Ga naar inhoud

Lilly, na castratie blijft koud en wil niet eten


Jessiica

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja de titel zegt het al, ze wil niet eten en is koud.

ik krijg haar maar niet warm wat ik maar doe,

drinken doet ze wel,

medicijnen neemt ze niet aan! :(

drinken is goed, dat doet ze dus al!

eten gaat heel langzaam, darmpjes moeten een beetje op gang komen met ciseral en dwangvoeding, dan zijn de darmpjes op gang en zal ze zelf ook weer gaan eten.

Je zegt, medicijnen neemt ze niet aan. Hoe geef je de medicijnen en welke medicijnen geef je allemaal.

Waar zit ze en met welke bodembedekking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gelukkig drinkt ze wel wat indd.

ze ligt er echt zo bij van, ik wil niet meer, met haar half oogjes dicht.

op dit moment probeer ik het met haar kontje tegen de kooi te hebben en dan mijn arm om haar heen en dan haar hoofdje vast houden, maar helaas ze komt er elke weer onderuit, oppakken kunnen we haar ook helemaal niet :( ik geef haar carprofen, kreeg van een ander dierenarts die ik net belde te horen dat ze ook antibiotica moet hebben? dat heb ik eerlijk gezegt nooit van gehoord als dat wel zo is heb ik dat wel in huis gewoon, ik heb haar geprobeerd ciseral te geven maar dat lukt ook helemaal niet :s

ze zit in een hoekje van de ren nu heb ik een warme kruik tegen haar aangelegt maar daar zal ze snel weer vandaan huppelen. ze ligt op een fleecedeken ow ik mag van een ander dierenarts nu meteen komen dus zal dat ook doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft wel cisaral schrijft ze, maar Lilly wil het niet aannemen. Als ze echt helemaal niks wil, zou ik inderdaad terug naar de dierenarts gaan, zodat ze haar pijnstilling en darmstimulans via een injectie kunnen geven. Zonder pijnstilling zal ze zich waarschijnlijk alleen maar beroerder gaan voelen. En ze moet wel warm blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er niet zo'n fan van om medicatie door het water te doen. Denk dat dat niet nauwkeurig genoeg is, je weet niet hoeveel ze binnen krijgen. Bij een konijn dat gewoon eet is het nog wel een optie om het op iets lekkers te doen (brood werkt vaak wel goed, als het iets dikker spul is op appel ofzo) maar na een castratie of bij een ziek konijn werkt dat ook niet altijd. (Nou ja, bij een ziek konijn, bij een ziek konijn dat niet wil eten dan hĆØ, een gezond konijn krijgt in principe geen medicatie. Maar je snapt wat ik bedoel.)

Wat ook nog wel eens wil helpen is het op de pootjes/rond het snoetje te smeren. Da's vervelend, dat moet weg, dus dan gaan ze zich wassen et voilĆ .. maar ook hier geldt, minder nauwkeurig.. Wil je zeker zijn dat ze alles binnen krijgen is het in hun mondje spuiten nog de beste oplossing dnek ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen. Zeker in zo'n geval is het gewoon echt belangrijk dat ze genoeg pijnstilling binnenkrijgt en ze zal zo'n bakje water waarschijnlijk niet helemaal leegdrinken. In elk geval niet in korte tijd. Probiotica of dergelijke dingen door het water doen is wat anders, maar niet als het echt belangrijk is dat ze op tijd de juiste hoeveelheid binnen krijgen, dus bij antibiotica bij een ontsteking of snot of iets dergelijks of pijnstilling in gevallen als dit.

Natuurlijk is iets beter dan niets, maar in zo'n geval zou ik er zelf voor kiezen om naar de dierenarts te gaan zodat die het via een injectie kan geven. 't Is mij nog nooit gebeurt dat ik het er echt niet in krijg, maar anders zou ik dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen ben ik weer bij de DA geweest,

ze hebben beiden een injectie metacam gekregen.

Lilly wat darmstimulantie erbij.

nja deze 2 dames zijn best pittig hoor wij zijn dan niet zo super handig om het in hun mond te krijgen.

naja hopen dat ze snel eet, ze wast zich in ieder geval wel weer, en is al weer lekker nieuwsgierig, dat vond de DA ook een pluspunt.

Rose, nou uhja,, :P die sprong zo vanuit de tas die op de onderzoekstafel stond bijna 2 meter hoog en zo op de grond, de arme, ik dacht meteen die heeft wat gebroken, maar gelukkig niet :D wij 5 man sterk krijgen 1 kleine konijn niet eens te pakken gladde vloer; pittige dame, tsja :P naja de assistente kreeg haar gelukkig nog te pakken met een handdoek. en mevrouw Rose zit nu alweer lekker aan de kooi te knagen en te duwen dat ze eruit wil. maar daar wachten we nog even mee ;)

de injectie metacam, werkt dat ook maar 12 uur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha okee, dus ik moet me wat minder zorgen maken? ben nogal snel in de stress als het om mijn nijntjes gaat :$

ze zijn gister middag gecastreerd dus jaa nogal kort om weer top in orde te zijn.

Ja ze heeft zeker nog wel power enzoo om te protesteren :D

nu alleen nog goed vanzelf eten, ze heeft wel overal kleine keuteltjes in haar kooi liggen, dus de darmen werken wel.

Hahaha ja Rose was diegene die een scene schopte en lekker tralie knaagt, om haar maak ik me helemaal geen zorgen die doet alweer net zoals voor de operatie, lekker actief zijn. ze is ook lekker aan het genieten van haar witlof en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was precies hetzelfde. ik heb er een topic over: beau en jasmijn gecastreerd. Maar het klinkt goed en heel normaal hoor. Ik gaf ook per twee uur een lepeltje met wat critical care ( dwangvoeding ) erop, dan lukt ze er 1 of 2 ml vanaf en inderdaad witlof en loof van wortel....

Mijn 2 dames zijn vorige week gegaan en ik merk dat je hetzelfde reageert als ik en dat terwijl het helemaal niet nodig is. de goede zorgen wel, maar je te druk maken niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .