Ga naar inhoud

ijs in het water doen?


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Ik heb een lekker groot glas coca cola light lemon bij me, met een schijfje citroen en een paar ijsblokjes. Heerlijk fris op zo'n warme dag!

Maar nu zit ik te denken, zou ik in het drinkwater van de konijnen ook geen ijsblokjes kunnen doen?

Ik heb bij Tao en Gini een fles met daaronder een drinkbak, voor als de fles drupt. Bij Leonidas heb ik nu een kommetje met water.

Zou ik ijs in de fles/in de drinkbak/kom kunnen doen? Niet 10kilo ijs, gewoon 4 of 5 blokjes van 2x2x2cm

Of een 2de plastic potje kunnen invriezen als waterijsje met bijvoorbeeld stukjes fruit of groenten in???

Of gaan ze ervan in shock raken (door de koude van het ijs) of juist oververhit (omdat de bloedvaten vernauwen?????)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is nog niet erg warm ofzo,

mijn konijnen hebben nergens last van maar die staan ook echt in de schaduw.

ik zou gewoon zorgen voor voldoende vers drinkwater, dus meerdere keren per dag verversen,omdat het op een begeven moment wat lauwig kan worden,

en misschien als het echt warm is wat extra vocht in vorm van groentes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de konijnen kunnen hier pas als de garage af is (dak moet nog bedekt worden, poort moet er nog in en er moeten nog van die buitenstenen rond) in de schaduw, nu staan ze zo goed als in de vlakke zon... Ik ben nog opzoek naar een wit zeil voor over een deel van de ren te spannen, of gaat dat broeien...

pff, in de winter alles ontdooit houden en in de zomer alles koud houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de ren? hmm, aan de ene kant denk ik ja slim dat houdt de zon tegen, maar hoe zijn de zijkanten van de ren, kan daar genoeg lucht door?

dan denk ik dat het wel kan, mits het een plaat is die niet heel warm wordt, zoals plastic,

want dan gaat het echt broeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .