Ga naar inhoud

Rozig ding bij Boris' ( ram )achterste


BorLot

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

vanochtend keek ik bij het hok van mijn konijn naar binnen en zag dat er een rozig ding aan zijn achterste hing. Vanmiddag weer kijken en hing er nog steeds. Boris is zondag 1 jaar geworden, en toen hij in de ren lag zag ik ook wel iets zitten, maar niet gelijk op doorgedacht. Ik denk dat het iets te maken heeft met zijn geslachtsorgaan, aangezien het een beetje op een 'zakje' lijkt. Maar ik heb dit dus echt nog nooit dit bij een konijn gezien. Zelf lijkt hij er geen last van te hebben, hij springt gewoon lekker door zijn hok en eet/drinkt goed. Is er iets aan de hand??

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een keer bij de dierenarts gezeten voor niks, want ik dacht ook dat zijn ballen ontstoken waren. Ballen kunnen

wel 5 centimeter in doorsnee zijn, bij een Vlaamse reus waarschijnlijk nog groter. En ze kunnen rood-paars-blauw zijn, en

als het warm is (en dat is het sinds twee dagen) laten ze hun ballen naar buiten hangen. Anders trekken ze ze naar binnen en

zie je er weinig van. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of je ze kan zien bungelen tussen hun pootjes als ze hoppen. Is hij niet

langharig, het kan ook een vervilte knoop in zijn vacht zijn. Ik haal er hier soms knopen uit joh, echt groot, die zie je dan niet

omdat ze op hun buik zitten bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij warmer weer gaan de ballen ook meer van het lichaam af om de themperatuur van het spulletje zo optimaal mogelijk de houden. Is het koud houden ze het zaakje dicht bij het lichaam om het warm te houden en als het warmer is (en het lichaam dus ook) gaat het wat verder van het lichaam af zodat het niet te warm wordt en de kwaliteit van goedje achteruit gaat (en de kans op voortplanting dus kleiner wordt) Dit werkt in ieder geval bij mensen zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, misschien kun je er een foto van maken, dat zou helpen! Knip het er niet af zou ik zeggen, tenzij je zeker weet dat

het een knoop is. Kun je hem niet gewoon oppakken en even voelen? Ja het is zijn mannelijkheid maar mannen moeten

ook wel eens naar de dokter toch. Kijk, als het wel een ontsteking is, kun je het beter zo snel mogelijk weten, voor hij

ophoudt met eten. Eten doet ie wel, neem ik aan? Nou sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb er dus net een foto van gemaakt. Nu ik het zo zie zijn het niet meer echt twee zakjes maar eerder twee flapjes. Ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen. En ik zie trouwens ook geen 'balletjes' meer in de flapjes zitten, die ik eerder wel zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihih, ziet er niet uit zeg! Nou ziets heb ik nog nooit gezien maar ik heb ook bijna alleen maar voedsters. Een ram heb ik

en die zit in eenzame opsluiting omdat ie anders al zijn zusjes bevrucht. Ik vind het er niet normaal uitzien maar zoals ik al

zei heb ik al een keer voor niks bij de dierenarts gezeten. Zijn dat dan de zakjes waar de ballen inzitten, en die ballen heeft

ie dus ingetrokken? Waarom trekt hij die niet ook in dan? Is het de hele tijd zo? Vreemd hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo van die flapjes heb ik ook nog niet gezien.

Ik heb ook een keer de da gebeld en toen bleken het ook gewoon zijn balletjes te zijn haha Had nog nooit zulke grote bij konijnen gezien..bij me andere "ram" zag ik ze nooit..maar ja naderhand bleek ook wel waarom haha..hij bleek een zij te zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .