Ga naar inhoud

Snel een belangrijk vraagje


Margot

Aanbevolen berichten

Floortje wil net iets minder eten als anders. Ze heeft ook last van een beetje kwijlen... Omdat ik vanavond niet naar de DA kan zat ik te denken om haar cisaral te geven (een lichte dosis) zodat haar darmen vanacht zoiezo blijven bewegen. Is dit een goed idee?

Groetjes Margot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad vandaar dat ik hier even snel vraagje over had. Normaal gesproken zou ik deze vraag ook in dat topic stellen maar ik dacht dat ik zo wat sneller antwoord zou krijgen ;).

Ik heb namelijk nog maar een beetje pijnstilling... En omdat haar darmen een paar weken geleden (door haakjes) ook al stillagen wil ik daar nu geen risico meer op lopen. Maar pijnstilling zou beter zijn? Dan zal ik even kijken of ik hopelijk nog genoeg heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt voor de reacties! :)

Als ik de DA bel, geven ze dan gewoon pijnstilling mee of moet je konijn ook echt mee voor een consult ect? Mijn KKDA zit 45 min fietsen van mijn huis en t/m woensdag is er niemand thuis die me kan rijden naar de DA. Er zitten wel DA´s vlak bij mijn huis alleen die zijn niet KK dus daar ga ik liever niet naar toe voor behandeling. Zou ik die DA´s ook kunnen bellen en dit uitleggen (niet dat ik niet naar hun toe wil voor behandeling natuurlijk :P) zodat ik carprofen mee kan krijgen, of doen/mogen ze dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik kan het in ieder geval proberen ;). Dit soort dingen gebeuren ook altijd als je het niet kan gebruiken... (zoiezo kun dit niet gebruiken natuurlijk) Nu zijn net mijn ouders tot woensdag weg en kan ik niet naar de DA... Als het erger wordt dan ga ik uiteraard wel proberen om iemand anders te regelen om te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik ook nog aan kunnen denken ja! Bedankt voor de tip!

Waarschijnlijk wil wel een buurman of vriend ect mee maar voor als dat niet gaat zou ik dit ook nog kunnen overwegen! (ik weet alleen niet of mijn ouders dit goed vinden aangezien ze niet zo´n fan zijn van via internet ´afspreken`...) Ik heb net pijnstilling gegeven en ik zal morgen kijken hoe het gaat. Ze heeft net ook nog wat groenten gegeten + wat SS. Mocht ik nou geen pijnstilling kunnen krijgen van de DA, ik heb eens gelezen dat je een bepaalde asprine ook kan geven aan konijnen. Het moest er dan een zijn met een bepaald medicijn (asper...?). Weet iemand hoe veel je daarvan mag geven? Dit is even als laatste hulpmiddel, maar het is fijn om nu al even te weten van hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet aan dingen als aspirine beginnen.Ik denk zelf dat je gewoon de DA kan bellen en gewoon pijnstilling kan halen.

Misschien handig om dan voor alle zekerheid ook een zakje dwangvoer te halen en voor nood een potje olvarit eerste wortelhapje......

Ik had dat voor Ollie standaard in huis voor het geval dat meneer weer niet meer wilde eten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer heb ik ook standaart in huis, normaal pijnstilling ook maar ik was vergeten nieuwe te kopen toen Floortje het de vorige keer nodig had... Dom dom dom!

Dat van die asperine had ik, geloof ik, gelezen op deze site, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .