Ga naar inhoud

keutelen en plassen na castratie


kimberleyenfunky

Aanbevolen berichten

Vandaag is Harley gecastreerd! Vanmorgen om 11 uur werd de kleine man van zijn mannelijkheid beroofd, en toen ik om 1 uur belde was hij al wakker, nog iets gammel op de beentjes, maar had hij al wel gegeten zei de DA. Toen ik hem ging ophalen wilde de DA in eerste instantie niks meegeven, maar na wat aandringen van mijn kant heb ik toch pijnstilling meegekregen, gewoon voor het geval dat, aangezien ik toch 20 min a een half uur moet rijden als er iets is...

Nu ben ik vanaf 5 uur thuis met hem, maar ik heb nog geen keutel of plasje gezien. Ik heb hem ook nog niet van zijn biks zien eten, en zelf de wortel met loof laat hij links liggen.

Hij is wel erg druk verder, eigenlijk gewoon zoals hij ook voor de castratie was, maar is het normaal dat een rammetje vlak na de castratie nog niet eet, keutelt en plast? Drinken doet hij namelijk wel gewoon!

Wat is normaal, en wanneer moet ik me zorgen maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat dat normaal is. Zo'n operatie is niet niks. Silke hier is ook gecastreerd gisteren, en ze eet nu zelfs nog bijna niets. Ze is dan wel een voedster, maar ik geloof dat het wel kan bij een ram. Moest hij echt niets eten moet je wel gaan dwangvoeren, anders liggen zijn darmpjes stil en dat is gevaarlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat dat normaal is. Zo'n operatie is niet niks. Silke hier is ook gecastreerd gisteren, en ze eet nu zelfs nog bijna niets. Ze is dan wel een voedster, maar ik geloof dat het wel kan bij een ram. Moest hij echt niets eten moet je wel gaan dwangvoeren, anders liggen zijn darmpjes stil en dat is gevaarlijk!

Bedankt voor je reactie! Volgens de DA had hij rond 4 uur nog gegeten bij hen. Misschien dat hij nu nog wat gestressed is van de autorit naar huis, en daarom niet eet. Maar na hoelang moet ik dan dwangvoeren?

En kan het zijn dat zijn geslacht zeer doet (ondanks de pijnstilling) en dat hij daarom niet plast (en keutelt)?

Vind dit maar eng namelijk:S maar ik ben ook wel een beetje een stresskip hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als drie uur geleden nog gegeten heeft zou ik nu nog niet dwangvoeren. Zet zijn lievelingsgroenten, hooi en biks klaar en laat hem zelf kiezen wat hij wil. Silke heeft haar eerste hapjes pas vandaag genomen terwijl ze gisteren haar operatie had.

Hij plast en keutelt misschien niet omdat hij niet eet, dus zijn darmpjes hebben niets om te verwerken ;) Als hij morgenvroeg nog niets van het eten heeft aangeraakt zou ik pas beginnen met dwangvoeren. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zoals je had gelezen had ik niet echt een gerustellend verhaal voor je;) maar ik denk dat je heel even moet afwachten hoor;) zet zijn Lekkere dingetjes voor en dan gaat hij vanavond vast nog wel even eten, en even rusten is ook belangrijk. Meestal eten rammen gewoon weer dezelfde avond. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik ga je topic zeker volgen! Had er vanmiddag al een stuk van gelezen.

Hier goed nieuws!!!!!!

Harley heeft een klein stukje appel op en poept en plast! De eerste keutels waren erg zacht, ook een paar BKD's, maar na ongeveer 8 natte keutels kwamer er weer mooie harde keuteltjes uit! En tja, het plassen.... op de lekkere zachte kleden die ik voor hem heb neergelegd:s maar ach, ALS hij maar plast:) Hij zit trouwens nu wortelloof te eten! Meneer komt weer tot zichzelf:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel allemaal:)

Nog even een korte vraag betreffend de fleecekleden op de grond... is dit echt noodzakelijk? Want hij graaft erin, knaagt eraan, sleept ermee, en ik heb al 4 keer het kleed uit zijn drinken moeten halen... Jaja, meneer is weer thuis, laat me een paar uurtjes flink stressen en terroriseert vervolgens weer de hele boel:s

Oh, en nu ik eraan denk, nog een vraag: Hij heeft normaal een rose bal liggen, zo'n babyballetje, en daar rijdt hij vrij vaak op. Alleen wilt hij dat nu ook... lijkt me niet echt een goed plan, i.v.m. het wondje en de hechtingen. Moet ik dat afpakken, of gewoon zijn gang laten gaan? Volgens mij heeft hij zelf nog niet door dat hij geen ballen meer heeft:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet geven die bal

En die fleecekleden kan je toch weghalen

Handdoeken misschien

Toch wel fijn dat hij zo ondeugend is toch

Oke, die bal dus weg, dat zei mij gevoel ook!

Handoeken geven hetzelfde probleem, erger nog zelfs, want die gaan rafelen als hij eraan trekt, waardoor hij dus nog harder gaat slopen!

Hij graaft tot de vloer weer bereikt is, en gaat dan alsnog op het koude laminaat zitten:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op het laminaat laten zitten

Ze zoeken toch iets koeler op en fleece is erg warm natuurlijk

Oke, die bal dus weg, dat zei mij gevoel ook!

Handoeken geven hetzelfde probleem, erger nog zelfs, want die gaan rafelen als hij eraan trekt, waardoor hij dus nog harder gaat slopen!

Hij graaft tot de vloer weer bereikt is, en gaat dan alsnog op het koude laminaat zitten:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handdoeken of kleden had ik ook onder de panelen geklemd, maar de panelenren is te licht om het echt klem te zetten, dus redelijk zinloos wanneer hij eraan trekt.

Ik laat hem zijn gang dan maar gaan! Gelukkig plast hij wel in de bak, ookal liggen er nu geen korrels in maar kranten. En als het toch gfeen kwaad kan. Stro heb ik weggelaten uit zijn bak, en hooi in een wc-rolletje opgehangen aan de ren.

Hoe is het nu met Sambal trouwens, Lianne? Moest er vanochtend nog even aan denken voor ik naar de DA ging:s Is het al genezen ondertussen? Hoop van wel! Mooi mannetje:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat sproeien kan nog wel even aanhouden hoor ;) helaas voor je:p maar hij is dus niet te zwak om te sproeien;)

Met sambal gaat het opzich goed, maar hij heeft toch wel een flinke opdonder gehad na die rot castratie, de wond is al wat beter genezen, maar bij de wond op zijn bil is hij een stuk kaal gaan worden en schilfers in zijn vacht (door een verlaagde weerstand en droge huid) hij zit nog niet zo goed in zijn vel en heeft gewoon wat meer tijd nodig om te herstellen maar dat komt wel goed hoor!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .