Ga naar inhoud

Konijntje met grote kale plekken op pootjes


Charlot

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik maak me een beetje zorgen over mijn konijntje, gisteren kwamen we erachter dat allebei haar voorpootjes aan de voorkant kaal zijn, toen ik haar verder nakeek bleek ook bij beide achterpoten de binnenkant helemaal kaal zijn. Ik heb meteen de da gebeld en die zei me dat ik het 2a3 maal per dag met verdunde betadine moest indeppen, misschien dat er een ontsteking was maar ik vind het erg vreemd dat het op zoveel plaatsen en zo een grote plekken zijn. Nu heb ik haar weer gedept met die betadine, zie ik dat op de buitenkant van de achterpoten en de heupjes ook kale plekken vormen en ook een plekje op haar rug. Ik zie dat ze er jeuk aan heeft voor de verderest is er helemaal niks aan de hand en trekt ze zich zelf die haren uit. Misschien heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt en kan me wat tips geven, hoe dat kan komen, of een konijn allergisch kan zijn voor bepaalde dingen. De plekken zien er een beetje droog uit en sommige stukjes zitten velltjes op(lijkt op roos). Ik ga straks voor de zekerheid toch maar even met haar naar de DA.

Groetjes Charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dankjewel maar ik heb eens gekeken op google en in discussies van jullie hier. Maar zo ziet het er helemaal niet uit. en het zit niet aan de voetjes zeg maar, maar echt aan de bovenkant van de pootjes. En de plekken zien er best gaaf uit alleen zitten er wat velletjes aan. ik probeer er anders eens een foto van de maken, dan kunnen jullie het zien.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt totaal niet als Sore Hocks (zere hakken -onder de voeten dus-)

Wel als mijt of schurft...jeuk, kale plekken, schilvers...

De dierenarts zal een beetje afschrapen, onder de microscoop leggen, zijn conclusie trekken en medicijnen voorschrijven indien hij iets ontdekt.

Dat zal dan waarschijnlijk iets van een injectie met Ivermectine geven of je een pipetje Stronghold meegeven, met een herhaling.

Het is wel besmettelijk voor andere konijnen.

Maak ook het hok goed schoon !

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal

Sorry voor deze hele erge late reactie. Ik ben met mijn konijntje naar de DA geweest en zij vertelde dat het een huidmijt was. Mijn ander konijn heeft het ook gehad maar niet zo ernstig. Ze hebben beide 2 prikjes gehad om de beestjes te doden en zijn nu weer helemaal beter en alle haren zijn terug gegroeit.

Sorry nogmaals dat ik niet meer gereageerd heb.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .