Ga naar inhoud

Antibiotica druppels.


margreetje84

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Na de opratie aan het oogje van Sidney hebben we antibiotica druppels meegekregen.

Deze moeten we met een spuitje in haar mond doen, alleen vertikt ze het :-)

We hebben het ook a geprobeerd 'onder dwang' (wat klinkt dat naar...) in een handdoek, maar het lukt ons echt niet.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt maar weer :whistle2:

Groetjes Margreet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat is wel vervelend.. ik moet mijn Bunny'tje ook elke dag AB geven voor zijn cuniculi, hij begint ook al wat tegen te spartelen, maar meestal gaat het nog vlot (hij is dan ook niet van de grootste en niet meer van de jongste). Maar ik vroeg het mij ook wel al af, hoe het nog anders of beter zou lukken.. tips zijn welkom natuurlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je haar in een handdoek rolt en dan tegen je aanhoudt ja hand op haar koppie houd

en iemand anders het spuitje aan de zijkant in haar bekkie duwt lukt het dan ?

zo doen wij het met onze fr hangoor was ook moeilijk om medicijnen bij haar binnen te krijgen

op deze manier lukte het wel

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hier zijn we dan :yes: op deze manier is het me bij elk konijn altijd nog gelukt. Doordat je hun hoofdje vast hebt (en goed vast, niet net aanraken) en iets omhoog tilt met je handen over de ogen weten ze dat ze geen kant op kunnen. verder druk ik mijn duim en wijsvinger tegen de wangen zodat het bekje een beetje open gaat. En of ze het nou leuk vinden of neit. Die medicijnen hebben ze niet voor niks. Het MOET erin. dit kunnen zij zelf niet bedenken dus moet jij dat voor ze doen. Jij bent de baas en wat jij wilt gebeurd op dat moment. Dat is wat ik erbij bedenk. Eventueel kan er nog iemand de achterkant van het konijn vasthouden zodat hij neit achteruit kan lopen.

>http://www.youtube.com/watch?v=pB4Z2V_3Yo0

Het is niet dat Max nou zo mak is. Dat hij het er echt niet mee eens is zie je ook als hij een snoepje mag pakken. hij is boos op de snoeptrommel. :P

Normaal gesproken doe ik het wat sneller, maar dan was het niet goed te zien op het filmpje.

In het geval van Sidney moet je wel even oppassen voor haar ontstoken oogje. maar op deze manier komt het niet echt druk op het oogje maar meer op de wangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met een bol tijm. Ik neem dan van die niet-houtige tijm een grote pluk, die draai ik tot een bol. Dan spuit ik

de druppels in die bol en kneed het erdoorheen. Ik gebruik Doxoral en daar hoef je maar 0,5 ml per keer van te geven, is

heel weinig. Hoop dat je er iets aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met een bol tijm. Ik neem dan van die niet-houtige tijm een grote pluk, die draai ik tot een bol. Dan spuit ik

de druppels in die bol en kneed het erdoorheen. Ik gebruik Doxoral en daar hoef je maar 0,5 ml per keer van te geven, is

heel weinig. Hoop dat je er iets aan hebt!

hoe weet jij de dosering die ts moet geven? Dat jij 0.5 moet geven wil nog niet zeggen dat elk konijn 0.5 moet hebben. Medicijnen gaan op gewicht van een dier. Een dwergje moet vanzelfsprekend minder hebben dan een vlaam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij onze konijnen altijd goed werkt is mengen met geprakte banaan en dit laten eten van een schoteltje. Zonder stress en ze vinden het heerlijk.

Groetjes Erika

Ik heb dit eens geprobeerd vanmorgen, ging heel snel naar binnen :D. Ben alleen bang dat hij het rap beu gaat zijn, zo 2x per dag, maja dan pak ik eens ander fruit ofzo, of brood zoals hier gezegd geweest is ;). ThQ voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .