Ga naar inhoud

Afvallen :-(


Indra28

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier ben ik nog eens :-s

Korte herhaling, heb een NHD, Simba, gecastreerd, vandaag een jaartje oud :$

Zoals sommige weten, is het laatste tijd nog niet goed gegaan met onze kleine spruit.

Ik heb hem over 2 weken terug bij DA moeten brengen, hij was aan het sterven...

Hij heeft daar een week moeten blijven en vandaag een week terug mocht ik hem gaan ophalen.

Hij had terug opgeblazen maag, zat vol met eten en daarbij nog eens gas bij. :beurk:

Na nodige verzorging is mijn beestje er gelukkig doorgekomen.

Thuis gaat alles goed, eet terug, is actief, loopt 24/24u los in eigen kamer en als we thuis zijn mag hij overal ravotten.

Hij krijgt dus al een week dwangvoer 2x per dag 25 ml, eet dit zelf van op een bordje op.

Daarnaast krijgt hij 7à8 korrels 's avonds en 's morgens en 2x kommetje groenten, van witloof en wortelloof, stukje wortel en blaadje peterselie. Soms ook klein stukje ijsbergsla.

Hij blijft nu al 2 dagen afvallen hij weegt nu 1.984 kg , hij woog over twee weken 1.324 kg.

Wat moet ik doen zodat hij terug wat aankomt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is logischer :yes: sinds wanneer is hij zo afgevallen dan? Sinds hij gas heeft gehad? Heb je hem nu voor het eerst weer gewogen? Fred was ook zo'n 300 gram afgevallen na een week gas. Een paar weekjes later zat het er weer helemaal op.

Heb je al eens geprobeert om hem gedroogde kruiden te voeren? Daar kan hij misschien beter over dan over biks maar er zitten wel veel voedignsstoffen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen hij thuis is gekomen woog hij 1.213 dus cva nog.

Hij is tot over 2 dagen op dat gewicht nog blijven schommelen en nu weegt hij maar 1.084 kg niet meer en blijf hem hetzelfde geven.

Vind dit wel raar, voor de rest is hij nog even actief.

Wat zijn gedroogde kruiden, waar haal je dat? Is dit niet slecht voor zijn darmen want wil hem niet terug ziek hoor, want hij heeft ons echt al een pak geld gekost en dit kan echt zo niet meer blijven duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .