Ga naar inhoud

Gemengd voer


mijnJohanna

Aanbevolen berichten

Laat ik maar met de deur in huis vallen

Ik heb een geweldig konijn, Achilles, maar het probleem is dat ik gemengd voer moet geven, wat gewone biks eet hij niet. Ik heb al geprobeerd om het in het gemengd voer te stoppen, maar niks wil werken. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat hij gewoon biks wil eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in gemeng voer zit toch ook biks?

welk merk voer je bij de opvang voeren ze gemeng voer van hopefarm trio. dat moet wel een goede zijn.

maar ik geef zelf toch de voorkeur aan biks.

In gemengd voer zit inderdaad Biks, maar dat is nou juist wat hij er niet aan eet

En dat heeft hij wel nodig. En als ik iets anders aan voer wil geven, vinden mijn ouders het toch niet goed. Zij houden lang niet zo veel van dieren als ik

Zij denken: Huisdieren, goed, maar dan alleen buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf voer ik SienceSelective en Hopefarms biks.

Heb zellf ook kieskeurige konijnen, meestal laten ze de hopefarms biksjes liggen en eten als eerste de Sience Selective.

Heb je de Sience Selective al eens geprobeerd?

Je moet btw rustig over gaan op ander voer, en niet ineens ander voer gaan voeren.

Eet je konijn wel genoeg hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met mijn vorige konijnen het zelfde probleem, steeds als ik ze biks aanbood deden ze er niets mee.

Misschien kun je proberen om een los zakje biks te kopen en daar eerst een heel klein beetje mee te mengen in het gemengde voer.

Zo komt er steeds meer biks en moeten ze het wel gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar waarom mag je niet van je ouders ander voer geven,

biks is niet duurder.

We halen altijd voer bij de Welkoop. Ik heb gemengd voer, want anders dan dat eet hij niet. Hij eet alles, behalve de biks. Ik kan wel gewoon biks geven, maar dat eet hij toch niet. En als ik vraag om ss of andere te halen, dan vragen ze waarom. Dan zeg ik, Dat eet hij misschien wel, want dit eet hij niet. Dan zeggen ze: Het is maar een konijn. Hij moet dit maar eten.

Jullie hebben maar makkelijke ouders dat jullie twee konijnen, of meer mogen, maar zelfs dat mag ik niet. Ze houden allebei niet zo van dieren als ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de biksjes echt niet op wil eten moet je hem gewoon gemengt voer geven, hij zal dan de lekkere stukjes eruit laten en de biks laten staan. Als je dan de biks in het bakje laat, en het gewoon bijvoert met wat gemengt voer komt er steeds minder lekkere brokjes en steeds meer biks. En hij heeft dan minder te eten dus zal hij vanzelf aan het biks moeten beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, geef hem één klein (!) handje gemengd en hij krijgt niet eerder nieuwe, dan wanneer ALLES op is. (Hooi natuurlijk wel aldoor aanvullen.)

Of beter, weeg je voer af en geef hem niet meer dan 25 gram per kg.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .