Ga naar inhoud

Konijn heeft vraatzucht?


IRS

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik vind dat mijn konijn echt overdrijft als het gaat om eten.. Krijg soms het gevoel dat hij honger lijd ofzo.. als ik met iets ritsel (zoals zak chips) dan zit hij helemaal hyper voorin de kooi.. Als ik hem eten geef, grist hij de voederbak uit mijn handen waardoor er veel op de grond valt. Als ik hem even een beetje van zijn stick geef trekt hij zo hard in de hoop de hele stick te bemachtigen.. Als ik hem een hele bak voer geef, vreet hij het in 1 keer op.

Sorry maar dit ken ik niet van de konijnen die ik had uit het verleden.. Waarom doet hij zo bijna 'een moord voor eten'?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dat gaat ook bij mijn konijn hoor!!!

ik heb een zwarte en een gevlekte,

de gevlekte eet alles van de ander op!!

daarom laat ik eerst de ander eten tot hij bij de bak weg gaat.

en dan doe ik de ander als ik vind dat hij genoeg heeft gegeten

haal ik de voerbak weer weg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's hier ook het geval!

Eerder ook nooit gehad bij konijnen, maar die kregen onbeperkt voer. Dan is het niet echt iets om naar uit te kijken, het staat immers toch de hele dag voor je neus, bovendien leren de meeste konijnen dan zelf wel min of meer maat houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een volkomen normaal, kerngezond konijn hebt met zoals de meeste konijnen een idiote trek als het gaat om eten.

Mijn konijnen hebben dit ook, ze worden echt helemaal gek als ze de sleutel van de buitendeur horen, dan zijn ze er al van overtuigd dat ze wat te eten krijgen. Ik heb de voerbakjes aan de deur gehangen omdat ze die altijd uit mijn handen trokken, of van de trap afgooiden. Nu gaat Floortje in die bakjes zitten zodat ze zeker weet dat ze niks mist. Moet je voorstellen, doe je het deurtje open, trek je een konijn mee naar buiten die dan doodleuk op de bakjes blijft zitten. Je lacht je rot..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een volkomen normaal, kerngezond konijn hebt met zoals de meeste konijnen een idiote trek als het gaat om eten.

Mijn konijnen hebben dit ook, ze worden echt helemaal gek als ze de sleutel van de buitendeur horen, dan zijn ze er al van overtuigd dat ze wat te eten krijgen. Ik heb de voerbakjes aan de deur gehangen omdat ze die altijd uit mijn handen trokken, of van de trap afgooiden. Nu gaat Floortje in die bakjes zitten zodat ze zeker weet dat ze niks mist. Moet je voorstellen, doe je het deurtje open, trek je een konijn mee naar buiten die dan doodleuk op de bakjes blijft zitten. Je lacht je rot..!

Whahahaha! Filmpje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet zo gevaarlijk was maakte ik er zeker een filmpje van, haha!

Nadeel is alleen dat ik voortaan dus met 1 hand het deurtje opendoe en dan met mijn andere hand meteen Floortje vastpak om te voorkomen dat ze een meter naar beneden valt, en dan moet ik ook nog die brokjes in dat bakje zien te krijgen terwijl Sjaak dan ook denkt: als ik niet vlug ben krijg ik niks meer, dus die klimt dan met de voorpoten op het randje van de deur, dus kom ik echt een hand te kort om te filmen. :mdr:

Maar nee hoor Missbroekie, jou konijnen zijn zeer zeker niet de enige.

Hier is het iedere dag net alsof ze totaal verhongerd zijn. Terwijl ze toch echt iedere dag 2 x brokjes krijgen, altijd hooi hebben, en ook nog groenten eten.

aangepast door sjaak en floortje
Link naar reactie
Delen op andere sites

HĆ©Ć©l herkenbaar ! :mdr:

Pippa en Toby hebben een voerbakje van zo'n 10 cm doorsnede voor hun biks.

Wanneer ik met hun biks arriveer, steekt Pippa haar volledige snoetje in dat bakje, om toch maar niets te missen, gevolg : ik heb gewoon geen plaats om daar nog biks bij te doen...

Dan beginnen we een spelletje zo van, ik duw haar snoetje even opzij, zij steekt onmiddellijk haar snoetje terug in 't bakje en opnieuw en opnieuw.... tot ik snel genoeg ben om de biks erin te doen.... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .