Ga naar inhoud

Geef ik teveel, of te weinig voer?


xxDragonxx

Aanbevolen berichten

Haai iedereen

Ik heb even een brandende vraag.

Ik heb sinds kort weer een nieuw konijn, Muffin, ze is een Lotharinger van 2,5 maand oud.

Ze krijgt iedere dag wat hooi in een hooiruifje (Zie afbeelding) En s'ochtends geef ik haar een bodempje biks, ook als ik uit school kom, geef ik haar nog een bodempje bakje biks. Laatst zei een goede vriend van mij dat dit veel te veel is. Maar is dat ook zo? Want volgens mij is ze dan nog in de groei. Als ik s'avonds nog even naar haar toe ga (Om de beneden verdieping van haar hok af te sluiten) Is alles leeg en gaat ze heel zielig naar me toe. Soms springt ze ook tegen de tralies. Is dit om aandacht? Of heeft ze honger? Ook als ik haar in de ren zet moet ik haar er na 5 minuten weer uithalen. Omdat ze alleen maar gras eet, en bijna geen beweging heeft (Ze doet juist het tegenover gestelde, zucht.)

Zijn er mensen die weten of dit te veel is? Zoja wat moet ik haar dan voeren? Of is dit wel een goede hoeveelheid?

:poot: van Muffin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijntje nog maar 2,5 maand oud is, is het volgens mij prima wat je geeft. Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor konijn het is en hoe groot je konijn is. Toen mijn snuit nog zo klein was gaf ik hem ook twee keer per dag een laagje. En onbeperkt hooi. Als ze wat ouder is kan groenvoer ook, maar daar is ie nu denk ik nog te jong voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensm ij mag je al beginnen met groenvoer hoor, die van mij kregen het al met 8 weken. Of zeg ik nu iets heel raars?

Wel langzaam opbouwen, en kijken waar ie tegenkan.. dus de ene dag een klein stukje andijvie en kijken hoe hij er op reageert enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot 7 maanden mogen ze wel wat meer ze zijn in de groei

Maar ze moeten wel de blindedarm keutels opblijven eten

De regels is ongeveer 20 =25 gram per volwassen kilo dat ze gaat wegen

Dus wordt jouw lotharinger 2 kilo dan mag hij tussen de 40 -50 gram op een dag

Gewoon even wegen op een keuekenweegschaal je biks

Link naar reactie
Delen op andere sites

komkommer en sla zijn vochtiger dan bijvoorbeeld witlof. Dus ze mogen wel sla en komkommer maar minder dan bleekselderij en witlof bijvoorbeeld. Komkommer geef ik drie cm op een dag voor 4 konijnen. Dit gaat prima.

Met koolsoorten kijk ik altijd uit. ze lusten het wel, maar de buikjes gaan toch tegenstribbelen. de ogen zijn groter als het maagje, wat dat aangaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, zijn er ook koolsoorten die ze absoluut niet mogen hebben? (Ik heb op internet niets kunnen vinden daarover)

@Dollie thnx ja ze is nog in de groei, hoe groot ze word weet ik niet precies. Maar ze heeft in verhouding ontzettend grote, slungelige oren en enorme achterpoten, dat beloofd nog wat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .