Ga naar inhoud

Mijn konijnen worden morgen ochtend gecastreerd, wat kan ik allemaal verwachten?


Hanneke88

Aanbevolen berichten

Ik zou hen na castratie nog een paar weken gescheiden houden, omdat het hier niet gaat om onvruchtbaar maken maar wel om de hormonen aan te pakken. En die blijven tot zes weken na de operatie. Eigenlijk nog langer, maar na zes weken is het meeste wel weg. En dan koppelen op neutraal terrein. Tamelijk veel kans dat het lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts zei inderdaad dat ik 8 weken moest wachten om ze bij elkaar te zetten..

ze worden in April een jaar, en als ze na die tijd niet samen kunnen hou ik ze gewoon appart en anders een keer 1 inruilen voor een vrouwtje..

maar ben heel gek met ze dus wil ze eigenlijk geen van beiden kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart houden als ze uiteindelijk toch niet samen gaan zou ik erg zielig vinden, konijnen zijn groepsdieren en ze zijn zo leuk samen en hebben elkaar echt nodig. Heb je geen ruimte voor eventueel een groep van 4 konijnen of 2 koppeltjes?

Ik hoop natuurlijk voor je dat het wel gaat lukken, maar het is nooit verkeerd om erbij stil te staan wat je gaat doen mocht het niet lukken.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker goed om over na te denken wat ik moet doen als ze niet samen kunnen vind het ook heel zielig als ze alleen blijven.

maar 4 konijnen word me echt te veel.. mijn man die had het er al over 1 konijn voelt zich best wel eenzaam (dat denken wij)

dus die zou dan wel een vrouwtje krijgen.

Het andere konijn is een heel vrolijk konijn, en volgens mij maakt hem het niet zoveel uit want hij krijgt heel veel aandacht en loopt ook bijna de hele dag rond.

Vind het wel spannend om 2 uur kan ik bellen hoe het is gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd hoe jou konijnen de castratie hebben doorstaan!

Mijn Willy ging vanochtend ook onder het mes al vraag ik me af of er wel iets gebeurt is, hij is ontzettend levendig en eet alsof het z'n laatste maaltijd is! Heeft er dus helemaal geen last van.

Wel jammer dat hij z'n baasje nu niet meer ziet staan :P Aan de andere kant ook wel weer fijn dat niet alles (maar dan ook echt alles) slachtoffer wordt van zijn paringsdrang :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .