Ga naar inhoud

Schrok best van de prijs


pluis04

Aanbevolen berichten

Dat is wel echt erg veel.

Ik betaal nu afgerond 18 euro per konijn in Dierenkliniek Gorinchem tijdens het konijnen-ent-spreekuur.

Ik zou even navraag doen bij dierenartsen bij jou in de buurt. Heb ik ook gedaan.

De dierenarts in mijn eigen woonplaats rekende (zelfs tijden konijnenspreekuur) al 18,50 consult.. Gorinchem is een kwartiertje rijden dus zelfs met de brandstofkosten erbij ben ik nog goedkoper uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad best veel. ik betaal per konijn 15,- .

Ik heb mijn konijnen dit jaar in de opvang laten inenten en heb ook €15,- per konijn betaalt, normaal betaal ik of €10,5 per konijn bij mijn ene dierenarts (elke eerste woensdag van de maand vaccinatieavond) of bij de ander €17,5 per konijn op de entdag, buiten de entdagen om nog 30 euro consult daarbij. Dan zou ik voor vier konijnen ook een fortuin kwijt zijn..

Persoonlijk zou ik voor vaccinaties gewoon de goedkoopste dierenarts opzoeken.. Toevallig is één van mijn eigen dierenartsen dat, maar anders ga ik wel naar een ander. Nou ja en als het de opvang wat oplevert is het sowieso een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nefke

Inenten is ECHT belangrijk, dat moet je echt laten doen hoor!

Dan zou ik, zoals ik hierboven al zei, rond gaan vragen bij DA in de buurt en vergelijken.

Vroeger hebben wij altijd konijnen gehad, maar mijn vader vond enten ook onzin,

Toen ik nog een klein meisje was (niet dat ik nu zo oud ben, maar dat maakt niet uit) kwam ik eens terug van school en lag snoopy dood in zijn hok! Het arme beestje lag er zo verschrikkelijk bij, net of al zn botten uit zn gewrichten lagen ofzo, echt ik krijg dat beeld NOOIT meer uit mn hoofd. Snoopy was nog geen jaar oud!

Sindsdien heb ik geen konijn meer gehad, omdat ik hier zo ontzettend van geschrokken was.

Tot vorig jaar. Ik ben nu 20 dus kan zelf de verantwoording nemen om met mn nijnen naar de DA te gaan.

Ik weet nog steeds niet wat snoopy onder de leden had maar ik weet wel dat ik ALTIJD mijn konijnen zal laten inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik laat mijn konijnen 1x per jaar inenten, dit keer op 27 april. Ze zieden dat het 22,50 per konijn gaat kosten en ik heb er 6. Als ik dat 2x per jaar moet betalen zou ik dat al helemaal niet kunnen. Bovendien zei de fokker van mijn dwrgkonijn ook dat hij zijn dieren niet laat inenten omdat hij vind dat als ze die ziekten krijgen en er niet bovenop komen dat ze niet sterk genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit het oogpunt van een fokker kan ik daar in komen; je wil niet met zwakke dieren fokken. Maar voor mij en voor de meeste mensen op BB houdt dat argument niet echt stand als het om onze eigen konijnen gaat.. Hoe zwak ook, ik wil ze toch erg graag in leven houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar als je ze laat inenten is de kans wel sterk verminderd dat ze een van de twee ziekten krijgen.

Entingen zijn er ook niet om ziekten te genezen of voorkomen, maar om de kans op het krijgen van de ziekte te verkleinen.

Het is dus geen garantie, maar ik vind dat je toch wel preventie moet treffen en niet moet denken van, 'als hij ziek wordt, is het beestje toch niet sterk genoeg om te overleven'.

Waarom zou je dan nog een levend dier onder je hoede nemen als je er alleen voor wilt zorgen als het gezond is?

En 1x per jaar inenten vind ik iets anders dan NIET inenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind ik ook hoor. Vandaar dat ik het eens per jaar doe. Als een konijn ziek wordt zijn ze denk ik namelijk alle 6 dood. En bovendien kijken ze de konijnen ook nog helemaal na dus dat is ook fijn.

Sterk verminderd ja.. Maar ze kunnen het alsnog krijgen idd. Als ik een fokker zou zijn zou ik al mijn dieren ook niet inenten. Ik begrijp namelijk zijn mening wel en ik zou daar ook in meegaan als ik zo rond de 20 konijnen zou hebben.

aangepast door Sascha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ook af of je naar een konijenspreekuur gaat. Vraag ook bij je dierenarts of ze entspreekuren voor konijnen hebben of zoek in de buurt naar een dierenarts die dat heeft.

Zelfs sommige tuincentra met dierenafdeling (Ranzijn) hebben een entdagen voor konijnen en daar kost het ook een stuk minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eindelijk een oproep gekregen om mijn 2 konijnen in te laten enten.

ik dacht vraag even de prijs zodat ik er op voorbereid ben, maar schrok best

ik dacht dat ik vorig jaar niet zoveel kwijd was

ze had het nu over 68 euro voor 2 konijnen.

Omdat na opening van de entstof het flesje maar beperkt houdbaar is (niet langer dat 1 dag) betaal je meestal voor het hele flesje.

Zeer waarschijnlijk is dit bij jou ook gebeurd.

Om de kosten aantrekkelijker te maken organiseren veel praktijken speciale konijn-inentdagen.

Op deze dagen kunnen ze meer konijnen uit 1 flesje enten, waardoor de kosten stukken goedkoper worden.

Voor de volgende keer zou ik opzoek gaan naar een praktijk die ook zo'n dag organiseert. Dit kan je een hoop schelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig vandaag twee konijnen laten inenten en checken. Ik was per konijn 20.20 euro kwijt.Afgelopen november heb ikbij een andere dierenarts één konijn laten inenten en checken en dat kostte 40 euro. Prijzen voor inenten schelen echt enorm veel. Rondbellen levert vaak een goed beeld op waar je het goedkoopste bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Hazel in november laten inenten, dat koste me 30 euro.

De arts legde uit, dat hij een flesje koopt, en dat is na opening maar een.paar dagen houdbaar.

Dus kost het mij het hele flesje.

In april heeft de praktijk entdagen, en is het goedkoper, omdat er dan meerdere entingen uit het flesje kunnen.

Logisch.

Maar hoe vaak per jaar moet er een enting gedaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petraatje, je weet dus niet of Snoopy overleden is aan één van de ziekten waartegen ge-ent wordt... je argumenten snijden niet echt hout. Niet enten wil niet zeggen dat je niet voor je konijntje wilt zorgen of er niet mee naar de DA zou willen gaan als het ziek is. Voorkomen is beter dan genezen, daar ben ik het helemaal mee eens. Dus ik zorg voor een schoon hok, toiletten worden elke dag vervangen, enz enz, om vliegen geen warm welkom te geven.

1x per jaar enten is niet genoeg... dan denk ik doe het goed of niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x per jaar, in het voor- en het najaar.

Ik zou even navragen bij jou DA (of eventueel rondbellen in jou omgeving voor de goedkoopste/degene met de meeste ervaring) of ze ent-spreekuren hebben voor konijnen, dan kun je je aanmelden en krijg je vanzelf een herinnering per post of per telefoon.

Ik had voor april een herinnering gekregen, maar de spreekuur tijden waar alleen in de middag.

Ik heb toen gebeld of ik ook 's avonds kon komen en dat is dan meestel geen probleem omdat je nog dezelfde dag komt

(lees de kwestie over de entflesjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inenting voor myx is maar een maand optimaal werkzaam, die voor VHD een half jaar... De meesten laten het 2x per jaar doen, voor en najaar, ook omdat dan de meeste vliegen actief zijn... maar als je het echt goed wilt goed.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nefke,

Nee ik was een klein meisje van een jaar of 8, dan kan ik niet weten of hij een van de twee ziektes had waartegen wordt ingeent, i wist niet eens dat er entingen voor konijnen bestonden destijds.

Wat hij precies had wisten we dus niet maar het was heel duidelijk dat snoopy ziek was.

En dat komt niet alleen van mezelf destijds, maar dat was voor mijn moeder overduidelijk.

Bovendien haakte ik vooral in op de opmerking van de fokker, als het konijntje ziek wordt is het toch niet sterk genoeg om te overleven.

zoals al gezegt is: is het voor fokkers logisch omdat ze niet doorfokken met een zwak konijn. Voor 'privé' konijnenbezitter geld dat dus niet omdat je, lijkt mij, zoveel mogelijk wilt doen om je konijn gezond te houden omdat je toch zielsveel van zo'n beestje houdt.

Als jij al goed voor je konijnen zorgt is dat ook prima, het blijft een persoonlijke keuze.

En ik zeg ook echt niet dat je slecht voor je nijnen zorgt hoor!

Maar persoonlijk vind ik alleen goed voor je konijnen zorgen niet voldoende, dan vind ik het persoonlijk belangrijk om ook medische preventie te treffen als die mogelijkheid er is.

aangepast door Petraatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De inenting voor myx is maar een maand optimaal werkzaam, die voor VHD een half jaar... De meesten laten het 2x per jaar doen, voor en najaar, ook omdat dan de meeste vliegen actief zijn... maar als je het echt goed wilt goed.....

Het is wel zo dat konijnen die gevaccineerd zijn, ook als dat al een tijdje geleden is, meer kans hebben om myx te overleven.

Ik heb er dit jaar bewust voor gekozen om Fred niet te laten vaccineren, ik ben bang dat het inenten voor hem een grotere bedreiging vormt dan de ziekte zelf. De dames zijn wel ingeënt, en dan voornamelijk omdat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat mijn dieren aan VHD of myx overlijden terwijl ik dat had kunnen voorkomen. De inentingen kunnen wellicht niet alles voorkomen, maar ik zou het me altijd af blijven vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .