Ga naar inhoud

welke voeding, hoe vaak, wanneer.


Claudiaa

Aanbevolen berichten

Ik ben ook erg benieuwd!

Is dat inmiddels ook rond dan, dat ze het bij jullie kunnen kopen? Of bestel je het dan zelf ook uit Engeland via THE ofzoiets nog? Dacht dat Nadine daar toen mee bezig was toch?

Ik heb nog geen contact gekregen met de sales afdeling daar. Het word wel al in duitsland verkocht dus misschien moet ik daar nog eens achteraan gaan.

Ik zal je anders vrijdag wat meegeven kun je eens kijken of je het wat vind etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wat ik een paar weken terug per mail ontving van HopeFarm:

De Hope Farm voeders zijn puur natuur en bevatten geen synthetische geur-, kleur en smaakstoffen. Aan de konijnenvoeders is geen vitamine C toegevoegd. Melasse is een ingrediënt die gebruikt wordt als bindmiddel in de brokjes. Dit is een bijproduct van de suikerbereiding.

Hieronder een korte toelichting per product:

Hope Farms Rabbit SuperTrio is een gezonde voeding met waardevolle grondstoffen en smakelijke ingrediënten zoals granen, zaden en vers geoogste luzerne (meer dan 45%). Deze voeding bevat alle benodigde vitaminen en mineralen om (dwerg)konijnen in goede conditie te houden. Voor een optimale spijsvertering zijn extra vezels toegevoegd. De grondstoffen zijn met zorg geselecteerd en komen overeen met wat (dwerg)konijnen ook in de natuur vinden.

Voor jonge dieren en kleine rassen is er ook Rabbit Super Junior. Dit is een kleinere 4 mm brok. Qua samenstelling is deze gelijk aan de Rabbit SuperTrio.

Samenstelling:

Gedroogde voedergewassen, graan, graan (bij)producten, (bij)-producten oliehoudende zaden, vezelrijke producten, (bij)producten suikerbereiding, mineralen en vitaminen, oliën en vetten.

Beknopte analyse:

Ruw eiwit 14,0 % Ruwe vet 3,0 %

Ruwe celstof 18,0 % Ruwe as 8,5 %

Calcium 0,8 % Fosfor 0,5 %

Vitamine A 15 000 IE/kg Vitamine E 40 IE/kg

Vitamine D3 1 200 IE/kg

Hope Farms Rabbit Select is een gezonde, gemengde premium mix met waardevolle grondstoffen en smakelijke ingrediënten zoals granen, vers geoogste luzerne en wortelen. Deze mix bevat alle benodigde vitaminen en mineralen om (dwerg)konijnen in goede conditie te houden. Voor een optimale spijsvertering zijn extra ruwe vezels toegevoegd. De grondstoffen zijn met zorg geselecteerd en komen overeen met wat (dwerg)konijnen ook in de natuur vinden.

Samenstelling:

Plantaardige bijproducten, granen, zaden, groenten, mineralen, oliën en vetten.

Beknopte analyse:

Ruw eiwit 15,0 % Ruwe vet 4,0 %

Ruwe celstof 14,0 % Ruwe as 6,5 %

Calcium 0,8 % Fosfor 0,4 %

Vitamine A 10 000 IE/kg Vitamine E 35 IE/kg

Vitamine D3 1 000 IE/kg

Specifiek voor jonge (dwerg)konijnen is er nu Rabbit Junior Select met meer eiwit voor de groei en de ontwikkeling van spieren en vacht. Hope Farms Rabbit Junior Select is een gezonde, gemengde premium mix met waardevolle grondstoffen en smakelijke ingrediënten zoals granen, vers geoogste luzerne en wortelen. Deze mix is aangepast aan de voedingsbehoeften van jonge (dwerg)konijnen en bevat alle benodigde vitaminen en mineralen om ze in goede conditie te houden. Voor een optimale spijsvertering zijn extra ruwe vezels toegevoegd.

Samenstelling:

Plantaardige bijproducten, granen, zaden, groenten, vruchten, mineralen, oliën en vetten.

Beknopte analyse:

Ruw eiwit 15,7 % Ruwe vet 3,5 %

Ruwe celstof 12,7 % Ruwe as 7,3 %

Calcium 0,9 % Fosfor 0,4 %

Vitamine A 13 500 IE/kg Vitamine E 47 IE/kg

Vitamine D3 1 350 IE/kg

Rabbit Balance is een gezond, uitgebalanceerd menu en bevat alle waardevolle grondstoffen en ingrediënten die de dieren ook in de vrije natuur zouden vinden en waar ze dol op zijn. De geëxtrudeerde (knapperige) brokjes zijn allemaal gelijk van samenstelling. Je konijn kan dus niet selecteren en krijgt zo altijd de juiste voedingsstoffen, vitaminen en mineralen binnen.

Samenstelling:

Gedroogde voedergewassen, granen, suikerbereidingsproducten, oliezaad(bij)producten, mineralen.

Beknopte analyse:

Ruw eiwit 15,9 % Ruwe vet 2,5 %

Ruwe celstof 21,0 % Ruwe as 8,3 %

Calcium 1,0 % Fosfor 0,5 %

Vitamine A 10 000 IE/kg Vitamine E 40 IE/kg

Vitamine D3 1 000 IE/kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hope Farms Rabbit SuperTrio is een gezonde voeding met waardevolle grondstoffen en smakelijke ingrediënten zoals granen, zaden en vers geoogste luzerne (meer dan 45%). Deze voeding bevat alle benodigde vitaminen en mineralen om (dwerg)konijnen in goede conditie te houden. Voor een optimale spijsvertering zijn extra vezels toegevoegd. De grondstoffen zijn met zorg geselecteerd en komen overeen met wat (dwerg)konijnen ook in de natuur vinden.

Voor jonge dieren en kleine rassen is er ook Rabbit Super Junior. Dit is een kleinere 4 mm brok. Qua samenstelling is deze gelijk aan de Rabbit SuperTrio.

Samenstelling:

Gedroogde voedergewassen, graan, graan (bij)producten, (bij)-producten oliehoudende zaden, vezelrijke producten, (bij)producten suikerbereiding, mineralen en vitaminen, oliën en vetten.

Beknopte analyse:

Ruw eiwit 14,0 % Ruwe vet 3,0 %

Ruwe celstof 18,0 % Ruwe as 8,5 %

Calcium 0,8 % Fosfor 0,5 %

Vitamine A 15 000 IE/kg Vitamine E 40 IE/kg

Vitamine D3 1 200 IE/kg

Geldt die samenstelling nu voor de Junior of voor beide brokken? In dat geval zit er minder calcium in dan eerst. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder kwam ineens thuis met een 350 gr zakje HF rabbit balance

Vezelgehalte 21 %

Calcium 1.0%

ruw eiwit 15.9

Ik vond de calcium iets te hoog.

ik ga het niet gevenn. nouja, als snack misschien, maar niet als vast voer.

Het zijn ''platte'' biksschifjes met een paar oranje stukjes.

Is dit het nieuwe voer? ik heb het nooit eerder gezien.

aangepast door Garfield
iets vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

vind het ook niet geniaal. die kerel was er weg van want het zou vee lbeter zijn dan SS. Moet eerlijk zegge ndat ik al tege ndie man vertelde dat ik er weinig van geloofde.

Volgens hem was diegene die eerst bij SS verantwoordelijk was voor productontwikkeling overgestapt naar HF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Saf: Iemand kan inderdaad overstappen naar een andere werkgever, maar dan hoeft dat voer natuurlijk niet perse beter te zijn ;) Dus misschien is het verhaal wel gedeeltelijk waar.

Het voordeel aan HF supertrio vind ik dat het 100% natuurlijk is. In SS zit toch nog 1 of 2 chemische stofjes. Ik zelf persoonlijk reageer op een aantal chemische E nummers in onze voeding. Mijn oudere hond ook. Vandaar dat ik het eten van al mijn dieren op de kop heb gezet naar een zo natuurlijk mogelijke voeding ;)

De konijnen krijgen nu HF, groente en kruiden (natuurlijk ook hooi).

De honden krijgen vlees.

De poes krijgt brokken met 80% vlees (gewoon vlees moet ze niet..).

De honden en poes zitten nu al langere tijd op deze gezondere voeding en het is opvallend hoe hun ontlasting en vacht veranderd zijn in positieve zin..

De konijnen zijn nog niet eens een week op hun nieuwe voeding, dus daar kan ik nu nog niets over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha.

Overstappen hoeft zeker niet beter te zijn. Ik heb ook geen idee of het verhaal waar is eigenlijk het is van horen zeggen.

Mijn konijnen vind de HF super trio niet lekker (ik ook niet trouwens) het blijft in elke combi altijd als langste liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag, dat jullie het hier hadden over een nieuwe brok van HF. Iemand, Saf geloof ik, dacht dat HF Select de nieuwe brok was en de HF Balance al langer bestond. Het is, volgens mij, precies andersom. De Rabbit Select is het gemengde voer van HF en bestaat al langer. De Balance is de bruine platte brok met de oranje wortelpuntjes ertussen. Deze lag half vorig jaar bij Jumper voor het eerst in de schappen. Zo'n kleine zak van iets van 250 gram voor de introductieprijs van €1,00. Ik heb hem toen gekocht, maar geef het alleen af en toe als snoepje vanwege het hoge eiwitgehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .