Ga naar inhoud

Konijn eet gras inplaats van hooi?


cleo+jappany

Aanbevolen berichten

Ik heb pas een ren aan mijn hok gebouwd, als voorbereiding op het tweede konijn na de meivakantie, en zodat Luca gras kon eten wannneer ze wou. Maar nu raakt ze haar hooi niet meer aan, en eet ze de hele tijd gras, ze is wel gewend aan gras, maar kan het kwaad dat ze gras eet inplaats van hooi, of moet ik trucjes gaan verzinnen om haar weer aan het hooi te krijgen, of zal het gewoon de nieuwigheid zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gras is niet gedroogd dus slijt de kiezen niet en dan kan ze haken aan de kiezen krijgen, hooi is nootzakelijk.mijn konijn laat ik overdag los dus kan ze gras eten maar 's nachts zit ze in d'r hok en eet ze hooi, je kunt e.v kruiden door het hooi heen doen of kruidenhooi kopen, mischien eet die het dan wel.of het is alleen in het begin zo dat die alleen nog maar gras eet maar dat later weer wat 'gewoner' wil gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn "gemaakt" om gras te eten. Dat hele gebitje is daar op ontworpen. Het is alleen wel zo dat het dan niet echt om ons mooie groente gazongras gaat, maar gras dat wel wat stugger etc is. Het is niet zo dat het heel slecht is dat ze dit gras veel eet, in de zomer doen mijn konijnen dat ook en eten ze ook minder hooi, maar ik zou toch proberen haar ook hooi te laten eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MENSEN ik heb een vraag,

Ik heb een vrouwtjes konijn een dwerkonijn en die is tussen de 5 e 6 maand ik heb ook een mannetje en ze we hebben duseen nestje het is ons eerst nestje.

Kan dat eerste nestje overleven aangezien het vrouwtje maar 5 à 6 maanden oud is en het is ons eerste. PS ze zijn dinsdag 5 april geboren en tot nu toe beweegt het stro nog?

ANTWOORD SNEL !!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MENSEN ik heb een vraag,

Ik heb een vrouwtjes konijn een dwerkonijn en die is tussen de 5 e 6 maand ik heb ook een mannetje en ze we hebben duseen nestje het is ons eerst nestje.

Kan dat eerste nestje overleven aangezien het vrouwtje maar 5 à 6 maanden oud is en het is ons eerste. PS ze zijn dinsdag 5 april geboren en tot nu toe beweegt het stro nog?

ANTWOORD SNEL !!!!!!

open een topic in "hulp bij onverwachte nestjes" ...?

Alhoewel ik niet echt denk dat dit onverwacht is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de tip gebruiken van s'avond het hok dichtdoen, en kijken of het dan weer toeneemt. S'avond zijn onze katten ook niet buiten, dus kunnen ze de tuin niet verdedigen van vreemde katten, dan is het misschien ook veiliger voor luca om in het hok te zitten.

Dankjewel voor de snelle reacties. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi is zeker belangrijk. Gras is goed, maar niet teveel. Hooi is moeilijker te verteren en daarom zo belangrijk. Gras is vrij makkelijk te verteren dus hoeven de darmen minder te doen. Ik heb weleens m'n konijn te lang op het gras laten zitten en toen had ze een verstopping gekregen. In de natuur zoeken ze juist de taaie harde grassen op en eten ze niet vers/groen/mals gazongras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .