Ga naar inhoud

Kenji eet niet meer


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klopt ik heb net nog met spoed een DA gebeld, maar daar vragen ze voor een weekend-consult 100,- .

En daarbij komt ook nog : onderzoeken, en mogelijke medicatie, injectie.

Dus we zouden zeker rond de 200 a 300 zitten...

En dat hebben we op dit moment even niet te besteden, i.v.m dat morgen pas het geld binnen is.

Ze mogen het niet op rekening zetten omdat daarmee in het verleden veel negatieve dingen zijn gebeurd.

Wel begrijpelijk, maar ook K***E..

De DA gaf wel aan, dat ze eigenlijk ook niks kon doen en dat het beter is als ik morgen mijn eigen DA bel.

Volgens haar dee ik al alles wat kon, en kreeg Kenji ook wat hij moet hebben.

Een consult rade ze ook af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat steeds slechter met kenji mag ze iets meer

metacloral geven? misschien dat het helpt?

Dit heb ik er over gevonden:

Toedieningswijze & dosering

SCHUDDEN VOOR GEBRUIK!

Uitsluitend voor orale toediening.

De dosering bedraagt:

Terrariumdieren en knaagdieren:

0,1-0,25 mg per kg lichaamsgewicht (= 0,2-0,5 ml per kg lichaamsgewicht),

3 tot 4 maal daags.

Het mag ook 4 keer, dan mag ze nog 1 dosering geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd hem warm! Met een kruik. Of zet hem bij de kachel.

Probeer hem eens op je schoot te leggen met zijn kontje wat hoger dan zijn kop. En dan zachtjes zijn buik masseren met je vingers. Als hij het prettig vindt, masseer je wat dieper.

Heb je ook een simethicone-middel in huis? Infacol, Equate, Ceolat? Dan kan je dat ook geven.

Een dierenarts zou hem aan een vochtinfuus kunnen leggen. Misschien kan je van iemand geld lenen voor een spoeddierenarts bezoek? Dan wel zorgen dat hij aan een vochtinfuus wordt gelegd, want aan een gewoon consult heeft hij nu niets. Gaat dat niet, geef hem dan met een spuitje regelmatig extra water. Water is nu belangrijker dan dwangvoer.

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze heeft verder niks...

Masseren doet ze nu constant, maar mag hij nou 1 ml per keer hij is 2 kilo...

Shit ze woont helemaal niet bij mij in de buurt, anders had ik wel infacol liggen.

Misschien iemand anders die wél in de buurt woont?

Anders blijft vocht toedienen (en medicijnen, persoonlijk zou ik het wel aandurven om ietsje meer carprofen en metocloral te geven in dit geval) en warm houden het belangrijkst.

Volgens gebruiksaaanwijzing van de metocloral mag een konijn van twee kilo dan maximaal 1ml per keer

aangepast door pechkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .