Ga naar inhoud

wormen ontdekt, hoelang panacur houdbaar?


Engeltjes farm

Aanbevolen berichten

ik heb net bij de FH weer ontdekt dat de dame weer wormpjes heeft,

toevallig zag ik het gelukkig net.

in augustus heeft ze dit ook gehad en toen behandeld met panacur,

hiervan heb ik nog een dicht potje staan, mijn vraag is kan ik dit gebruiken?

is dit nog goed, potje is gewoon nog dicht en niet open geweest of moet ik naar de da weer nieuwe halen?

dat word weer een gevecht pffft :bad:

en de ex heer die bij haar zit moet ook behandeld toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de houdbaarheidsdatum op het flesje nog niet is overschreden kun je dat nog geven.

Hoe lang heb je de vorige keer behandeld als ik vragen mag? Het is wel verstandig om 4 weken te behandelen. Welke Panacur heb je? De vloeibare of een andere soort? Je ex-ram zou ik ook voor de zekerheid mee nemen. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de houdbaarheidsdatum op het flesje nog niet is overschreden kun je dat nog geven.

Hoe lang heb je de vorige keer behandeld als ik vragen mag? Het is wel verstandig om 4 weken te behandelen. Welke Panacur heb je? De vloeibare of een andere soort? Je ex-ram zou ik ook voor de zekerheid mee nemen. Succes!!

bij wormen is 2 weken voldoende.

zeker ook je ram meenemen. en mocht je nog katten en honden hebben kun je die ook meenemen (althans dat heb ik wel gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij wormen is 2 weken voldoende.

zeker ook je ram meenemen. en mocht je nog katten en honden hebben kun je die ook meenemen (althans dat heb ik wel gedaan)

Foutje... ik was nog niet zo lang wakker maar het is inderdaad 2 weken alhoewel er nu al wel 4 weken wordt geadviseerd volgens mij door Wilhelminapark. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je dat nog wel kunt gebruiken hoor. Volgens Cindy was het ook heeel lang houdbaar?

Zeker meneer mee behandelen en ook zeker 2 weken, anders heeft ze straks weer wormpjes.

Wilhelminapark schrijft dit erover ophun website:

Therapie

We behandelen de konijnen met Panacur (= Fenbendazol). We gebruiken hiervoor Panacur suspensie 2,5%.

Gedurende 14 dagen laten we de konijnen Panacur geven. Onze ervaring is dat een 3 daagse kuur die na 2 weken herhaald wordt niet voldoende sterk werkt. Verklaring hiervoor is dat de wormen voornamelik in de blinde darm (het caecium zitten) en niet in de dunne of dikke darm. De darmwerking van de blinde darm is gescheiden van de andere darmdelen, en dit heeft als gevolg dat het ontwormingsmiddel daar niet altijd terecht komt.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb hier ook maar per toeval 2 piepkleine wormpjes gevonden en verder nooit weer wat gezien. Als het goed is zie je de dag na de eerste behandel dag wel bdk's met wormen liggen. Maar ook die heb ik niet gevonden (of niet goed gezocht of ze hebben het toch opgegeten). Succes met de panacur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de info allemaal!

gelukkig dat ik ze nu weer zag dan en dat ik het dus weet,

ik weet dat preventief behandelen steeds vaker gedaan word maar

9 konijnen 30 dagen lang behandelen is veel werk en doe je niet even zomaar maar

aan de andere kant als je de wormpjes dus alleen per toeval ziet wil het dus niet zeggen dat

de anderen er geen last van kunnen hebben zucht.........

stomme wormen en over paar maandjes weer die stomme groene vliegen grrrrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .