA zei er is niet veel aan de hand)je moet minstens pijnstilling ook krijgen (een dierenarts die dat niet meteen mee geeft heeft er geen verstand van een konijn kan niet tegen pijn) hier heeft Aude 4 dagen in de couveuse (bij de DA met een warmte lamp) moeten liggen en dan nog 2 weken dwangvoeding en pijnstilling gekregen vooraleer alles beetje bij beetje goed kwam. (had ik geluisterd naar DA1 dan was Aude er niet meer geweest) Maar het is belangrijk om snel in te grijpen van zodra je voelt dat je dierenarts niet voldoende luistert of je denkt dat hij of zij er niet veel van kent zou ik een 2de opinie vragen en dus ook naar een andere dierenarts gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Als een konijnziek is of stil liggende darmen dan kan hij zijn temperatuur niet zelf meer op peil houdenEn bij flinke diaree ga je toch geen wortel en appel geven@lolahethangoorkonijn Warm blijft?Mijn konijnen gaan nog eerder dood van de warmte dan van de kou maargoed.Ja binnen lijkt mij ook beter.En Als je een wortel/ appel heel klein maakt in staafmixer ofzo likt ze dat ook niet op? want dat vinden ze toch wel lekker?!Suc6 ermee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cath Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2011 Kan je pijnstillers krijgen in de apotheek? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Nee, pijnstiller (Carprofen) zal je moeten halen bij de dierenarts. Vanavond nog. Ook heb je vanavond nog darmstimulerende medicijnen nodig (metocloral en/of cisaral). Zonder pijnstilling en darmstimulering gaat je konijn het niet redden. Je kan dan direct toltrazurilzuur menemen tegen coccidiose. De dierenarts die je geraadpleegd hebt, heeft beslist niet juist gehandeld. Dit komt helaas vaker voor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten