Ga naar inhoud

kan het nu al weer haakjes


pluis04

Aanbevolen berichten

mijn konijn is eind februari geholpen aan haar haakjes

nu zie ik net bij het groente geven dat ze er wel aan ruikt maar niet van eet.

ze probeert het wel maar laat het dan weer los.

nu wil ik zometeen met ss kijken of ze dat wel wil eten.

maar zou het niet te snel weer zijn nu alweer haakjes na 6 weken.

ze eet geen hooi ik heb van alles geprobeert maat geen een soort pakt ze

geen gewoon hooi, geen kruiden hooi en geen hooi van een boer.

als het weer haakjes is vind ik het wel erg want vorige keer kwam ze al niet goed uit de narcose en zometeen weer niet, en als ze nu elke 6 weken geopereerd er aan moet worden dan moet ik elke zes weken in spanning zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel kan inderdaad wel :-(

Als ik zie hoe snel Coolie nu ineens een probleem heeft, gaat dat dus RAZENDsnel.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten elke 6 weken in spanning te zitten.

Misschien even met je dierenarts rond de tafel om te bekijken wat de beste optie is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, haakjes zijn razendsnelle rakkers. Mijn DA probeert iedere keer de tijd te verlengen door de kiesjes op een andere manier te slijpen. Totdat we de meest effectieve gevonden hebben. Het langst tussen twee behandelingen was 3 maanden. Maar nu beginnen ze weer op te spelen (na 2 maanden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een hele lijst wat ik al geprobeert heb:

1 gewoon hooi

2 kruidenhooi met paardenbloem

3 kruidenhooi met pepermunt

4 kruidenhooi met kamille

5 heidehooi

6 hooi vers van een boer.

ook al wat nat gemaakt zodat het lekker gaat ruiken.

maar ze pakt gewoon niks ze likt er aan en loopt weer weg.

ik heb het hooi al in een hooibal zitten en in een ruif en in een mand

dus als iemand nog een idee heeft?

ze hebben nu wel wilgentakken maar volgens mijn is dat alleen goed voor de voortanden en niet de kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

wat een vervelend zeg! Heel herkenbaar ook, zit hier ook met zo'n konijn.....mijne at vanaf jongsaf aan al niet veel hooi(ze is nu ongeveer 6). Haar gebitsproblemen begonnen vorig zomer. Waarschijnlijk door ouderdom, want eerder at ze heel erg goed!. De DA zei dat met de jaren het gebit van een konijn langzaam begint te zakken, en dan krijg je een verkeerde stand.

Mijn nijn is 2x geholpen, tussen 1e en 2e x zat bijna een half jaar, de 2e x was afgelopen feb. en nu heeft ze weer last, dat is dus maar 1,5 maand verder....Ben vandaag bij de DA geweest en die zag dus alweer een dikke haak linksboven zitten die ook al wat in haar wang prikte(au!!!). Nu is aan mij de beslissing wat te doen...toch nog 1x proberen of in laten slapen...het vervelende is dat ze verder nog helemaal happy is! Maarja, over gaat het toch nooit meer, de haken zullen blijven terug komen. En elke maand onder narcose is ook niet gezond voor haar(om nog maar te zwijgen over de kosten, hoewel ik daar niet op bezuinig met mijn konijnen!).

Ik moet de beslissing gaan maken. Echt moeilijk als je er verder maar weinig vanaf weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .