Ga naar inhoud

verstopping


jolanda1965

Aanbevolen berichten

mijn konijn heeft al een paar dagen last van kettingkeutels en kleine droge keutels

ik geef haar nu 3 keer per dag vers ananassap af en toe een spuitje met water en nat groenvoer, dat eet ze wel op en soms wat hooi alleen de biks moet ze niet echt

ze is nog heel levendig, erger nog als normaal juist lijkt wel

ik heb contact gehad met de dierenarts, want ik heb hier nog metocloral en caprofen liggen omdat ze al eerder verstopping heeft gehad, maar hun vonden dat ik daar beter mee kon wachten

hoe lang duurt het voordat die ananassap goed zijn werk gaat doe, haar eetlust lijkt wel iets beter, ik ben er sinds gisteren mee begonnen

heeft iemand nog meer tips, ik denk dat ze zo verstopt is door de haren want ze is heel erg in de rui op het moment

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk zou wel Metocloral geven en ook een laxeermiddel. Die dingen heb ik altijd in huis omdat Binky traagwerkende darmen heeft. Ik weet niet of je groenten geeft maar die zou ik ook goed nat geven. Vocht is erg belangrijk bij een verstopping. Hou je konijn goed in de gaten want er kan ook gas komen. :( Biks zou ik even achterwege laten als ik jou was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker groenvoer geven, laxatract halen bij de dierenarts.

Stopt ze met eten gelijk naar de dierenarts voor pijnstilling.

Konijn nu geen bix geven. als ze groen blijft eten moet het met 3 dagen opgelost zijn, wortel is ook prima.

Hou de keutels in de gaten! keuteld ze niet meer darmstimulering geven ciseral, metocloral.

Vaak als ze nog wel eten kun je het met groenvoer oplossen als je snel bent, oorzaak is toch een tekort aan vocht in het lichaam.

Soms is de water fles lek ect...of weigerd het konijn simpel te drinken, dus een waterbak is niet overbodig dan.

Liever geen dwang voer geven, een konijn weet percies of ie kan eten ( volheid maag) dan kun je beter pijnstilling gebruiken dat het konijn toch zelf weer gaat eten.

Met dwang voeren in deze gevallen barsten veel al de maag open....einde leven konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vandaag wat metocloral gegeven , en ik geef idd zoveel mogelijk groenvoer, merk dat ze net veel hooi heeft gegeten, ik kijk het vandaag nog even aan of het beter gaat met haar en anders maar even naar de dierenarts, ze eet nog wel redelijk, maar ik merk dat ze heel snel vol zit dus denk dat ze aardig verstopt zit, en ik zal de biks dan vandaag maar even niet doen, geef haar wel wat water met een spuitje want ze drinkt niet heel erg veel merk ik en vocht is nu wel superbelangrijk denk ik, ik zal haar eens een bakje water geven misschien dat dat nu even beter gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die haren is drama , mijn hele huis zit onder, het is echt heel erg nu, ik probeer haar zoveel mogelijk te borstelen en daarna nog een ruikam erdoorheen, ben er ook van overtuigd dat het door de haren komt hoor, dit is zo een konijn wat ook nog eens alles aflikt dus ze krijgt gewoon heel veel haar binnen

maar dat prozyme waar is dat te krijgen, en wat is nu het beste middel om verstopping te verhelpen, ik heb nu metocloral maar ik zie vaak verschillende medicijnen voorbij komen, ik wil nl altijd iets in huis hebben voor dit soort gevallen, ze is trouwens behoorlijk hyper dus ik denk dat het wel meevalt met haar, zal ook even wat hooithee maken, alle beetjes helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch net even naar de dierenarts geweest, ze begon juist minder te eten, volgens de dierenarts had ze gasvorming erbij, dus daar heeft ze een injectie voor gehad en een injectie voor pijnstilling

ik moet even gaan dwangvoeren en doorgaan met de metocloral en caprofen, maar ze heeft ook gelijk de kiezen bekeken en daar zag ze minimale haakjes op dus als dit opgelost is dan moeten we dat nog even in de gaten houden

als het maandag niet beter gaat dan moet ik terugkomen en dan gaan ze eventueel een rontgenfoto maken

ik zag net wel dat ze af en toe wat hooi at en een klein stukje andijvie, dus heb goede hoop dat het goed komt, ze is nog niet helemaal versufd alleen het eten en drinken gaat nog niet echt lekker

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee het heette anders ze heeft 2 injecties gehad ik zie op de bon primidial/ rimadyl/baytrill, zakje critical care en metrocloral drops en caprofen moet ik nog even mee doorgaan, maar ik moet zeggen ze knapt wel weer op vergeleken met een paar uur geleden, ze heeft net een stukje andijvie op en ik zag er al wat hooi eten en ze rent weer door de kamer dus even afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh het was trouwens primperid, had het verkeerd gelezen, ja maar er zat denk zo weinig in haar buik dat er niet zoveel te laxeren viel, dus ik denk dat ze daarom even met dwangvoeding is gestart om te kijken of de boel dan een beetje los komt , oh en ik moest worteltjes baby voeding halen om bij te voeden, dus laten we hopen dat het goed komt, het ziet er nu al een beetje beter uit dus komt vast goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .