Ga naar inhoud

Gedrag is totaal veranderd.


Berendsen

Aanbevolen berichten

Zoals elke ochtend geef ik me konijnen even een beetje voer en aai ik ze meestal. Bij me bruine konijn gaat het meestal heel moeilijk omdat die me meestal wilt krabben.

Alleen sinds gisteravond doet die dat ineens niet meer. Hij zit gewoon heel stil, verroerd zich niet en staart alleen maar voor zich uit.

Elke zondag haal ik me konijnen uit het hoek om het natuurlijk te verschonen en rent die als gek rond door de garage maar toen ik hem uit het hok haalde bleef die alleen maar voor zich uitstaren 20 minuten lang.

Het is trouwens een dwergkonijn en is 4 jaar oud en heeft nu wel lange nagels, misschien dat die daar last van heeft. Ik maak me namelijk best wel zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je de lijst konijnkundige dierenartsen hebt gezien: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html. Op de lijst staan dierenartsen waar mensen op het forum goede ervaringen mee hebben. Niet alle dierenartsen hebben voldoende kennis van konijnen.

Succes je met je nijn! Ik hoop dat ze gauw weer levendig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er dus net geweest, het was een oude dierenarts die me moeder vroeger had toen ze klein was dus met de arts was er niets mis.

Ze hebben haar een antibiotica spuit gegeven en nog iets voor tegen de pijn. Binnen 3 dagen zal zij waarschijnlijk weer de oude grommerd zijn en zo niet kan ik weer terug want ze vermoeden een urinebuis/blaas infectie of ontsteking want er lekt telkens urine en zo kunnen de bacteriën er makkelijk in.

Ik hoop dat alles goed komt.

aangepast door Berendsen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets had ik eerlijk gezegd al verwacht.

Dit is wel schrikken. Heeft ze ook koorts? Is ze getemt?

Moet ze ook een speciaal dieet? Gaan ze haar urine ook onderzoeken?

Ik heb wel de indruk dat je er snel bij bent, omdat ze nog wel eet.

Ik zal voor jullie duimen.

Ik hoop dat alles goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet de oude word binnen 3 dagen ga ik er gewoon weer heen om te kijken wat er nou precies aan de hand is. Ze heeft gelukkig geen koorts of een speciaal dieet. Ik denk dat ze pas de urine gaan onderzoeken als ze er weer heen gaat.

Ik ga sowieso om de 30 minuten effe kijken of ze nog wel oké is enzovoort. Misschien overbodig maar ik neem liever zekere van het onzekere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is er dan gelijk iets aan die lange nageltjes gedaan?

Want dat is natuurlijk ook best zielig, en kan het konijn ook behoorlijk last van hebben.

Zo'n blaasontsteking is volgens mij wel pijnljk, dus kun je beter wachten met nagels knippen, totdat ze helemaal beter is.

Waarom haar plagen met nagels knippen. Ik zou gewoon bang zijn om haar onnodig pijn te doen, omdat je dan ook bij

haar buik zit, als je de achterpoten moet knippen.

Heeft ze trouwens ook iets gehad tegen de pijn? Dat is wel belangrijk, want dan gaat ze zich snel beter voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n blaasontsteking is volgens mij wel pijnljk, dus kun je beter wachten met nagels knippen, totdat ze helemaal beter is.

Waarom haar plagen met nagels knippen. Ik zou gewoon bang zijn om haar onnodig pijn te doen, omdat je dan ook bij

haar buik zit, als je de achterpoten moet knippen.

Als je toch bij de DA bent, zou ik dat gelijk mee hebben laten doen (vooral als je het niet zelf kunt)

Scheelt toch weer een keer gaan en als TS zelf al aangeeft dat de nagels erg lang zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ons konijn een blaasontsteking had, werd dat gecontroleerd d.m.v onderzoek van de urine...

Is dat bij jouw konijn ook gedaan ?

Heeft hij je konijn getemperatuurd ?

Een oude dierenarts hoeft niet persé een goede te zijn...Er zijn bijzonder veel dierenartsen die niet konijnkundig zijn..

We hebben hier ook een lijst met dierenarts die de leden konijnkundig ervaren: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Verder moet je bijzonder goed in de gaten houden of je konijn wel eet, drinkt én keutelt.

Zo niet, dan is het erg belangrijk dat je zo snel mogelijk terug gaat naar de of een dierenarts...

Een konijn dat niet eet en keutelt verkeerd in principe in doodsnood en kan daar heel snel aan sterven..

Wel goed dat je hebt geconstateerd dat je konijn niet gezond over komt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je DA inderdaad niet, dus misschien is het wel een hele goeie, maar dat hij oud is spreekt in deze juist een beetje tegen hem. Want konijnengeneeskunde is iets wat pas de afgelopen 5 a 10 jaar echt in ontwikkeling is gekomen. Voor die tijd wisten DA's heel weinig van konijnen en konden ze ook niet zoveel doen als je met een ziek konijn kwam. Maar de afgelopen jaren is er heel veel onderzoek gedaan en is er enorm veel kennis over konijnengeneeskunde bijgekomen. Misschien dat jouw DA zich nog steeds heel goed bij laat scholen, maar als dat niet zo is dan heeft hij in zijn opleiding in ieder geval zo goed als niks over konijnen geleerd. Dus hou daar rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .